کد خبر: ۷۰۳۳۴
تعداد نظرات: ۸ نظر

حکیم مهر: رئیس اتحادیه صنف محصولات گوشتی (سوسیس، کالباس و همبرگر) تهران اظهار داشت: فراورده های گوشتی روزانه گران نمی شود. این محصولات از ابتدای سال ۱۴۰۱ یکبار گران شده است.

به گزارش حکیم مهر به نقل از گسترش نیوز، سوسیس و کالباس می تواند یکی از جذاب ترین خوراکی ها در هر زمانی باشد. اینکه تصور کنیم یک ساندویچ کالباس با مقدار زیادی سس مایونز و نان باگت تازه داریم که کنار آن نوشابه ای خنک گذاشته ایم دهان هر کسی را آب میندازد. اما با وجود گرانی هایی که این روزها روانه بازار گوشت و مرغ شده قیمت فراورده های گوشتی قطعا افزایش یافته است.

گسترش نیوز در خصوص تاثیر قیمت گوشت و مرغ بر فراورده های گوشتی به گفت و کو با مصطفی معروف خانی، رئیس اتحادیه صنف محصولات گوشتی (سوسیس، کالباس و همبرگر) پرداخت.

«معروف خانی» در خصوص میزان تقاضا پس از گرانی گوشت و مرغ اظهار داشت: قبلا که سوسیس و کالباس گران نشده بود با توجه به افزایش قیمت گوشت و مرغ گرایش مردم نسبت به خرید فراورده های گوشتی بیشتر شده بود اما الان با توجه به اینکه ترکیبات تشکیل دهنده این فراورده گران شده است قطعا روی قیمت نهایی سوسیس و کالباس نیز تاثیر داشته است. میزان فروش ما نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش همراه بوده است و این موضوع کاملا طبیعی است.

وی با اشاره به تغییر روزانه قیمت گوشت یا مرغ گفت: فراورده های گوشتی روزانه گران نمی شود. این محصولات از ابتدای سال ۱۴۰۱ یکبار گران شده است.

رئیس اتحادیه صنف محصولات گوشتی (سوسیس، کالباس و همبرگر) تهران با بیان اینکه قیمت فراورده های گوشتی از گوشت یا مرغ گران تر است، اظهار داشت: در حال حاضر نوعی از ژامبون موجود است که کیلویی ۳۰۰ هزار تومان به فروش می رسد که از مغز ران گوساله تهیه شده است. این در حالی است که قیمت یک کیلو گوشت ارزان تر است. در صورتی که یک کیلو گوشت همه اجزای آن مصرف نمی شود باید گوشت خالص را در نظر گرفت و پختن آن نیازمند مصرف مواد دیگری است که هزینه را افزایش می دهد. سوسیس و کالباس با گوشت درست شده و خوشمزه می شود و در خصوص مرغ هم همینطور است.

علت گرانی برخی محصولات

معروف خانی با بیان اینکه یکی از ترکیبات اصلی تشکیل دهنده سوسیس و کالباس گوشت سفید یا قرمز است، افزود: هر اندازه که درصد این گوشت بیشتر باشد قیمت نهایی آن گران تر است. در حال حاضر کالباس کیلویی ۷۰ هزار تومان نیز موجود است.

وی با توجه به  قیمت گوشت که بالای ۱۰۰ هزار تومان است و برخی کالباس های ارزان موجود در بازار، گفت: درصد گوشتی که در آن استفاده شده کمتر است. در سوسیس و کالباس منهای گوشت ترکیبات دیگری که استفاده می شود و در تمام انواع سوسیس و کالباس یکی است و تفاوتی ندارد.

گوشت گربه در سوسیس و کالباس؛ شایعه یا واقعیت!

رئیس اتحادیه صنف محصولات گوشتی (سوسیس، کالباس و همبرگر) تهران در خصوص فیلم های منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر تهیه سوسیس و کالباس از گوشت گربه بیان کرد: حدود سه سال است که در رابطه با این موضوع پیگیری های زیادی انجام دادیم که ساختگی بودن این موضوع را ثابت کنیم. برای مثال گوشت خالص یک گربه نهایتا ۱ کیلو است. در صورتیکه در کوچکترین کارخانه تولید سوسیس و کالباس روزانه حداقل حدود ۵ هزار کیلو محصولات تولید می شود. پس برای این میزان تولید باید روزانه ۵ هزار گربه کشته شود تا کمترین کارخانه ما بچرخد. اگراین گونه پیش برود دیگر گربه ای در کشور باقی نمی ماند. در نتیجه فیلم های موجود تنها می تواند از سوی مخالفان این صنعت پخش شده باشد تا ضربه ای به آن بزنند.که خوشبختانه با پیگیری این اتحادیه همه این مسائل حل شد.

