کد خبر: ۷۰۱۷۳
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر: یک باب مغازه تعویض روغن اتومبیل با پیگیری و گزارش دامپزشکی مبنی بر نگهداری و کشتار غیر مجاز دام در محل و دستور دادستان پلمپ شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی نیشابور، «دکتر علی سلیمانی» رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نیشابور با اعلام این خبر گفت: پیرو حضور یک خانواده و گزارشی مبنی بر خرید یک راس گوسفند از سایت دیوار نیشابور و ذبح آن در منزل توسط فروشنده و بوی مشکوک و نامطبوع از گوشت حاصله و پیگیری کارشناسان شبکه دامپزشکی و شناسایی محل فروش دام که یک مغازه تعویض روغن در مرکز شهر بود، در محل، جایگاه نگهداری دام، علوفه و ادوات کشتار دام مشاهده شد و با بررسی کارشناسان مشخص شد دام مذکور بعلت تشنگی از مواد شیمیایی موجود در مغازه استفاده کرده که این مایع در داخل بافت گوشت، جگر و حتی دنبه دام نفوذ کرده و هر آن امکان مسمومیت افراد مصرف کننده گوشت را به دنبال داشت. لذا گوشتهای دام مورد نظر جمع آوری و فرد متخلف با دستور دادستان بازداشت و مغازه مذکور که هم استفاده غیر مجاز قصابی و هم تعویض روغنی بود با حضور ریاست اداره اماکن نیروی انتظامی پلمپ شد.

سلیمانی نگهداری دام در مجاورت مواد شیمیایی را مخاطره آمیز و ذبح غیر مجاز و خارج از کشتارگاه را برابر ماده 688 قانون مجازات اسلامی تهدید علیه بهداشت عمومی دانست و از شهروندان خواست برای تهیه گوشت به افراد متفرقه و سایتهای مجازی اعتماد ننموده و از خرید گوشت حاصل از کشتار غیر مجاز در حاشیه شهرها و جاده ها جداً خودداری نمایند .

وی افزود: جدا از اینکه اینگونه دامها تغذیه مناسبی ندارند بیماریهای مشترک زیادی مانند تب کریمه کنگو , سیاه زخم , کیست هیداتید و بروسلوز را به انسانها منتقل می کنند.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
0
0
ایشون مشخصا جرمش چی بوده؟ گوسفند مسموم فروخته یا تو مغازه تعویض روغنی گوسفند فروخته!!؟ اگه گوسفند مسموم فروخته که میشه عمل ناخواسته و حقوقی ولی اینکه تو تعویض روغنی گوسفندش و فروخته که چنین کاری مگه خلافه!!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۳
هر دو تاش میشه ،عزیزم تهدید علیه بهداشت عمونی هودش جرم بزرگیه حبسم داره ،کشتار غیر مجاز هم یکی از بندهای تهدید علیه بهداشت عمومیه
نظر شما
ادامه