کد خبر: ۷۰۳۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: رئیس صحت عامه طالبان برای ولایت بلخ در نشستی با قصابان شهر مزارشریف گفت: قصابان باید تب کنگو را جدی گرفته و برای جلوگیری از آن، حفظ الصحه بهداشتی را در هنگام تماس یا ذبح حیوانات، رعایت کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «دکتر توانا» رئیس صحت عامه طالبان برای بلخ امروز یکشنبه( ۱۲ تیر/سرطان) در نشستی در مورد تب کنگو در تالار کنفرانس‌های صحت‌عامه‌ی بلخ با قصابان و نماینده‌ی شهرداری شهر مزار شریف، نماینده‌ی اداره وترنری و اداره کشاورزی این ولایت نشستی را برگزار کرد.

رئیس صحت عامه طالبان در بلخ گفت: تب کنگو، نوع ویروس زنوتیک است که از حیوانات به انسان‌ها انتقال می‌یابد و ویروس تب کنگو از طریق گزیدن کنه، وارد بدن حیوانات می‌شود اما بدون بروز علائمی در بدن حیوان می‌ماند.

دکتر توانا افزود: راه دیگر انتقال این ویروس، نیش زدن کنگو و تماس انسان با وسایل آلوده به خون حیوانات آلوده به کنگو است، زمانی که فرد به خون و حیوان آلوده به کنگو تماس بگیرد این ویروس به او منتقل می‌شود.

این در حالی است که حدودا یک هفته پیش، وزارت کشاورزی طالبان کمپاین جلوگیری از تب کنگو را در پایتخت کشور آغاز کرد که به گفته این وزارت، برنامه مذکور، همه ساله با نزدیک شدن عید قربان آغاز و تطبیق می گردد.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
0
1
!!!

سالنش از سان اجتماعات اداره کل دامپزشکی ما خیلی بهتره!
نظر شما
ادامه