کد خبر: ۷۰۳۲۴

حکیم مهر: مدیر بازرسی و نظارت اصناف اتاق اصناف پاکدشت گفت: یک مرکز غیرمجاز استحصال روغن از پوست مرغ در پاکدشت شناسایی و پلمب شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اتاق اصناف پاکدشت، «علی‌محمد اله‌یاری» با اعلام این خبر اظهار داشت: فعالیت غیرمجاز کارگاه‌های چربی گیری موجب آلودگی هوا، انتشار بوی نامطبوع، افزایش سگ‌های ولگرد، موش و حشرات موذی در منطقه می‌شود و شناسایی و برخورد با این واحدها در اولویت اتاق اصناف قرار دارد.

وی افزود: واحدهای چربی‌گیری و زهتابی مجاز (آماده سازی روده‌های گوسفند) باید به صورت اصولی و مجهز به تصفیه خانه و فیلتراسیون صنعتی برای جلوگیری از انتشار آلودگی و بوی نامطبوع باشند.

وی تصریح کرد: با توجه به گزارشات مردمی مبنی بر فعالیت یک واحد غیرمجاز استحصال روغن از پوست و ضایعات مرغ، بازرسانی اتاق اصناف برای پیگیری موضوع به محل مراجعه کرده و پس از بازرسی از این مکان متوجه شدند که متصدیان آن با استفاده از پوست و آلایش مرغ اقدام به چربی‌گیری می‌کنند.

اله‌یاری گفت: با توجه به شواهد موجود و تشخیص اداره دامپزشکی و شبکه بهداشت مبنی بر این که فعالیت این واحد غیرمجازتهدیدی علیه بهداشت عمومی است، این مرکز پلمب و متصدیان آن توسط عوامل پلیس امنیت دستگیر و پس از تکمیل پرونده به مرجع قضایی ارجاع داده شدند.

وی گفت: وجود آلایش مرغ در کارگاه های چربی گیری، سگ‌های ولگرد منطقه را افزایش می‌دهد که این امر ضمن خطر حمله سگ‌های ولگرد به مردم، احتمال انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوانات را بالا می‌برد.
پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

 

نظر شما
ادامه