کد خبر: ۶۹۹۲۳
تعداد نظرات: ۱۸ نظر
با ابتکارعمل ریاست سازمان دامپزشکی کشور و همکاری مراکز تحقیقاتی مرتبط:
«دکتر سیدمحمد آقامیری» افزود: اعضای حاضر در جلسه تا ۲۴ ساعت آینده نسبت به ارائه پیشنهاد برای نهایی شدن عناوین کمیته‌های تحقیقاتی و معرفی اعضای مرتبط برای شرکت در این کمیته‌ها اقدام نمایند ...

حکیم مهر: نخستین جلسه شورای راهبردی تحقیقات و فناوری های دانش بنیان دامپزشکی به ریاست معاون وزیر و ریاست سازمان دامپزشکی کشور در محل این سازمان برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر سیدمحمد آقامیری» معاون وزیر و رئیس این سازمان، سه‌شنبه 10 خرداد 1401 در نخستین جلسه شورای راهبردی تحقیقات و فناوری های دانش بنیان دامپزشکی کشور (که وی پیش از این در روزهای آغاز به کار خود در این مسئولیت نوید ایجاد آن را داده بود) گفت: هدف از تشکیل شورای راهبردی تحقیقات و فناوری های دانش بنیان دامپزشکی، ایجاد یک ساختار علمی-اجرایی و پل ارتباطی بین سازمان دامپزشکی کشور به عنوان دستگاه اجرایی با مراکز دانشگاهی و پژوهشی است تا برنامه های اجرایی و عملیات نظارتی سازمان دامپزشکی کشور بر اساس یافته های علمی موجود در کشور مدیریت شود.

وی با بیان این که تاکنون بسیاری از امور تحقیقاتی، هدفمند و تامین کننده نیازهای بخش اجراء در دامپزشکی نبوده است اظهار کرد: سازمان دامپزشکی کشور در خصوص اجرای مدیریت دانش محور بسیار جدی و مصمم است و هیچ مانعی را در مقابل اجرایی شدن آن برنخواهد تافت.

دکتر آقامیری ضمن بیان اهداف کلان و سیاست های بلند مدت سازمان دامپزشکی کشور و اهمیت بکار گیری علم و فناوری در رسیدن به این اهداف، اعلام نمود به توجه به ضرورت موضوع به سرعت نسبت به ایجاد ساختار پایدار و تثبیت جایگاه قانونی این شورا اقدام خواهد کرد افزود: حضور فعال، مستمر و برنامه‌ریزی شده تمام اعضاء در جلساتی که به صورت ماهانه یکبار و به صورت چرخشی به میزبانی دستگاه‌های حاضر در شورا برگزار خواهد شد، ضرورت دارد و در این خصوص تعهد به این مساله مورد توجه و ملاحظه جدی قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور تشکیل کمیته‌های تحقیقاتی در این شورا را به عنوان نخستین گام پیشنهاد کرد و با توجه به بارش افکار و خرد جمعی انجام شده در جلسه اعلام کرد اعضاء حاضر در جلسه تا 24 ساعت آینده نسبت به ارائه پیشنهاد برای نهایی شدن عناوین کمیته های تحقیقاتی و معرفی اعضای مرتبط برای شرکت در این کمیته ها اقدام نمایند.

لازم به ذکر است در این جلسه «دکتر سید هدایت حسینی» مشاور تحقیقات و فناوری سازمان دامپزشکی کشور به ارائه گزارشی در خصوص اهمیت تشکیل این شورا به ویژه به مناسبت سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» پرداخت و در خصوص لزوم افزایش ضریب نفوذ دانش در سیاست گذاری و برنامه های سازمان دامپزشکی کشور و الویت های کلان تحقیقاتی و فناوری سازمان دامپزشکی بر اساس وظایف حاکمیتی سازمان دامپزشکی و نقشه جامع عامی کشور مطالبی را بیان نمود؛ سپس «دکتر حسین جعفری» معاون پژوهش و فناوری سازمان تحقیقات، ترویج و آموزش کشاورزی؛ «دکتر محمود حافظیه» معاون فناوری و پژوهش موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور؛ «دکتر ابوالفضل سپهداری» عضو هیات علمی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی و رئیس بخش بهداشت و تحقیقات ابزیان؛ «دکتر مهران بخشش» مدیر تحقیقات بیماری‌های دام موسسه رازی؛ «دکتر محمدحسین فلاح» معاون تحقیق و تولید موسسه رازی؛ «دکتر غلامرضا صالحی‌جوزانی» رئیس پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی؛ «دکتر سهیلا مرادی بید هندی» معاون تحقیقات و فناوری موسسه رازی؛ «دکتر علی اسحاقی» رئیس موسسه تحقیقات و سوم سازی رازی به صورت حضوری در جلسه به ایراد سخنانی در خصوص پیشبرد بهتر ایده تشکیل شورا از سوی رئیس سازمان دامپزشکی کشور پرداختند و از آن استقبال کردند و از رویکرد جدید سازمان دامپزشکی کشور برای بکارگیری نتایج تحقیقات ملی و بکارگیری فناوری های دانش بنیان محققین داخلی در برنامه ریزی های خود در انجام وظایف قانونی و اقدامات نظارت بهداشتی تقدیر نمودند.