چرا برخی سوسیس و کالباس ها گران تر است؟

وی همچنین با توجه به اینکه در حال حاضر هیچ مشکلی در خصوص تولید فراورده های گوشتی نداریم و نظارت های لازم صورت می گیرد، بیان کرد: در کارخانه ای که پروانه تولید دارد چنین موضوعی دیده نمی شود. کارخانه هایی که برند هستند فقط درصد بالایی از گوشت را استفاده می کنند و به این علت اختلاف قیمتی دارند و به همان اندازه کیفیت بالاتر و طعم بهتری دارند. در سطح شهر تهران که حدود ۱۰۷۰ واحد صنفی داریم که همه آن ها سوسیس و کالباس استاندارد با مهر تایید وزارت بهداشت می فروشند که روی پوشش آن قرار دارد.

در کارخانه محصول غیر استاندارد نداریم

معروف خانی با اشاره به برخی از واحدهای صنفی متخلف بیان کرد: ما در همه اصناف افراد متخلف داریم. دو مورد داشتیم که گزارش شد و به صورت زیرزمینی فراورده گوشتی همبرگر تولید می کردند که خوشبختانه بنده با هماهنگی اماکن بررسی کردیم و در نهایت پلمب شد. اما در کارخانه های تولیدی ما محصول غیر استاندارد وجود ندارد.

رصد و بازرسی دقیق

رئیس اتحادیه فراورده های گوشتی تهران در پایان پیرامون واحدهای صنفی متخلف اظهار داشت: اتحادیه ما بازرسی بسیار قوی دارد و تمام واحد های صنفی ما به طور دقیق رصد می شود. اتحادیه ما پس از افتتاح یک واحد صنفی که پروانه کسب ندارد به دلیل اینکه جنس ما بسیار حساس است، بلافاصله نسبت به آن اقدام می کند. به این واحدهای متخلف در ابتدا اخطار ماده ۲۷ داده می شود و در صورت عدم مراجعه با هماهنگی اداره اماکن و اتاق اصناف برای پلمب اقدام می کنیم. همچنین خواهشمندم مردم از واحدهای صنفی خرید خود را انجام دهند که هم موظف به رعایت قیمت هستند و دارای پروانه کسب هستند.

 

انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
1
12
هیچ ماست فروشی نمیگه ماست من ترشه باید بود و وضعیت بهداشت وترکیب مواد اولیه را دید
پاسخ ها
دامپزشک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
ما دیدیم واز دیدن خود پشیمانیم چون صدایمان به جایی نمی رسد حداقل تاوان پیگیری بیکاریست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
0
2
روی محصول مثلاً زده ۹۰ درصد گوشت بعد با کلی هزینه تولید قیمتش به اندازه نصف گوشت هم نیست!!!!پس معلومه تو ترکیبات چه آشغالهایی که استفاده نمیشه!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
1
4
خوب ایشان راست میگه صرف تاکید روی گربه که گوشتی نداره منطقی نیست مثلا اگه گفته بشه خدای ناکرده گوشت الاغ و اسب و گراز شاید منطقی تر به نظر بیاد!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
0
3
کارخانه های تولید سوسیس و کالباس کارگاه دفن ضایعات فراورده های خام دامی (پوست ، اسکلت ، مرغهای مادر ف تاریخ گذشته ها و ...) است . که از طرف دیگر تحت عنوان لوکس ترین محصولات از کارخانجات با مجوز سازمان غذا و دارو خارج می شود به اضافه نیترات های سطلی و پیمانه های میلی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
0
3
من بارها شاهد بودم. اینها فقط از ضایعات کشتارگاهی استفاده می کنند. زورمان هم نمی رسد. با وکیل هایی که دارند ، با آرای الکی پرونده بسته می شود.
اگر هم دوباره به آنجا سر بزنی ، می گویند که چه منظوری داری و متهمت می کنند
مسول فنی فروشگاهی وامانده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
0
2
هر چی هست گوشت نیست
پدرام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
1
2
پس اون آقاعه باووسی کیه ویدیو منتشر کرد ۲۴مدل همبرگر آزمایش کردیم گوشت گربه بود الان واقعیت داره یانه بخوریم همبرگر یانه
نظر شما
ادامه