کد خبر: ۶۹۶۸۳
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر: هرگونه حیوان گزیدگی را جدی بگیرید و بدون فوت وقت به نزدیکترین مرکز بهداشتی درمانی مراجعه کنید.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی نهبندان، «محسن آهنی» سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان اظهار کرد: در پی گزارش واصله از شبکه بهداشت و درمان شهرستان مبنی بر دو مورد حیوان گزیدگی در یکی از روستاهای شهرستان، اکیپ واکنش سریع دامپزشکی بلافاصله به محل اعزام و با رعایت اصول امنیت زیستی اقدام به نمونه گیری و دفن بهداشتی یک قلاده سگ مشکوک به بیماری هاری نمود.

آهنی با بیان اینکه ‌هاری یکی از خطرناکترین و کشنده‌ترین بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است، تصریح کرد‌: این بیماری ویروسی دستگاه اعصاب مرکزی حیوانات خونگرم را مورد حمله قرار می‌دهد و انتقال آن اکثراً توسط گزش حیوانات مبتلا و انتقال ویروس به وسیله بزاق و ترشحات آلوده انجام می‌شود.

سرپرست شبکه دامپزشکی نهبندان از روستائیان خواست: هرگونه حیوان گزیدگی را جدی بگیرند و بدون فوت وقت به نزدیکترین مرکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند تا اقدامات لازم توسط مرکز بهداشتی درمانی در کمترین زمان ممکن صورت پذیرد.


انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
France
|
۱۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
1
3
اونوقت این فعالیت روتین و روزمره و معمول در همه جای کشور ، کجایش ارزش خبری و جنبه اطلاع رسانی داشت؟ً! مثل اینکه در رسانه ها اعلام کننددیروز تاکسی پلاک فلان در منطقه فلان شهر فلان یک نفر مسافر سوار کرد؟!!! لطفا شان و جایگاه یک رسانه را تا حد بنگاه تبلیغاتی و پمفلت های بازاریابی تنزل ندهید؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
شما ببخشید به بزرگواری خودتون - همه که مثل شما با سواد و پر از علم و معلومات و به روز نیستن که همه چی براشون عادی باشه - بازم شرمنده که این خبرا شما رو نمیگیره - نظرتون چیه بریم سمت اعزام به کره ماه و مشتری و از اونجا خبرا جدید برا شخص شما بفرستیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
بله بهتر می‌بود صبر می‌کردند نتیجه هاری سگ مشخص میشد بعد خبرش می‌کردند. واقعا اگر نتیجه آزمایش هاری منفی باشد کل این خبر به چه معنی می‌تواند باشد ، فقط سگ گزیدگی، همین ،
نظر شما
ادامه