کد خبر: ۷۰۳۲۵
تعداد نظرات: ۶ نظر

حکیم مهر: رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان از جان باختن پسربچه ۶ ساله به‌دنبال حمله سگ های ولگرد در منطقه دامشهر قم خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی قم، «دکتر علی بیگدلی» افزود: ظهر روز جاری به‌دنبال تماس با اورژانس ۱۱۵ مبنی بر حمله سگ های ولگرد به پسر بچه ۶ ساله بلافاصله کارشناسان فوریت‌های پزشکی به محل حادثه اعزام شدند.

 وی بیان داشت: متاسفانه این کودک پیش از رسیدن تکنسین‌های اورژانس به صحنه حادثه، به دلیل شدت جراحت‌های ناشی از حمله سگ جان خود را از دست داد.

وی یادآور شد: این دومین حادثه مشابه در روزهای اخیر در شهرک دامشهر قم است که موجب جان باختن کودکان می‌شود.

گفتنی است: ساعت ۱۳ روز ششم تیرماه نیز اورژانس ۱۱۵ یک کودک بدحال که در منطقه دامشهر قم مورد حمله گروهی از سگ‌ها قرار گرفته بود را به بیمارستان شهدای قم انتقال دادند.

 به محض ورود کودک، به سرعت اقدام‌های اولیه انجام و در حالت احیا و سی‌.پی‌.آر قرار گرفت و عملیات اینتوبه‌گذاری نیز انجام شد، اما برغم تلاش پزشکان، ساعت ۲۳ همان روز جان خود را از دست داد.

منطقه دامشهر قم یکی از بزرگ‌ترین میادین دامی کشور محسوب می شود و مدتی است سکونت انسان ها در کنار واحدهای دامداری به معضلی در این منطقه تبدیل شده که از نظر بهداشتی، فرهنگی و اجتماعی تهدیدی برای شهر قم به شمار می‌آید.

شهرک صنعتی دامشهر به مساحت ۶۶۴ هکتار، در سال ۷۵ در کیلومتر ۱۳ محور قم - جعفریه احداث شد، ۳۰ کاروانسرای دام در این شهرک وجود دارد و سالانه بین ۶۰۰ هزار تا یک میلیون راس دام از استان های مختلف کشور وارد میدان دامشهر می شود


انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
2
9
افراد یقه دریدگان و سینه چاکان به اصطلاح حقوق حیوانات کجاهستن الان؟بیایید پاسخگو باشید بابا ما تا کی باید شاهد جان باختن کودکانمان بوسیله سگ های ولگرد تو کوچه خیابان باشیم؟ متولیان امر ساماندهی حیوانات ولگرد و بلاصاحب هر بار خواستن اقدامی صورت بدن یه عده با سو استفاده از قدرت رسانه و ایجاد هیاهو مانع انجام کار شدن. کلیه سگهای ولگرد و بلاصاحب حاضر در کوچه و خیابان باید معدوم سازی بشوند مجدد تاکید میکنم نه عقیم سازی بلکه معدوم سازی بشوند تمام.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
سگ ولگرد چه ربطی به حیوان خانگی داره؟ شهرداری کارش را انجام نداده مثل بقیه کارهای مملکت که ول معطله این هم مدیریتش ول معطله. کمی انصاف داشته باش وگرنه ممکنه فکر کنم این اعمال ممکنه عمدی باشه برای القا کردن یک سری چیزها به مردم کوچه و بازار
همکار
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
میگن بنده خدایی اسم پسرش رو گذاشته بود رستم ، از بس بهش گفته بود رستم که خودش از پسرش می‌ترسید و حساب می برد . پسرش هم باورش شده بود رستم دستان که میگن خودشه . بزرگوار اگر مسئولان شهری اعم از شهردار و فرماندار و دادستان تصمیم بگیرند کاری انجام بشه این شانتاژها اثری نداره . مهم اینه عزمی نیست و اینا همش بهانه است .
هادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
خود مردم باید آتش به اختیار کار کنند.تو شهر ما دو گزش توسط همین سگهای ولگرد و صاحب دار شد .چند تا جوون دست بکار شدن با اسلحه شکاری نسل هر چی سگ‌ولگرد بود را منقرض کردند.ده بار جلسه برگزار شده بود تا حالا برای رفع مشگل اینا ولی تو دو روز حل شد مشگلی که ۵ تا اداره نتونستند انجام بدن.همه هم راضی بودند
ناشناس
| Switzerland |
۱۵:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
نکته ای رو در نظر داشته باشید همکار گرامی، یکی از مواردی مه باید به ان دقت کنیم به عنوان یکی از کشور های پرخطر کانون بیماری هاری، بعضی از حیوان دوستان‌ به دلیل غذا رسانی به حیوانات بدون صاحب و وحش موجب گسترش بیماری مشترک دام و انسان میشوند
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۱۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
0
5
مساله اینه که هیچ اقدامی انجام نمیدن ،شهرداری محترم با سو استفاده ابزاری از حامیان محیط زیست از وطیفه قانونی خود سر باز میزنه ،چه طور برای یه دستفروش چندین نفر با زور و زد و خورد ر وسایلش میگیرن اما نمیتونن سگهای ولگرد رو جمع اوری کنن
نظر شما
ادامه