کد خبر: ۷۱۰۷
تعداد نظرات: ۱۴ نظر

حکیم مهر - نخستین تغییر در بین مدیران مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‎سازی رازی در دوره جدید انجام شد.

با تصمیم دکتر قدکچی سرپرست مؤسه رازی، دکتر عابدی جایگزین دکتر صبیری در حوزه ریاست این مؤسسه شده است.

دکتر بهمن عابدی کیاسری ، دامپزشک و فارغ التحصیل ویروس شناسی پزشکی از دانشگاه منچستر انگلستان است که جایگزین دکتر صبیری ، رئیس پزشک حوزه ریاست مؤسسه رازی شده است.

در کارنامه اجرایی رئیس جدید حوزه ریاست موسسه رازی در اوایل دهه 80 شمسی هم تجربه مشابه مدیریت این حوزه به چشم می‎آید.

گفتنی است دکتر قدکچی پس از مدت کوتاه معاونت در سازمان دامپزشکی، جایگزین دکتر دلیمی رئیس قبلی مؤسسه رازی شد.

 

 

انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر م. ش.
|
-
|
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۶
0
0
قصدم خدای نکرده اهانت به جناب آقای دکتر عابدی نیست ولی موضوعی به شدت ذهن من رو آزار میده ، زمان فارغ التحصیلی دوره دکترای عمومی در دوره ای که ما با ایشان بودیم از لحاظ جایگاه تحصیلی نفرات برتر ورودی از لحاظ علمی افرادی بودند که در حال حاضر در جایگاههای پژوهشی و آکادمیک جایگاهی ندارند و جذب بخش خصوصی شده اند و کوچکترین فرصتی برای بهره مندی مردم و مملکت از ذهن حاذق ایشان به آنان اعطا نگردید ولی بسیاری از افرادی که به سختی دوره عمومی را پشت سر گذراندند ......... توانستند فرصتهایی را به دست آورند و اکنون پس از گذراندن آن دوره های تخصصی اکنون علاقمند به کارهای اجرایی و سیاسی هستند. روی سخنم با دوستانی است که بودجه های میلیاردی این کشور صرف آنان گردیده است ، دوستان لطفا تصور کنید که این هزینه از جیب خودتان خارج شده است آیا بازهم همین گونه عمل خواهید نمود، لطفا در راستای آموزش که دیده اید عزم خود را جزم کنید تا هزینه های صورت گرفته حلال باشد، امیدوارم دکتر بهمن عابدی کیاسری دلگیر نشوند قصدم انتقال مطلب بود نه قیاس ایشان.
ناشناس
|
-
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۶
0
0
برای دکتر عابدی آرزوی موفقیت روز افزون می کنم. دکتر صالحی
ععلی
|
-
|
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۶
0
0
ددوست گرامی
شما که عمری را گذرانده اید حتما دیده اید که دنیا بالا و پایین و و گردنه های زیادی دارد.
بسیاری از همکلاسهای ما دوران دانشجویی خوبی نداشته اند چون درگیر کار و زندگی و .... بوده اند و در دوران جوانی نتوانسته اند به خوبی سر کلاسها حضور پیدا کنند و مانند بقیه به خوبی دروس را پشت سر بگذرانند ولی بعدها با تلاش خود به جایگاههای علمی نیکویی رسیده اند.لطفا نگاههای کلیشه ای را کنار بگذاریم .دنیا را کمی بزرگوارانه تر ببینیم
دکتر م. ش.
|
-
|
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۷
0
0
