کد خبر: ۷۰۵۶۵
تعداد نظرات: ۶ نظر

حکیم مهر: نماینده مردم شهرستان‌های رزن و درگزین در مجلس شورای اسلامی از افزایش مشکلات حوزه دامپزشکی و نظام دامپزشکی در  استان همدان گلایه کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «حسن لطفی» سه شنبه در کارگروه توسعه کشاورزی شهرستان رزن از تأمین ۹۵ میلیارد تومان اعتبار برای مرمت و بهسازی قنوات و کانال‌های کشاورزی دو شهرستان رزن و درگزین خبر داد و گفت: در مرحله اول مطالعه انجام مرمت و بهسازی ۴۶ رشته قنات و کانال انجام شده که بزودی عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد.

وی، خواستار شفافیت بر روند فعالیت تعاونی‌های کشاورزی موجود در روستاها شد و افزود: باید برای مردم و سهامداران میزان سود و زیان تعاونی‌ها مشخص شود که این امر باید توسط تعاون روستایی انجام شود

نماینده مردم شهرستان‌های رزن و درگزین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از زمان تشکیل تعاونی‌های در روستاها هیچ گونه سود به سهامداران پرداخت نشده و اصلاً مشخص نیست که کشاورز چه میزان سهام در تعاونی دارد.

لطفی در ادامه صحبت‌های خود، با اشاره به اینکه شهرستان رزن و درگزین در تولید گندم استان پیشتاز است گفت: باید با ارائه مشوق‌هایی به گندمکاران مانع از خروج گندم شهرستان به سایر شهرستان‌های دیگر شویم.

نماینده مردم شهرستان‌های رزن و درگزین در مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد شدید از عملکرد سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی در پیشبرد برنامه‌های تولید محور، از وضع و اجرای مواد قانونی سختگیرانه در بحث فواصل واحدهای دامی و حتی غیر دامی (گلخانه‌ها و…) که شاید هیچ گونه تداخل بهداشتی بین واحدها وجود نداشته باشد، گلایه کرد.

لطفی در این راستا خاطرنشان کرد: این مشکلات و سخت گیری ها مخصوصاً طی سالیان اخیر در استان همدان بسیار بیشتر از سایر استان‌ها بوده است.

خرید بیش از ۱۴۵ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان

در ادامه این جلسه، «رضا بهراملو» از خرید بیش از ۱۴۵ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان تا به امروز در سطح استان همدان خبر داد و گفت: امسال علی رغم خشکسالی‌ها پیش بینی می‌شود بیش از ۲۵۰ هزار تن گندم از گندمکاران استان خریداری شود.

سرپرست سازمان جهادکشاورزی استان همدان، یکی از برنامه‌های مهم جهادکشاورزی توسعه کشت‌های گلخانه‌ای عنوان کرد و افزود: روند تغییر کاربری اراضی کشاورزی برای ایجاد گلخانه‌ها در استان تسهیل شده است

وی اظهار کرد: توزیع تراکتور در استان بر اساس شاخص‌های همچون میزان زمین‌های کشاورزی و تعداد تراکتورهای فعال در یک روستا انجام خواهد شد تا تراکتورهای به صورت عادلانه در بین کشاورزان توزیع شود.

 

انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
1
12
اقای نماینده پرتلاش
مگه حرائم بهداشتی بحث سلیقه و نظر شخصیه که شما انتقاد میکنید
فردا مشکلی پیش بیاد ، شکایتی مطرح بشه شما پاسخگو هستین؟
اون بنده خدایی که تاییده این فرم های ممیزی رو داده و یا پروانه صادر کرده باید بره هزار جا پاسخگو باشه
بهتر نیست به جای متهم کردن فقط فکر خودمون نباشیم و نخوایم بخاطر اینکه چند نفر ازمون تعریف کنن بقیه رو به دردسر بیاندازیم؟
این موارد دستوری نادیده گرفتن قانون بهتر نیست به صورت کتبی به اون اداره بی نوا داده بشه از یه مقام بالاتر که اون رییس بنده خدا نخواد تا آخر عمر تنش بلرزه که نکنه مشکل قانونی و دادگاه براش پیش بیاد؟
این موارد نادیده گرفتن قوانین و بی قانونی اگه مد نظر شماس از طریق مقام بالاتر شهرستانی به صورت کتبی ابِلاغ و الزام بشه برای اجراش تا مستندی بایگانی بشه.فقط به صورت شفاهی مگه میشه؟؟؟!!!!
شما و بقیه بزرگواران وقتی مسئولیتتون به پایان برسه کدوم بنده خدا باید تاوان امضا رو پس بده؟
آیا شما اون موقع هم میگید من بهش گفتم انجام بده؟؟؟
فقط به فکر خودمون نباشیم و باعث دردسر و مشکلات برای دیگران نشیم
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
1
8
دانشمندان دارن نظرشان رو میدن.
از قدیم گفتن اگر بیل زنی باغچه خودت رو بیل بزن.
ضوابط بهداشتی دامپزشکی یکی از درست ترین دستورات این مملکت.
برای همین تحمل نمیشه.
Kia
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
1
6
متاسفانه بازم یک فرد سیاسی اومده در مورد مسائل تخصصی اظهار نظر غیرتخصصی کرده
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
بابا دلیل داره ،
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
1
7
ایشون چه نماینده ای هست که از قوانین بی اطلاعه؟!

فواصل دامداری ها تماما قوانین و مقررات ملی داره و یه استان یا شهرستان نمیتونه اونا نادیده بگیره!

چرا باید یه کارمند دامپزشکی برای خوش آمد نماینده و احتمالا رای اوردن اون، دچار تخلفی بشه و بعد سر و کارش با شاکی و دادگاه و زندان باشه؟!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
1
7
اتفاقا در زمینه فواصل قانونی واحدهای دامداری و ... باید کاملا قانونی برخورد کرد!

چون هم قانون مشخصی داره و
هم اینکه اگه یک متر برای خوش آمد وکیل و فرماندار و ...کوتاه بیایی ، فردا شاکی که پیدا شد رفت دادگاه همش می افته گردن خودت که امضا کردی !
نظر شما
ادامه