کد خبر: ۶۹۹۸۸
تعداد نظرات: ۵ نظر

حکیم مهر: با همکاری‌های بین بخشی دستگاه‌های متولی واردات نهاده های دامی، تخلیه و حمل کالاهای استراتژیک از بندر امام خمینی (ره) با شتاب بیشتری انجام می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خوزستان، در طی جلسه «سید جواد ساداتی‌ نژاد» در روز جمعه مورخ 1401/03/20 از روند تخلیه و بارگیری کالاهای استراتژیک از بندر امام خمینی (ره)  اظهارداشت: در حال حاضر بیش از سه میلیون تن انواع کالای استراتژیک در این بندر وجود دارد.

وی با بیان اینکه بخشی از این کالاها در حال تخلیه و بخش دیگری از آن بر روی کشتی و در لنگرگاه‌ها هستند با همکاری بین بخشی دستگاه‌های اجرایی، مابقی این کالاها تخلیه و از طریق ناوگان حمل بار به سمت استان‌های کشور جابجا شوند.

وزیر جهادکشاورزی با تاکید اینکه در زمینه حجم کالاهای اساسی وارداتی مشکل خاصی نداریم گفت: ورود کالاهای اساسی از طریق بنادر مختلف کشور از جمله بنادر شمالی، همچنین بندر عباس و چابهار، روند مناسبی را دارند.

ساداتی‌نژاد، با تاکید بر فرآیند سریع تخلیه این محموله‌ها گفت: وی یکی از اولویت های مهم برای تسریع در تخلیه و حمل کالاهای موجود در بندر امام خمینی (ره) را محموله‌های "کنجاله سویا" عنوان‌کرد و افزود: در حال حاضر ۵۰۰ هزار تن از این محموله در آستانه حمل و بارگیری است.

وزیر جهادکشاورزی تصریح‌کرد: از این میزان ۲۰۰ هزار تن از کنجاله سویا متعلق به بخش خصوصی و همچنین شرکت پشتیبانی امور دام کشور، آماده حمل به نقاط مختلف کشور است.

در ادامه این جلسه «دکتر مصطفی کنار کوهی» مدیر کل دامپزشکی استان با بیان اینکه زمان در نظر گرفته شده توسط سازمان دامپزشکی کشور برای کل فرآیند از نمونه برداری از کشتی تا ترخیص 5 روز است، گفت: این فرآیند شامل 9 بخش است که از ورود کشتی به اسکله و پهلو گیری در بندر تا زمان ترخیص نهایی را شامل شده و در مجموع در مدت 5 روز نسبت به ترخیص نهایی اقدام میگردد که این فرآیند باعث شتاب گیری بیشتر در ترخیص نهاده های دامی از بندر امام (ره) است.


انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
مطلع
|
Finland
|
۰۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
0
9
باسلام و احترام. هرکسی کوچکترین اطلاعاتی از فرایند ترخیص نهاده داشته باشد بخوبی اطلاع دارد که این زمان بندی برای ترخیص بیشتر شبیه یک شوخی است.
حق گو
|
Finland
|
۰۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
0
7
اینکه شخصی بگوید پنج روزه باید نهاده ترخیص شود باعث تسریع در ترخیص نهاده نمی شود. ساختار ها باید اصلاح شود. تا زمانیکه پشتیبانی امور دام واردکنتده عمده باشد وضعیت نهاده در مملکت روز به روز بدتر خواهد شد. حالا دامپزشکی اصلا شما بیا ۲۴ ساعته ترخیص رو انحام بده. ایراد جای دیگری است.
دکتر
|
Finland
|
۰۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
0
8
حالا دامپزشکی پنج روزه ترخیص کرد( که کاری است نشد) آیا باقی ادارات هم پنج روزه ترخیص خواهند کرد مثلا سازمان استاندارد و … اصلا کشتی پنج روزه تخلیه میشه در انبار؟؟ اصلا صاحب کالا اونم پشتیبانی امور دام پنج روزه میتونه تشریفات گمرکی رو انجام بده برای ترخیص؟.
دکتر امیر
|
Finland
|
۱۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
0
6
در اینکه دکتر آقامیری کلا اطلاعاتی در مورد ترخیص نهاده ندارند شک ندارم ولی تعجب میکنم از دکتر کنارکوهی با این همه سابقه فعالیت در زمینه نهاده های دامی وارداتی. آقایان بروید و امثال وزیر و دکتر آقامیری رو توجیه کنید که با دستور و نوشتن چارت و ترخیص نهاده تسریع نمیشه. سر کیسه رو گرفتید ولی ته کیسه پاره است. آقای وزیر تشکیلات پشتیبانی امور دام رو اصلاح بفرما همه چیز حل میشه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
0
2
هر محموله وارداتی باید بدقت آزمایش و سپس وارد کشور شود. تسریع در ترخیص یعنی بازی با سلامت مردم؟ این محموله مگه تستهای میکروبیولوژیک نداره؟ مگه تستهای تفریقی نداره؟ مگه تستهای تایید تشخیص نداره؟ آخه چرا حرفهای غیرکارشناسی شده را میندازین دهن واردکننده هو
نظر شما
ادامه