احتمالا روی صحبت آقا یا خانم ععلی بنده هستم دوست نادیده ام هدر دادن سرمایه های یک کشور و عدم استفاده از آنها و صرفا به یدک کشیدن عنوان آن مشکلی را از مشکلات مردم نیازمند این سرزمین حل نخواهد کرد ،کسی که با هزینه مردم این مرز و بوم برای فراگیری علوم روز به سایر ممالک اعزام میگردد وظیفه ای جز خدمتگذاری در همان رشته و فن به مردمی که هزینه وی را پرداخته اند ندارد وگرنه اگر قرار بر این باشد که مثلا تخصص ..... بگیرید و کار سیاسی انجام دهید قدر مسلم کشور ما رو به قهقرا خواهد رفت ، (هرکسی را بهر کاری ساختند) اگر کسی قصد فعالیت سیاسی در صنف خود دارد بهتر است فرصتهای علمی که در ظرفیتهای مختلف عملیاتی وجود دارد را به مشتاقان آن بسپارد و ........... عذر خواهی میکنم که اینگونه سخن می رانم ولی باور بفرمائید ....... دارم از اینکه برخی با اینهمه مناصب علمی دندان شکن عاجزند از ایجاد استقلال مثلا در زمینه تولید فلان دارو یا بهمان واکسن ، عاجزند از کنترل یک بیماری و ... و آن دامدار روستایی یا صنعتی و یا خانواده ها و جوامع انسانی باید تاوان کوتاهی های آنان را بدهند و یا کشوری مثل ارمنستان صادر کننده دام زنده به ایران باشد ایران نیازمند امثال {دکتر} نقشینه ، {دکتر} تاجبخش ، {دکتر} نوروزیان و... است تا بالندگی گم شده اش را باز یابد، جالب این است که این بزرگوارانه دیدن را برخی در هیچ جای ممکن بر نمی تابند نه در فرصتهای علمی نه در فرصتهای صنفی و همه را برای خود می خواهند برخی از دوستان ما همانگونه که در دوره عمومی درس خواندند در دوره تخصصی نیز خواندند منتهی در آن دوره تخصصی کسی نبود که ببیند و گزارش کند که چه آمد بر سر دارایی های این مرز و بوم، مصداق آیه مبارکه قران کریم که می فرماید همانا آگاه باشید که خداوند همه چیز را می بیند و بدان آگاه است.
حال قضاوت کنید کدام نگاه کلیشه ای است
علی
|
-
|
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۸
0
0
البته بنده با نظر شما موافق هستم و معتقدم مدیران و سیاسیون به شدت باید مورد انتقاد قرار بگیرند و تنها مراد من از بیان این مطلب همانگونه که عرض کردم این بود که نگاههای کلیشه و تک بعدی به چنین موضوعاتی نداشته باشیم و ارج بگذاریم کسانی که با تلاش خود و نه حیف و میل منابع عمومی و زد و بندهای سیاسی به جایگاهی شایسته رسیده اند زیرا معتقدم زندگی انسانها یک نمودار خطی با شیب معین نیست و همه دچار فراز و نشیب هستیم.و هرکس پاسخگوی اعمال خویش است
ق.
|
-
|
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۸
0
0
انتخاب شایسته ایشان را تبریک عرض نموده و از خداوند منان توفیق روزافزون و موفقیت های بیشتر برای این مدیر لایق مسئلت دارم.
دکتر م. ش.-
|
-
|
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۸
0
0
آقای علی - اتفاقا این انتقاد در مورد یک مدیر صورت میگیرد که شما به انتقاد از آنها اعتقاد شدیدی دارید در همین موسسه رازی افرادی بسیار توانمند تر و علمی تر و حاذق تر نسبت به دوست گرامی بنده جناب آقای دکتر عابدی وجود داشته و دارند افرادی که دوره های عمومی و تخصصی خود را با عالیترین نمرات طی کردند ولی هیچ گاه به آنان بورس تحصیل در خارج از ایران اعطا نگردید ..................... لا اقل بعد از اتمام دوره تحصیل به فکر خدمتگذاری در رشته تخصصی خود باشید نه ............. امور مربوط به حوزه ریاست موسسه رازی نیازی به تخصص ویرولوژی ندارد که برای آن ..... هزینه بیت المال بدهیم بلکه دپارتمان های فنی آن نیاز به این تخصص دارند
