کد خبر: ۷۰۱۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: رییس اداره تعزیرات حکومتی قشم از دستگیری ۲ قاچاقچی پرتاب کننده ۳۰ راس دام‌ سبک زنده هنگام مواجهه با ماموران مرزبانی به دریا در آب های خلیج فارس خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «وحید ترکاشوند» عصر چهارشنبه افزود: این دو قاچاقچی از اتباع خارجی هستند که هفته گذشته در تعقیب و گریز دریایی با ماموران مرزبانان ناوگروه شناوری پایگاه دریابانی قشم دام‌های قاچاق موجود در شناور سبک خود را در محدوده چند مایلی روستای رمچاه به آب های خلیج فارس پرتاب کردند.

وی ادامه داد: این افراد که در حال قاچاق دام سبک به خارج از مرزهای آبی به کشورهای حاشیه خلیج فارس بودند، به محض رویت ماموران و بدون توجه به دستور مرزبانان و علایم هشدار دهنده اقدام به فرار در دریا کردند که در هنگام فرار حدود ۳۰ راس دام موجود در شناور خود را به دریا پرتاب کردند.

رییس اداره تعزیرات حکومتی قشم اضافه کرد: این ۲ قاچاقچی پس از تعقیب و گریز طولانی از سوی مرزبانان قشم عرصه را تنگ دیده و درنهایت متوقف و دستگیر شدند.

ترکاشوند توضیح داد: این دام‌های زنده با تلاش فوری مرزبانان به صورت زنده از دریا جمع آوری و این دو قاچاقچی توسط ماموران دریابانی دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

به گزارش ایرنا، استان هرمزگان با دارا بودن بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز دریایی از سواحل شرق استان (جاسک) در دریای عمان تا سواحل نیلگون خلیج فارس در شرق استان (پارسیان) و برخورداری از جزایر ۱۴ گانه خلیج فارس، یکی از مهم ترین و راهبردی ترین استان های ایران است.

جزیره قشم با مساحتی معادل هزار و ۴۹۱ کیلومتر مربع به عنوان بزرگترین جزیره‌ خلیج فارس شناخته می شود. این جزیره تا ساحل بندرعباس حدود ۲۰ کیلومتر فاصله دارد.

 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۴
0
0
خدارو شکر دامها را زنده از آب گرفتن
نظر شما
ادامه