لازم به ذکر است دکتر نعمتی مدیر جنوب غرب موسسه سرم‌سازی رازی و دکتر شیرازی‌نژاد از موسسه رازی در شهرستان شیراز نیز جزو سخنرانانی بودند که به صورت غیر حضوری نقطه نظرات پیشنهادی خود را مطرح کردند.

انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
2
4
خب؟؟؟ کارمندا چی میشن؟؟؟بخدا دانش بنیان نون و آب نمیشه برای قشر گرسنه
پاسخ ها
اقای دکتر اقا میری تحویل بگیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
دانش بنیان برای شمای دولتی که نباید نون و آب داشته باشه چه انتظار بیجایی داری شما ؟! برای بخش خصوصی داره . همین گوشی که جنابعالی الان داری باهاش این حرفهارو میزنی روزی محصول دانش بنیان یه شرکت بوده . خوب خودت و دیدگاهت رو نشون دادی افرین. اقای دکتر اقا میری تحویل بگیر ما در اداره جات مجوز هامون زیردست یه همچین ادمهایی گیر میکنه !! دقیقا همینقدر نظر تنگ و بی اطلاعات جلومون سخنرانی میکنن توی اداره جات یه جوری که انگار 50 تا طرح دانش بنیان رو تابحال انجام دادن و به سرانجام رسوندن . بعد که چهارتا سوال ازشون میکنی فرار رو به جلو میکنن و انواع و اقسام حرکات بچگانه رو ازشون میبینی. از تمسخر و تحقیر بگیر تا وصله های عجیب و غریب چسبوندن. در صورتی که تا قبل از ارایه طرحت این حضرات اصلا نمیدونستن یه همچین چیزی هم میتونه وجود خارجی پیدا کنه !!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
انقدر از موضوع پرتابی که هنوز فکر میکنی کسی که دنبال محصول و طرح دانش بنیان هست شکمش سیره ؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
در پاسخ به آقای دکتر آقامیری تحویل بگیر باید بگم که.....اولا بخش دولتی و خصوصی نداریم و همه سوار یک کشتی هستیم.....دوما اگر فکر نان، فکر کرایه خونه داشته باشی دیگه دنبال این داستان ها نمیری....باور کن اگه چاره داشتم یک ثانیه هم نمیموندم....توش خودمون و کشته بیرونش شما ها رو..... و قرارم نیست همه از همه چیز اطلاع داشته باشن...شما هم که حتما علامه دهر نیستی؟؟؟هستی؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
د خوب برادره من فکر کردی منم خیلی بچه پولدار بودم و هستم ؟ نه ولی منفعت این مدل کارها رو دیدم که افتادم توش. خیلی ساده برات بگم طرحی که روی میز بعضی از دوستان تقریبا 4 سال خاک خورد و تمسخر شد به راحتی بردیم کشور همسایه و در صنعت لبنیات استفاده شد و تجاری شد و اون سال برای سه نفر از چهار نفرمون شد صاحب خونه شدن. حالا متوجه عرضم شدی ؟ اخه چرا باید پاشم برم کشور همسایه ولی بغل گوشم تمسخرم کنن ؟؟ شما بگو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
گفتنی هارو من و امثال من نباید بگه...فکر نکن منم از پشت کوه در اومدم داداش...منم اندازه خودم حرف برای گفتن دارم هم تجربه بخش خصوصی دارم هم دولتی...نمیخوام جبهه بگیرم اما چیکار کنم که با هزار بدبختی درس خوندن و آزمون و برو بیا معطلی و ریخت و پاش....آخرش رسیدم اینجا که خالصانه کار کنم از حق زن و بچم بزنم، شب و نصف شب برم کشتارگاه، جلوی کشتار قاچاق و توی باغ و کوچه خیابون بگیرم از جونم مایه بذارم....بعد دریافتی بقیه کارمندا با مدرک دیپلم و بدون استرس توی ی ارگان دیگه 3 برابر من باشه ؟؟؟خدایی درد نیست به کی بگم؟؟؟آخرش مدیرکل محترم میفرمان همینه که هست....شما خودتون انتخاب کردین!!!
ناشناس
| United States of America |
۰۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
زیاد سخت نگیر ناشناس کامنت اصلی، دکتر احمدی‌نژاد هم از این نخبه‌ها و دانش‌بنیانها زیاد تاسیس کرد و جایزه داد و بنیاد ملی نخبگان راه انداخت، ولی الان کجا هستند؟ این مسیر ادامه مسیر همان دولت است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
1
2
چقدر جای شرکت های دانش بنیان بخش خصوصی در این جلسات، شوراها و نشست ها خالی است. متاسفانه تیم مدیریتی جدید سازمان نیز تمام تمرکز خود را بر موسسات دولتی و ایجاد رویه های قبلی اشتباه پافشاری مینماید.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands (Kingdom of the) |
