کد خبر: ۷۰۱۵۲

حکیم مهر: هفته گذشته اتفاق عجیبی در بخش‌هایی از کانادا رخ داد و اینترنت به مدت ۸ ساعت قطع شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از inputmag، بر اساس گزارش‌های محلی، ساکنان بخش‌هایی از شمال غربی بریتیش کلمبیا بیش از ۸ ساعت بدون اینترنت ماندند، چون یک سگ آبی با قطع کردن یک درخت و افتادن آن بر روی کابل‌های فیبر نوری، آسیب جدی را به شبکه مخابراتی وارد آورده بود!

به گزارش مترو، این موجود کوچک ناخواسته کابل‌های فیبر نوری متعلق به ارائه‌دهنده امور مخابراتی Telus را قطع کرد. کابل‌ها بین چند تیر متعلق به اداره برق بریتیش کلمبیا (BC Hydro) بسته شده بودند.

منطقه باتلاقی با سطح آب بالا نیاز به بالا بردن کابل‌ها داشت. متاسفانه، این امر کابل‌ها را در معرض خرابکاری یک تیز دندان قرار داد!

هنگامی که خدمه BC Hydro برای بررسی آسیب وارد عمل شدند، آثار جویدن را در پایین درخت سقوط کرده یافتند که نشان می‌داد مقصر کیست.

دست‌کم اینترنت ۱۴ شهر کوچک در اطراف قطع شد. باب گامر، یکی از مقاماتی که برای BC Hydro کار می‌کند در این خصوص گفت: «این غیرعادی است، اما هر چند وقت یک بار اتفاق می‌افتد.»

او افزود: «بنابراین اگر برای هر قطع بیش از حد یک پول بگیرم، مرد ثروتمندی نمی‌شوم، اما این اتفاق می‌افتد.»

به نظر می‌رسد که بیشتر مردم از قطع شدن ناگهانی اینترنت اذیت شده‌اند. در یک نمونه، صاحبان  کسب‌وکارها ناگهان متوجه شدند که دیگر نمی‌توانند دستمزد یا پول‌شان را از طریق کارت‌های بانکی دریافت کنند.

به طرز شگفت‌انگیزی، این اولین بار نیست که یک سگ آبی به دلیل ویران کردن زیرساخت‌های کانادا مقصر شناخته می‌شود.

سال گذشته، ۹۰۰ نفر نیز اینترنت خود را در بریتیش کلمبیا از دست دادند که این نیز از طریق سیم‌ها جویده شده بود!

 
نظر شما
ادامه