کد خبر: ۷۰۱۵۶

حکیم مهر: مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست آذربایجان‌غربی، با بیان اینکه شرایط باغ وحش‌ درنای ارومیه مورد تایید این اداره کل نیست، گفت: باغ وحش‌ها اسارتگاه حیوانات نیستند بلکه محلی برای نگهداری گونه‌هایی هستند که امکان برگشت به طبیعت را ندارند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «سعید شهند» با اشاره به برخی از مشکلات موجود در باغ وحش درنای ارومیه، اظهار داشت: وسعت بالا، عدم تمرکز قفس‌ها و محل‌های نگهداری در یک محدوده مشخص، عدم فضاسازی مناسب و نبود جایگاه استاندارد برای برخی از گونه‌ها ازعمده مشکلات این باغ وحش است.

وی افزود: با وجود صدور مجوزهای لازم جهت احداث از سازمان حفاظت محیط زیست برای مجموعه باغ وحش درنا، به علت اینکه در زمان احداث و پس از آن استانداردهای سازمان رعایت نشده، مجوز بهره برداری مجموعه صادر نشده و صدور این مجوز به اصلاح جایگاه‌های نگهداری گونه‌های حیات وحش و رعایت دستورالعمل‌ها بستگی دارد.

مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست آذربایجان‌غربی، عنوان کرد: سیاست کلی سازمان حفاظت محیط زیست، جلوگیری از زنده‌گیری حیات وحش و عدم نگهداری آن در باغ وحش است.

وی گفت: اداره کل حفاظت محیط زیست پیگیری‌های لازم را تا بهبود کامل از طرف مدیریت این مجموع انجام خواهد داد.

به گزارش تسنیم، باغ وحش درنای ارومیه در زمینی به  مساحت بالغ بر 35 هکتار در فاصله 25 کیلومتری شهر ارومیه احداث شده که مدیریت آن را بخش خصوصی بر عهده دارد که در سال‌های گذشته اخبار منفی بسیاری در خصوص نحوه نگهداری حیوانات و نیز بهداشت این باغ وحش منتشر شده است.


نظر شما
ادامه