کد خبر: ۷۰۱۴۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
 

حکیم مهر: صبح روز گذشته جمعی از از فعالان رسانه ای استان از دهکده طبیعت باراجین قزوین بازدید کردند .

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، تور رسانه‌ای بازدید از دهکده طبیعت به همت شهرداری قزوین صبح امروز برگزار شد.

در ابتدای این بازدید «اصغر حبیبی» مدیرعامل دهکده طبیعت اظهار کرد: مجموعه دهکده طبیعت که از سالها پیش توسط مدیران شهرداری برپا شده، در حال حاضر بدون هیچ حمایت مالی از جانب دیگر ارگان ها به فعالیت خود ادامه می دهد.

وی افزود: دهکده طبیعت در ماه حدود یک میلیارد تومان هزینه دارد که توسط شهرداری قزوین تامین می‌شود و هیچ ارگان دیگری در این زمینه، حمایتی ندارد

حبیبی خاطرنشان کرد: در حال حاضر به دلیل فروکش کردن شیوع ویروس  کرونا، استقبال از دهکده طبیعت افزایش یافته و ما همه روزه شاهد بازدید افراد مختلف از داخل و خارج از استان هستیم

مدیرعامل دهکده طبیعت تصریح کرد: مجموعه دهکده طبیعت دارای دو قسمت  سافاری  پارک و دهکده حیوانات است که در حال حاضر هنوز بخش  سافاری  پارک آن به بهره برداری نرسیده است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر چیزی بین ۴۵ تا ۵۰ نیروی پیمانکار داریم که در دهکده مشغول به کار هستند.

حبیبی همچنین اعلام کرد: هزینه ورودی برای بازدید از دهکده طبیعت 15 هزار تومان است که البته این رقم برای دانش آموزان و برخی از گروه ها با تخفیف 50 درصدی همراه است.

مدیرعامل دهکده طبیعت اضافه کرد: در این مدت ما تنها ۷۰۰ میلیون درآمد داشتیم در حالی که هزینه مورد نیاز ۱۲ میلیارد تومان بود.

وی با اشاره به اینکه اکثر حیواناتی که در دهکده طبیعت قرار دارند حیوانات مصدوم یا آسیب دیده هستند، گفت: آمار تلفاتی که مطرح می شود بیشتر مربوط به حیوانات آسیب دیده هستند که در اینجا نگهداری می شوند.

ه گفته مدیرعامل دهکده طبیعت ۸۵ درصد آمار تلفات نسبت به گذشته کاهش پیدا کرده است

محمودی راد کارشناس پیشکسوت محیط زیست نیز در جریان این بازدید اظهار کرد: دهکده طبیعت را باید به عنوان مدرسه طبیعت قلمداد کرد چرا که این مجموعه فراتر از آنچه که فکرش را می کنیم اهمیت دارد

وی افزود: دهکده طبیعت باغ وحش نیست بلکه می توان با استفاده از ظرفیت‌هایی که در این مجموعه وجود دارد به آن به عنوان یک مرکز آموزشی نگاه کرد.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۱
0
2
واقعا دهکده حیات وحش با مدیریت مهندس نوری پا گرفت باید از حضور ایشان استفاده شود.
نظر شما
ادامه