کد خبر: ۷۰۱۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: رئیس اداره دامپزشکی شهرستان همدان گفت: غذا دهی غیر اصولی به سگ های ولگرد خطر انتقال بیماری های مشترک بین انسان و دام را افزایش خواهد داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره دامپزشکی شهرستان همدان، «دکتر علی طاهری» گفت: بیماری هاری بیماری ویروسی و یکی از مهمترین بیماریهای مشترک بین انسان و حیوان است که پستانداران  میتوانند به آن مبتلا شوند.

وی افزود: ویروس هاری در دستگاه عصبی رشد  و ضایعه ایجاد میکند، بنابراین بیماری عصبی محسوب می گردد و بیشتر علائم بالینی که در بیماری هاری رخ میدهد به ایجاد تورم توسط ویروس در مغز، نخاع و ریشه های عصبی مربوط میگردد.

این مقام مسئول تصریح کرد: یکی از معضلات بهداشتی در زمینه کنترل بیماری های افزایش تعداد سگ های ولگرد بوده که یکی از علل آن غذا دهی غیر اصولی به سگ های ولگرد و به دنبال  ان افزایش تعداد آن ها و افزایش احتمال حمله این سگ ها به جوامع انسانی می باشد. وی در ادامه اظهار داشت: از ابتدای سالجاری تا کنون 748 قلاده سگ صاحبدار علیه بیماری هاری واکسینه شده و یک واحد کانون هاری نیز کشف گردیده که اقدامات بهداشتی ، قرنطینه ای و مراقبتی به سرعت در واحد انجام گردید.

در پایان رئیس اداره دامپزشکی شهرستان همدان خاطرنشان کرد: در سطح شهرستان پنج بیمارستان و کلینیک دام کوچک وجود دارد که عملیات واکسیناسیون و کنترل بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در این واحد ها انجام می‌شود.

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
2
0
سلام
روش اصولیش را شما بفرمائید
نظر شما
ادامه