کد خبر: ۷۰۱۴۹
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر: رئیس سازمان دامپزشکی کشور درباره فوتی‌های بیماری تب کریمه کنگو اظهار کرد: متأسفانه مبتلایان به این تب رو به افزایش است و روز گذشته آمار ۲۲ نفر را داشتیم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از آنا، «دکتر سیدمحمد آقامیری» رئیس سازمان دامپزشکی کشور درباره فوتی‌های بیماری تب کریمه کنگو اظهار کرد: متأسفانه مبتلایان به این تب رو به افزایش است و روز گذشته آمار ۲۲ نفر را داشتیم.

وی این آمار را نشان از بی‌توجهی مردم به ضوابط بهداشتی دانست و افزود: مردم باید بیشتر مراعات کنند. در شهرهای بزرگ ذبح در معابر را نداریم و سازمان دامپزشکی کشور به‌شدت نظارت می‌کند ولی در شهرهای کوچک و دور از چشم ناظران این اتفاق می‌افتد.

آقامیری در عین حال تأکید کرد مردم باید انتخاب کنند گوشت از چه شبکه‌ای تهیه می‌شود که تحت نظارت سازمان دامپزشکی باشد که قصابی‌ها، هایپرمارکت‌ها و میادین میوه و تره‌بار را تشکیل می‌دهد. در سایر مراکز نظارت صورت نمی‌گیرد و دامپزشکی آن را تائید نمی‌کند.

وی با بیان این‌که بارها اعلام شده دام ذبح شده خارج از شبکه نباید با دست تماس داشته باشد و ۲۴ ساعت باید در دمار صفر تا ۴ درجه نگهداری شود، گفت: ترشحات و خون دام ذبح شده نباید به بدن افراد برسد و جگر حداقل ۴۸ ساعت باید در یخچال نگهداری شود.

آقامیری لزوم پخت کامل و پرهیز از خام‌خواری را گوشزد کرد و گفت: اگر این‌ها رعایت شود، کسی به این بیماری مبتلا نخواهد شد که اگر مورد توجه قرار گیرد، زنجیره قطع خواهد شد.

وی تأکید کرد تب کریمه از انسان به انسان قابل سرایت است و از طریق ترشحات، بزاق، خون و تنفس قابل انتقال است. لذا اگر منشأ حذف شود چنین اتفاقی نمی‌افتد. خاصه این‌که تب کریمه از کرونا که با آن مبارزه شد، سخت‌تر نیست و فقط نباید در برابر آن سهل‌انگاری شود.

آقامیری خاطرنشان کرد: در وزارت بهداشت و سازمان دامپزشکی، سلامتی مردم خط قرمز ماست و هیچ‌چیز را با سلامتی مردم عوض نمی‌کنیم و حداقل امنیت روانی مردم در حوزه سلامت نباید خدشه‌دار شود.

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
0
1
باید فکری به حال شهرستانهایی که کشتارگاه ندارند یا غیرفعال می باشند و کشتار در وضعیت غیربهداشتی و مخاطره آمیز انجام میشود را داشته باشند
یا ...
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
0
1
گوشت رو بدون پیش سرد به استان دیگه نفرستید مشکل حل میشه
مسول فنی فروشگاهی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
0
0
نظارت بخش خصوصی هنوز ماده قانونی حمایتی مسول فنی فروشگاهی و بازار روز ها را ندارد و مسول فنی بهداشتی دامپزشکی صرفا کارگر محسوب میشوند نیاز به ابلاغ مجلس شورای اسلامی میباشد وحدود ۱۵۰۰ نفر مسول فنی بلاتکلیف هستند
نظر شما
ادامه