کد خبر: ۷۰۱۷۷
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر: رئیس گروه مدیریت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوانات مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: مردم گوشت را از مراکزی تهیه کنند که تحت نظارت سازمان دامپزشکی کشور هستند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر بهزاد امیری» گفت: از ابتدای سال تا کنون ۳٠ نفر به بیماری تب خون ریزی دهنده کریمه کنگو مبتلا شده و متاسفانه دو نفر به دلیل عوارض بیماری در کشور فوت کرده اند.

به گفته وی توسعه بهداشت با هدف پیشگیری از ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو باید انجام شود.

او گفت: با توجه به این که عمده بروز ابتلا به این بیماری در صنف هایی است که به نوعی با دام های آلوده به ویروس مواجه بوده اند، توصیه اکید ما این است که حتما مردم گوشت را از مراکزی تهیه کنند که تحت نظارت سازمان دام پزشکی کشور هستند.

امیری گفت: به هیچ عنوان گوشت از ذبح دام هایی که کنار جاده یا معابر عرضه می شوند جهت مصرف خریداری نشود. ذبح دام در مراکزی باشد که تحت نظارت سازمان دام پزشکی هستند. ذبح دام در کشتارگاه های تحت نظارت انجام شود.

او گفت: توصیه ما به مردم این است که ذبح دام در کنار خیابان و معابر انجام نشود؛ زیرا خون آبه های دام اگر آلوده باشند علاوه بر بیماری تب کریمه کنگو، عارضه های دیگر را نیز منتقل می کنند

به گفته وی افرادی که به ذبح دام مشغول هستند، باید از لباس حفاظتی مناسب مانند دستکش و چکمه استفاده کنند. وسایل را باید بعد از ذبح ضد عفونی و خون آبه ها نیز به صورت بهداشتی دفع شوند.

امیری گفت: گوشت دام ذبح شده به مدت ۲۴ ساعت در دمای چهار درجه سانتیگراد نگهداری شود تا در صورت وجود ویروس احتمالی، از بین برود. برای جگر باید به مدت دو روز در دمای چهار درجه سانتیگراد در یخچال نگهداری و بعد کاملا پخته شود.

او گفت: افراد ساکن در مناطق روستایی در هنگام ورود به محل نگهداری دام از لباس های پوشیده و بلند و برای محافظت از دست ها از اسپری های دور کننده حشرات استفاده کنند.

 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
0
1
خوب لاشه ها رو بدون پیش سرد به استان دیگه نفرستین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
0
1
صدا سیما باید هشدارهای دامپزشکی رو در رسانه ملی پخش کنه که خیلی موثر است . ولی ...... دامپزشکی مظلوم
نظر شما
ادامه