کد خبر: ۶۹۵۸۰
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر: رییس اداره تشخیص و درمان اداره کل دامپزشکی استان گلستان از کشف و امحاء 2 تن داروی تاریخ مصرف گذشته و غیر مجاز در سطح داروخانه های دامپزشکی گلستان در سال 1400 خبر داد .

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی دامپزشکی استان گلستان، «دکتر کتوک» با اعلام این خبر گفت: در سال 1400 کارشناسان دارو و درمان در  اداره کل و ادارات دامپزشکی شهرستان ها بیش از  2 تن داروی تاریخ مصرف گذشته و غیر مجاز را که شامل انواع داروهای تزریقی، مکمل و ... بود از سطح داروخانه های دامپزشکی و شرکت های پخش استانی کشف و ضبط، و با هماهنگی مدیریت پسماند استان و مساعدت دستگاه قضایی بصورت بهداشتی امحاء نمودند.

وی در پایان اشاره کرد دارو های تاریخ مصرف گذشته و تقلبی می تواند صدمات جبران ناپذیری بر سلامت دام و طیور داشته باشد، لذا از تمامی دامداران و مرغداران عزیز خواهشمندیم در خرید این اقلام به مجوزهای تولید و تاریخ مصرف توجه و دقت کافی را داشته باشند و از داروخانه های دامپزشکی مجاز تهیه نمایند .

استان گلستان دارای  105 داروخانه و 36 مرکز مایه کوبی مرتبط با دامپزشکی می باشد که 16 شرکت پخش استانی کار توزیع اقلام مختلف دارو و واکسن های دامی را برای این مراکز به عهده دارند .


انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
شریعت
|
Germany
|
۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
0
2
در خصوص داروهای کارخانه داروسازی استان گلستان که در کردستان کشف شدن اطلاع رسانی کنید که پرونده بعد از گذشت چند ماه چه شد؟ چه قصوراتی از سوی استان بوده؟ بجای اطلاع رسانی معدوم سازی داروهای تاریخ مصرف گذشته که بصورت معمول در همه استانها این کار انجام می شود...
ناشناس
|
Germany
|
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
0
1
چرا نظارتی بر روی مراکز پخش و مراکز مایه کوبی استان گلستان نیست؟..هیچکدام از مراکز مایه کوبی استان.، نیروی مایه کوب دارای کارت واکسیناسیون نیست... اکیپهای غیر مجاز تحت اختیار مراکز مایه کوبی شبها مشغول واکسیناسیون طیور و مرغداریها می باشند... واکسنها هم که قوربونشون بریم که از استان‌های مازندران و سمنان و مشهد و تهران و آذربايجان.... با سواری و اتوبوس حمل می شوند.. . خواهشا سازمان یکبار مستندات موجود در مراکز و شرکت‌های پخش استان را برررسی نماید... بعد میان داروهای تاریخ منقصی که خود داروخانه ها تحویل آنها می دن رو رسانه ای می کنن...
نظر شما
ادامه