ن.
|
-
|
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۸
0
0
جناب آقای دکتر عابدی بنا به ضرورت ایجاب شده برای خدمت به موسسه تحقیقاتی رازی ،در شرایط حاضر با توجه به تجربه و تخصصشان، این سمت را تنها برای انجام وظیفه پذیرفته اند و در کنار سامان دادن به وضعیت فعلی موسسه مذکور به انجام کارهای تحقیقاتی نیز می پردازند، چاپ مقاله علمی اخیر ایشان در کنار باقی تالیفات علمی شان در مهمترین ژورنالهای ویروس شناسی دنیا سایت شده در پابمد به عنوان یک وایرولوژیست فعال و موفق موید درخشش این سرمایه کشور در هر دو حوزه آکادمیک و مدیریت اجرایی است، کافیست نام ایشان را به لاتین {در} گوگل {جستجو} کنید، آنوقت متوجه میشوید خوشبختانه حق بیت المال را دکتر عابدی ضایع نکرده، کسی ضایع کرده که پس از تحصیل خدمت به بیگانه را برگزیده و به مملکت باز نگشته است. دکتر عابدی عاشق خدمت به مملکت خود است که خدایش سلامتی و توفیق دهاد. ای کاش بعضی ها عینک های منفی بینشان را عوض کنند تا با نوسعه ایران عزیز همگام شوند و تنها کارشان مته به خشخاش گذاشتن نباشد!برای دکتر عابدی از خداوند توفیق روزافزون و سلامتی خواستاریم و منتظر درخششهای بعدی ایشان هستیم، به امید حق.
علی
|
-
|
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۸
0
0
ن عزیز امیدوارم سعه صدرو بینش عمیقی و گسترده ای که دارید فقط منتهی به شخص ایشان نگردد و این چنین دیدگاهی را در مورد تمامی اطرافیان خود داشته باشید و بین خودتان و خدایتان ببینید کسانی که دوست داشته اند به وطن بازگردند و کسانی که آرزوی تحصیل در دانشگاهای داخل و یا خارج را داشته اند چقدر حمایت کرده اید.آیا حامی همکاران بی پول و پارتی خود برای ادامه تحصیل یا پیشرفت بوده اید و یا بزرگمنشی فقط برای دوستان خودتان است؟
ناشناس
|
-
|
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۹
0
0
لطفا موضوع را به آقای دکتر عابدی نکشانید تمام صحبت هایی که می شود بصورت خلاصه عبارتست از نظام مند نمودن اعطای بورس های تحصیلی به نخبگان واقعی کشور بدون لابی گری و مد نظر قرار دادن ارزش علمی افراد در اعطای این بورسهاست وگرنه هر فردی که مجبور باشد در محیطی آکادمیک در خارج از کشور تحصیل نماید مجبور است که رویه خود را تغییر دهد پس پیشرفت این افراد در این محیط ها یک توفیق اجباری است نکته دیگر اینکه این تحصیلات ثمر داشته باشد پیشرفت در حوزه نظری علوم بدون ارتباط با صنعت و عدم توانایی در رفع مشکلات مردم و کشور به بار مزخرف بیفایده ای می ماند که هر چه زودتر باید از شر آن خلاص شد ، لطفا نگاهی به همین سایت وزین حکیم مهر بیاندازید خبری داریم با عنوان تعطیلی خط تولید واکسن سه گانه در موسسه رازی آیا اینگونه پسرفتها نتیجه همین گزینش های ناصحیح و عدم توانایی افراد در ادامه رویه علمی است ، آقایان پیشرفت علمی در محیط های آکادمیک خارجی یک روند طبیعی است و هنر خاصی را نمی طلبد اصل و اساس ادامه این روند در کشوری است که هزینه ها را پرداخت کرده و مردم نیازمندش منتظر حل مشکلات از طریق این تحصیل کرده هاست نمونه های زیادی را سراغ دارم از تحصیل