۰۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
اخه دانش بنیان واقعا تو کشور ما معنی داره ،؟؟؟ .................
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
1
10
آقای دکتر آقا میری
سلام راهی برای رساندن حرف های یمان در این استان نداریم
اگر مدیران قبلی کاری هم خواستند بکنند کرده اند چندین سال تصدی پستهای مدیریتی با بهربرداری از حد اکثر مسائل مالی از اینها افرادی ساخته که برای نگه داشتن میز ها دست به هر کاری میزنند
تخلفات مالی گسترده
استبداد و تحکم بر پرسنل
پرونده سازی برای هر شخصی که امکان ارتقاء و خروج از مجموعه را دارد تا نکند کسی نقلی از این کارهای نادرست بکند
صدای تنها برای شما بوده اند و نکرده اید بصورت واقعی این پرده ها را در استانها کنار بزنید تا ببینید با مردم و پرسنل چه کرده اند
مدیر کلی که با شرط گذاشتن فردی معلوم الحال بر استان تحمیل شده توسط مدیران قبلی سازمان باید این معاون توسعه
اینجا را ملک پدر خود و پرسنل را کارگر سر گذر بداند
پارکینگ خصوصی که سهل است
این استان تماشا دارد
..............
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
چه دل پری داری ، خداوند بدادت برسد انشالله
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
1
3
مقام معظم رهبری سال جاری را سال تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین نام گذاری و فرمودند تولید مد نظر ایشان می بایست این دو ویژگی را داشته باشد. بدیهی است که اشتغال آفرینی توسط بخش خصوصی دانش بنیان معنا می یابد و با استخدام در موسسات دولتی وابسته به پول نفت و از جیب مردم متفاوت است.
امیدواریم جناب آقای دکتر آقا میری که خود برخواسته از بخش خصوصی هستند در دام موسسات دولتی گرفتار نشوند و به شرکت های دانش بنیان خصوصی بها دهند.
در غیر این صورت این جلسات نه تنها مفید نخواهد بود بلکه باعث پرتاب سنگ های بیشتر به سمت تولید دانش بنیان خواهد شد و خدای نکرده معکوس نظر ریاست سازمان اتفاق خواهد افتاد
ناشناس از موسسه رازی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
0
4
با سلام خدمت همه همکاران عزیز
رویکرد فعلی مدیریت موسسه رازی ( به طور کلی) مخالفت و سرکوب دامپزشکان است. الان اکثر ( نه همه) تیم مدیریت بخصوص در حوزه معاونت ها و بخش های تولیدی غیر دامپزشک و شیمیست هستند. اگر هم تک و توک افراد دامپزشک قد علم کرده اند یقینا از سر ناچاری و با سفارشات فراسازمانی است. با این تفاسیر جناب دکتر آقامیری چطور برداشت کرده اند که مدیریت موسسه در این طرحهای تحقیقاتی به صورت دلی و قلبی همکاری کند. حاشا وکلا
کامیاب قیصربیگی
|
United States of America
|
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
0
4
سلام.یکی را تو ده راه نمی دادند،دنبال خانه کد خدا می گشت.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
خوب؟ حالا ده کجاست و خونه کدخدا کدومه ؟
سلام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
0
0
والا من کارمند رسمی دامپزشکی هستم و دانشجوی دکتری میکروب که دارم تز دکتری رو انجام میدهم. چهار بار درخواست دادم به سازمان که آقا کار کردن من تو مرکز تشخیص مفید تر هست و شاید بتونم مفید تر باشم . تو درخواست سوم یکی از پشت تلفن گفت مگه سازمان جای هر کسی هست !!! .
اگر دکتر آقا میری به فکر تحول است فقط باید مقداری اطراف را نگاه کند و خانه تکانی درستی انجام دهد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
0
1
دقیقا همیشه چند نفر مشخص نظر میدند واقعا جالبه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
همیشه یه مشت بیکار و بی تجربه مثل شما هم که نه گواهینامه دارن و نه ماشین دارن میان کنار اتوبان ماشینارو میشمارن . چندتا شمردی ؟ سه سه سه سه یکی دیگه چهار چهار چهار چهار
نظر شما
ادامه