کد خبر: ۷۰۴۴۷
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر: مدیر پیشگیری از جرم اداره‌کل دادگستری قم با اشاره به ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی در دفاع از حقوق عامه گفت: غذا دادن به سگ‌هایی که رها هستند، به دلیل انتقال بیماری، جرم محسوب می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «سعید کاویانی» روز شنبه در جلسه کارگروه کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به انسان در تالار امام رضا (ع) فرمانداری افزود: برای شناسایی سگ‌های صاحب دار از بی‌صاحب صرفا گذاشتن قلاده به گردن این حیوان‌ها کافی نیست، و باید یک شماره یا کدی هم بر روی قلاده قرار بگیرد که قابل احراز باشد.

وی گفت: مطابق نظر دستگاه قضایی رینگ اطراف مسجد جمکران آسیب پذیرترین نقطه از نظر تجمع سگ‌های ولگرد است و در طرح جمع‌آوری‌، این نقطه از استان باید در اولویت قرار گیرد.

وی افزود: تجمع سگ‌های ولگرد محدود به نقطه خاصی از استان نیست، و این معضل در شهرک‌ پردیسان و همچنین شهرک‌های صنعتی نیز وجود دارد.

کاویانی افزود: برآورد ما این است که در شهرک صنعتی شکوهیه ۶۰۰ قلاه سگ ولگرد وجود دارد، از این رو مصوبه‌های این کارگروه مشمول شوراهای اسلامی شهر و روستاها، بخش‌داری‌ها و شهرک‌های صنعتی نیز می‌شود.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قم نیز در این جلسه گفت: ظرف هفته گذشته ۵۰ قلاده سگ در شهرستان قم واکسینه و برای آنها شناسنامه تهیه شد.

سید مهدی سرکشیک با بیان اینکه از این تعداد ۲۷ قلاده در شهرک دامشهر بوده است اظهار داشت: در خارج از دامشهر نیز عملکردهایی داشتیم که از جمله تزریق واکسن به ۲۳ قلاده و تهیه شناسنامه برای این تعداد بوده است.

جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در دام‌شهر بی‌قفه ادامه دارد

مدیر مجتمع دامشهر قم نیز گفت: کار جمع‌آوری سگ‌های ولگرد بی‌وقفه در حال انجام است و پاسگاه نیروی انتظامی هم با کسانی که مانع این اقدام شود، برخورد می‌کند.

ناصر رعیت‌ پور با بیان اینکه جمعیت سگ‌های ولگرد کاهش یافته و به ندرت قابل مشاهده است گفت: با توجه به کمکی که اتباع ساکن در این شهرک می کنند، و اقدام‌هایی که دامداران انجام می دهند و همچنین گشت زنی اکیپ‌های مستقر، تعداد سگ‌های ولگرد در دام‌شهر بسیار محدود شده است.

وی با بیان اینکه طبق دستور قضایی ما اقدام به محصور کردن دام شهر کرده‌ایم یادآور شد: این مجتمع بالغ بر ۷۵۰ هکتار است و دامداران با توجه به اینکه پروانه چَرا دارند، دیوار را تخریب و دام را بیرون می‌برند، که این کار موجب ورود سگ و بیماری به دامداری می‌شود.

شهرک صنعتی دامشهر قم در کیلومتر ۱۳ محور قم - جعفریه قرار دارد، ۳۰ کاروانسرای دام در این شهرک وجود دارد و سالانه بین ۶۰۰ هزار تا یک میلیون راس دام از استان‌های مختلف کشور وارد میدان دامشهر می‌شود.

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
0
4
حتما باید دوتا کودک کشته می شدن تا ....
یک نفر دوستدار حیوانات
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
2
1
مدیر پیشگیری از جرم مرحله دوم لطفا جمع آوری تمام افراد کارتن خوابها و ولگردان و دزدان و مفسدان و....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۵
هیچ ربطی به هم نداره، اون جای خودش اینم جای خودش. خوب یاد گرفتید تا یه چی به ضرر درآمدهای مافوق تصورتون از حامی-بازی می گن زودی ربطش بدید به یه چی دیگه.
نظر شما
ادامه