کردگانی که پس از گرفتن اعتبارات و بورس ها به حق یا نا حق از دادن جواب سلام همکاران خود نیز اکراه دارند چه برسد به انجام فعالیت های علمی ، ضمنا حال که شما اصرار دارید که بحث را به دکتر عابدی بکشانید علیرغم میل باطنی من که میدانم عمل پسندیده ای نیست باید عرض کنم که چاپ مقالات علمی در بولتن های ایندکس شده دنیا یکی از اصول اساسی روند فارغ التحصیلی در دنیای متمدن امروزی به شمار می رود و بدون آن امر فارغ التحصیلی امکانپذیر نمی باشد ، بنده خودم یکی از این فارغ التحصیلان به شمار میروم که با هزینه شخصی نسبت به این امر اقدام نموده ام و در حال حاضر جز در رشته تخصصی خود حاضر به هیچ فعالیتی نیستم ضمنا با حرف آقای علی نیز موافقم که فارغ التحصیل پس از اتمام دوره در لاین تخصصی خود باید حمایت گردد
دکتر م. ش.
ناشناس
|
-
|
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۸/۰۹
0
0
ببخشید آقای ن فراموش کردم این جمله شما {در هر دو حوزه آکادمیک و مدیریت اجرایی است} ناخودآگاه انسان را به یاد رستم یا مدل خارجی آن سوپرمن می اندازد دوستان عزیز انجام امور اجرایی خود حرفه ای است به شدت تخصصی که کار هرکسی نیست همین طرز تفکر است که باعث شده سازمان دامپزشکی هر وقت می خواهد مدیر انتخاب کند به سراغ برخی از همین آقایان می رود و جالب است اگر عملکرد افرادی که از موسسه آمده و مدیریت یا معاونت سازمان را عهده دار شده اند بررسی کنید به حقیقت این سخن پی می برید آقاین خانومها به هر چیزی که شما اعتقاد دارید مدیریت یک بخش ، معاونت یا ... یک پست جانبی نیست یا حتی پارکینگ ترانزیشنال هم نیست که هر کسی که از یک سمت علمی پائین آمد مدتی بیاید معاون یا مدیر سازمان شود و بعد بدون هیچ گونه عملکرد و مواخذه ای در مورد راکد ماندن امور به پست بعدی خود برسد ، دوستان مدیریت موروثی هم نیست
مصطفی
|
-
|
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۳
0
0
با سلام
ضمن تبریک به آقای عابدی کیاسری
از اینکه مجددا به این سمت گماشته شده اند کمی ناراحت شدم چون ایشان با تجربه و دانشی که هم اکنون کسب کرده اند باید در راه شکوفایی و تغییر علمی در موسسه (با خلاقیتی که از ایشان سراغ دارم ) قدم بر می داشتند. اما در کشور .. ما متاسفانه تا مدیریت اصلاح نشود کار مفید نمی توان انجام داد خوشحال شدم که مدیر شده اند ولی اگه بجای این دفتر قدمی انطرف تر از اتاق فعلی می نشست مفیدتر واقع می شد. به امید موفقیت ایشان و همه کسانی که در را خدمت قدم بر می دارند.
در اخر اگر انسان در کشوری دیگر برای بشر یت مفید باشد ایران و برکینافاسو ندارد
ناوبانیکم کمیسر دریایی حسن مهرنیا
|
-
|
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۱
0
0
من از پزشکی چیزی حالیم نمیشه ولی دکتر عابدی را بسیار خوب میشناسم و به تعالی ایشان اعتقاد دارم .دکتر عابدی ما دوستت داریم و خواهیم داشت
برف
|
-
|
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
0
0
متاسف شدم که ایشان در این پست منصوب شدند در زندگی خویش ...................... ندیده بودم ................ بورسیه های غیرقانونی وزارت علوم .........................
نظر شما
ادامه