کد خبر: ۷۰۸۸۰
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر: یک راس شوکا که بر اثر حمله سگ‌های ولگرد زخمی شده بود با حضور به موقع ماموران یگان حفاظت محیط زیست سوادکوه نجات یافت.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «کوروس ربیعی» رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سوادکوه در ساعت ۲ بامداد امروز پنجشنبه ۲۰ مرداد گزارشی مبنی بر زخمی شدن یک راس شوکا در منطقه فلورد این شهرستان دریافت کردند و بلافاصله به منطقه اعزام شدند.

او افزود: در ادامه ماموران یک راس شوکای نر جوان را که آسیب‌های ناشی از حمله سگ‌های ولگرد بر پهلو و شکستگی از ناحیه پای راست داشته را نجات و طبق هماهنگی با اداره کل حفاظت محیط زیست استان، این حیوان برای درمان به کلینیک حیات وحش سمسکنده انتقال داده شد.

ربیعی گفت: با حضور دکتر بهرنگ اکرامی دامپزشک معتمد این اداره کل پای راست این شوکا تحت عمل جراحی و درمان‌های لازم قرار گرفته و برای نگهداری و تیمار این حیوان را به پناهگاه حیات وحش دشت ناز انتقال دادند.

شوکا گونه‌های آسیب پذیر و حساسی به حملات گوشتخواران هستند. حملات ناشی از سگ‌های ولگرد به حیات وحش (به ویژه نوزادن تازه متولد شده) در سال‌های اخیر زیاد شده و این سگ‌تهدید بسیار جدی برای پستانداران حیات وحش می‌باشند، به طوری که در امسال حمله سگ‌های ولگرد موجب تلف شدن ۴ راس شوکا و یک راس گوساله مرال شده است.

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
1
4
لطفا سانتیماتال ها این خبر رو با دقت بخونن و ببینند که فرشته هاشون با طبیعت چیکار می کنن
ناشناس
|
United States of America
|
۱۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
6
1
مگه اکرامی جراح هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
چه لفظیه میگی برادر من...اقای دکتر اکرامی سالهاست تو زمینه حیات وحش دارن زحمت میکشن...
مگه هر کدوم از همکاران که بیرون در حال ویزیت از کیس های مختلف هستن متخصص داخلی یا جراحی یا مامایی هستن
تا کی قراره همچین دیدگاهی داشته باشیم
نظر شما
ادامه