کد خبر: ۷۰۳۷۲
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر: رئیس کل دادگستری استان در دیدار مدیر کل دامپزشکی استان اردبیل و هیئت همراه که ظهر روز دوشنبه 13 تیرماه 1401 در دادگستری انجام شد با اشاره به نقش مهم دامپزشکی در تامین امنیت و تضمین سلامت موادغذایی جامعه گفت دامپزشکی ضامن سلامت مردم است و باید مطالبه گر باشد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اردبیل، «حجت الاسلام والمسلمین حسین کثیرلو» با اشاره به ماموریت خطیر دامپزشکی در مبارزه با بیماریهای مشترک بین انسان و دام و اینکه بسیاری از این بیماریها از طریق کشتار غیر مجازدام و خارج از چرخه نظارت بهداشتی دامپزشکی قابل انتشار است گفت خوشبختانه در یک سال گذشته کارهای خوبی در این حوزه انجام شده است که قابل تقدیر بوده ولی کافی نیست و باید نظارتها بیش ازاین افزایش یابد.

رئیس کل دادگستری افزود با توجه به تجربه ای که در استانهای دیگر در این زمینه دارم بر اهمیت و حساسیت حوزه سلامت و بهداشت عمومی جامعه کاملا واقفم.

کثیرلو خواستار عزم و اراده جدی مسئولین دستگاههای حوزه سلامت عمومی جامعه در مبارزه با این چالش اجتماعی و نیز ورود جدی آنها در ساماندهی کشتارگاههای دام استان شد و افزود در کنارفعالیت های اموزشی،  اطلاع رسانی و فرهنگ سازی باید به سمتی حرکت کنیم که مردم از خرید گوشت حاصل از کشتار غیر مجاز دام خودداری کنند و این امر با توجیه شهروندان و بازگویی مشکلات بیماریهای مشترک شدنی است.

رئیس کل دادگستری استان ضمن آمادگی دستگاه قضایی مبنی بر همراهی، مشارکت و تسهیل در رسیدگی به پرونده های تخلف بهداشتی  و حمایت همه جانبه از دامپزشکی افزود در صورت تعامل جدی و افزایش سطح همکاریهای بین بخشی دستگاههای حوزه سلامت شاهد کاهش بیماریهای مشترک و ارتقاء بهداشت و سلامت عمومی جامعه خواهیم بود.

در ابتدای این دیدار که در راستای تداوم و افزایش همکاریها و تعامل بیش از پیش دادگستری و دامپزشکی انجام شد مدیر کل دامپزشکی استان از حمایت های همه جانبه و بی دریغ دستگاه قضایی تشکرکرد و به تشریح فعالیت ها و برخی مشکلات در رسیدگی به پرونده های قضایی پرداخت.

«دکتر بهلول تکلوی» که مسئولین دفتر نمایندگی ولی فقیه و ادارات امور حقوقی و روابط عمومی وی را همراهی می کردند بر ضرورت ساماندهی برخی از کشتارگاههای دام  با همکاری بین بخشی دستگاههای مرتبط تاکید کرد و خواستار ورود دستگاه قضایی در این حوزه شد.

این مقام مسئول دامپزشکی از پلمب 82 مرکز عرضه فراورده ای خام دامی و ارجاع نزدیک به 500 پرونده تخلف بهداشتی در سال گذشته به مراجع قضایی خبر داد و افزود در یک سال گذشته به پشتوانه دستگاه قضایی اقدامات موثری در مبارزه با کشتار غیر مجاز دام در سطح استان انجام شده و جمع آوری کشتار غیر مجاز در سطح روستای آراللو در محور مواصلاتی اردبیل سرچم  و نیز  مناطقی در حاشیه برخی شهرستانهای  استان از آن جمله است که امسال با جدیت تمام ادامه خواهد داشت.

دکتر تکلوی تصریح کرد  تشکیل جلسات هم افزایی جهت مبارزه بی امان با کشتار غیر مجازدام  و ساماندهی کشتارگاههای دام برخی از شهرستانهای استان و افزایش ارتباط بین بخشی با دستگاه قضایی از جمله برنامه های مهمی است که دنبال خواهد شد تا بتوانیم با استفاده از راهنماییها و رهنمودهای مقامات قضایی استان در رفع مشکلات حوزه سلامت عمومی جامعه گامهای موثری برداریم.


انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
0
1
زمانیکه مسول فنی بهداشتی گرسنه است ولی نمیتونه حقشو بگیره چجوری میتونم ضامن سلامت باشه . اندکی تامل .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
دستگاه عدلیه پیدا کن تا مطالبهگری انجام شود
نظر شما
ادامه