کد خبر: ۷۰۳۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: رئیس سازمان پسماند شهرداری همدان با بیان اینکه احداث سایتی با وسعت بیشتر و مجهزتر برای نگهداری سگ‌های ولگرد در دستور قرار دارد گفت: در حال حاضر شهر از نظر سگ‌های ولگرد کنترل می‌شود و در مقایسه با شهرهای هم تراز در وضعیت خوبی به سر می‌بریم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از فارس، «بابک مهدی آزاد» رئیس سازمان پسماند شهرداری همدان  با بیان اینکه طبق دستورالعمل در مورد سگ‌های ولگرد عمل می‌کنیم به این ترتیب که انتقال به سایت، عقیم‌سازی و رهاسازی در محل اول در دستور کار است اظهار کرد: در مکانی که برای انتقال سگ‌های ولگرد تعبیه شده به‌طور شناور روزانه یکصد قلاده سگ نگهداری، عقیم‌سازی و رهاسازی می‌شود

وی با اشاره به اینکه گاهی برخی از این سگ‌ها شناسنامه‌دار شده و به افرادی که نیاز دارند تحویل داده می‌شود، گفت: در این مورد همکاری خیلی خوبی با سمن‌ها داریم به طوری که مکانی توسط شهرداری آماده شده اما غذارسانی و عقیم‌سازی توسط سمن‌ها انجام می‌شود.

رئیس سازمان پسماند شهرداری همدان خاطرنشان کرد: تقریبا هزینه‌های نگهداری این حیوانات بر عهده سازمان‌های مردم‌نهاد بوده و در واقع همکاری مشترکی بین مجموعه شهرداری و سمن‌ها برقرار است.

آزاد در ادامه به روستاهای اطراف و چسبیده به شهر اشاره کرد و افزود: پس از پاکسازی شهر، سگ‌های در حریم روستاهای نزدیک جایگزین و اغلب اطراف شهر بیشتر دیده می‌شوند.

وی در این بخش از سخنانش از مردم خواست غذارسانی به ‌سگ‌های ولگرد در هیچ نقطه‌ای انجام نشود چراکه این کار باعث تجمع و نقل و انتقال از نقطه‌ای به نقطه دیگر شده و بر تعداد این حیوانات افزوده می‌شود.

رئیس سازمان پسماند شهرداری همدان با تاکید بر اینکه کلینیک ویژه‌ای برای نگهداری و عقیم‌سازی مدنظر داریم که اگر اعتبارات جوابگو باشد ایجاد خواهد شد، اضافه کرد: احداث سایتی با وسعت بیشتر و مجهزتر در دستور قرار دارد اگرچه در حال حاضر شهر از نظر سگ‌های ولگرد کنترل می‌شود و در مقایسه با شهرهای هم تراز در وضعیت خوبی به سر می‌بریم.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سهیل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
0
3
سگ کل کشور رو برداشته بعد می فرمایید وضعیت خوب است؟ بهتر است به جای کلی گویی آماری دقیق از میزان سگ گزیدگی در استان ها و به تفکیک شهرها و روستاها انتشار دهید و در این میان مقایسه ای نسبی نیز با تعداد سگ گزیدگی ها در دهه های گذشته ارائه دهید
نظر شما
ادامه