کد خبر: ۷۰۰۵۱
تعداد نظرات: ۴ نظر

حکیم مهر: ماده پلنگ ۱۳ ساله این باغ وحش که در سال ۹۱ از تله شکارچیان گرفته شده بود و به علت عفونت شدید دست با عمل جراحی و قطع دست به زندگی برگشت، روز ۲۳ خرداد ماه به دلیل عفونت مزمن تلف شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «دکتر پیمان محمدزاده» دامپزشک باغ وحش ارم، در توضیح علت مرگ این گونه جانوری گفت: صبح روز جمعه (۲۰ خردادماه) به دنبال اطلاع مراقبان مبنی بر بی‌اشتهایی و بیحالی حیوان، بلافاصله با هماهنگی و مشورت با اساتید دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران و دامپزشکان سازمان محیط زیست پلنگ مذکور بیهوش و سونوگرافی محوطه بطنی انجام شد، نتایج حاکی از سیستیت فوق حاد و عفونت کلیه و ستون فقرات داشت، در حالی‌که این حیوان قبل از این هیچگونه نشانه بیماری و ضعف نداشته و تغذیه و تحرک آن طبیعی بود.

وی اضافه کرد: مراقبان این حیوان که جزو با تجربه‌ترین‌ها در حرفه خود هستند و هیچگونه علائم غیر طبیعی در این گونه ندیده بودند. به هر حال بعد از تشخیص بیماری از همان روز اول و با مشورت اساتید دانشگاه تهران، درمان دارویی بصورت آنتی بیوتیک تراپی و مایع درمانی گسترده شروع شد، اما متاسفانه بعد از گذشت دو روز و علی رغم تمام تلاشها حیوان تلف شد.

به گزارش روابط عمومی ارم سبز لاشه حیوان جهت تعیین علت اصلی مرگ و نمونه‌برداری‌های لازم در اختیار بخش پاتولوژی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران قرار گرفت و پس از اخذ نتیجه، گزارش آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۲۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
0
6
ایا آن فردی که اقدام به گذاشتن تله گذاشته و این پلنگ زیبا به خاطر آن تله دستش قطع شد از لحاظ وجدانی آسوده هست،قطعا در این دنیا سزای عمل خود را میبیند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
0
3
زمانی که این پلنگ زیبا در تله شکارچی گرفتار میشود تنها پنج ماه داشته، نمیدانم ایا آن شکارچی از سرنوشت کیجا خبر دارد،ایا با خیال آسوده میخوابد؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
0
1
واقعا این حجم از تلفات در باغ وحش ارم طبیعیهٕ؟ یکی نیست آخه ازشون شکایت کنهٕ این چه دلایل الکیه . مگه میشه تو دو روز حیوونی از عفونت بمیره و قبلش علائم نداشته باشه. شاید میخوان. حیوونا رو جمع کنن تو زمینش چیز دیگه ای بسازن. سازمان چرا از دامپزشک مقیم اونجا شکایت نمیکنهٕ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
0
3
جای این حیوانات زیبا حیات وحشه نه جهنم وحش(باغ وحش)
نظر شما
ادامه