کد خبر: ۷۱۲۱۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: هر هفته اخباری در خصوص یکی از رستوران‌های زنجیره‌‌‌ای برگرکینگ شنیده می‌شود که برای تبلیغ یا به عنوان بخشی از برنامه‌های گسترش منوی بدون گوشت خود، محصولات بدون گوشت به مشتریان خود ارائه می‌دهد. در برخی از نقاط خوش شانس جهان، این شرکت حتی شعبه‌هایی را برای مشتریان کاملا گیاهخوار خود باز کرده است. این سوال مطرح می‌شود که آیا محصولات برگرکینگ به زودی جایگزین گوشت حیوانات می‌شوند؟

به گزارش حکیم مهر به نقل از دنیای اقتصاد، در سال‌های اخیر، این رستوران‌‌‌ زنجیره‌‌‌ای اطمینان فزاینده‌‌‌ای را در دنیای مواد غذایی ایجاد کرده که گوشت‌‌‌های گیاهی به سرعت به یک هنجار جدید در این صنعت تبدیل خواهند شد. تا به امروز، برگرکینگ همبرگرهای گیاهی را در ۷۰ کشور جهان معرفی و ارائه کرده و هدف نهایی آن ارائه گزینه‌های گیاهی در رستوران‌های خود در سراسر جهان است. در بریتانیا، برگرکینگ همچنین به عنوان بخشی از تلاش‌های خود برای کاهش انتشار کربن، متعهد شده است تا سال ۲۰۳۰ منوهایی را ارائه دهد که حداقل ۵۰‌درصد آنها مبتنی بر گیاهان باشد. این انتقال شامل تغییری از اتکا به گوشت گاو و مرغ با مشتقات حیوانی به جایگزین‌‌‌های گیاهی است که به نوبه خود منجر به تمرکز بیشتر بر نسخه‌‌‌های گیاهی فست فودهای کلاسیک مانند واپرها و ناگت می‌شود.

«سابرینا فرتی»، رئیس بازاریابی بین‌المللی برگرکینگ، در گفت‌وگو با VegNews می‌‌‌گوید این رستوران زنجیره‌‌‌ای فعالانه در حال تلاش برای تبدیل شدن به یک رهبر در فست فودهای گیاهی است. فرتی می‌‌‌گوید: برگرکینگ در حال گسترش منوهای گیاهی خود در کشورهای مختلف است تا جایگزین‌‌‌های خوشمزه‌‌‌ای را برای همه کسانی که می‌‌‌خواهند جایگزینی برای گوشت حیوانات داشته باشند، بدون قربانی کردن طعم، ارائه دهد. وی در ادامه افزود: هدف نهایی ما این است که برگرکینگ را به عنوان رهبر و ارائه دهنده بهترین طعم غذای گیاهی در صنعت فست فود قرار دهیم.

پذیرش فست فودهای گیاهی در این زنجیره در سال ۲۰۱۹ آغاز شد، زمانی که برگرکینگ برای اولین بار «ایمپاسیبل واپر» را در شعبه‌های معینی در ایالات‌متحده معرفی کرد و به یکی از اولین زنجیره‌های فست فود این کشور تبدیل شد که این غذا را به منوی خود اضافه کرد. برای این پیشنهاد، کتلت‌های گیاهی شرکت Impossible Foods با تمامی مواد یک ساندویچ واپر کلاسیک از جمله گوجه‌فرنگی، کاهو، سس مایونز، سس گوجه‌فرنگی، خیارشور و پیاز خلال شده روی هم قرار می‌گیرد و می‌توان آن را کاملا گیاهی و با مایونز تهیه کرد. ایمپاسیبل واپر در آزمایش‌‌‌های منطقه‌‌‌ای به یک موفقیت فوری برای این شرکت تبدیل شد و طولی نکشید که گزینه بدون گوشت آن به بیش از ۷۰۰۰ رستوران در سراسر کشور گسترش یافت. از قضا، راه‌اندازی ایمپاسیبل واپر در روز اول آوریل اتفاق افتاد و وقتی به آنها گفته می‌شد که این یک برگر بدون گوشت حیوانات است، آن را یک شوخی اول آوریل تلقی می‌کردند.

سال گذشته، برگرکینگ همکاری خود را با شرکت ایمپاسیبل فودز با افزودن ناگت‌‌‌های مرغ گیاهی این برند به منوی خود در سه بازار آزمایشی، گسترش داد و بار دیگر تبدیل به اولین فست فود زنجیره‌ای بزرگی شد که این ناگت‌‌‌های جدید را ارائه کرد. همچنین هفته گذشته، یک نسخه گیاهی از ساندویچ مرغ اصلی مورد علاقه طرفداران از کتلت‌های مرغ‌گیاهی جدید Impossible Foods برای مدت محدودی در منوی رستوران‌های سینسیناتی و اوهایو ظاهر شد. در یک حرکت منحصربه فرد دیگر در ایالات‌متحده، برگرکینگ اخیرا دو آیتم جدید به لیست محصولات ایمپاسیبل خود اضافه کرد. در حالی که هر دو مورد دارای کتلت گیاهی ایمپاسیبل فودز هستند، آنها همچنین شامل محصولات حیوانی به شکل پنیر لبنی در Impossible King، بیکن و پنیر در واپر به عنوان راهی برای هدف قرار دادن مصرف‌کنندگانی هستند که در مصرف محصولات کاملا گیاهی تردید دارند

فراتر از ایالات متحده، برگرکینگ محصولات بدون گوشت را به شکلی در سراسر جهان معرفی کرده است، به‌ویژه از طریق مشارکت خود با The Vegetarian Butcher که یک شرکت متعلق به یونیلیور است که گوشت‌های گیاهی خود را در سراسر اروپا عرضه می‌کند. اخیرا، فست فودهای زنجیره‌‌‌ای در آلمان شروع به ارائه یک گزینه بدون گوشت برای هر غذا در منوی خود کردند و با انجام این کار، این زنجیره در آن کشور طیف محصولات گیاهی خود را دو برابر کرده است. به طور مشابه در اتریش، این زنجیره کمپینی را معرفی کرد که به مشتریان در هنگام سفارش همبرگر، انتخاب بین «معمولی یا گوشتی» را در تلاش برای عادی کردن غذای گیاهی ارائه می‌کند. رویکرد برگر کینگ در اتریش یادآور کمپین سال ۲۰۱۹ آن در سوئد است. فرتی می‌‌‌گوید: ما آموخته‌‌‌ایم که اتخاذ یک رویکرد جامع در این خصوص ضروری است. رستوران‌‌‌ها جزء کلیدی سه هدف ما هستند که شامل آگاهی از مواد تشکیل دهنده منوی غذایی و ابتکارات برگرکینگ، آموزش مشتریان و رفع موانع هستند.

آیا برگرکینگ گیاهی خواهد شد؟

در حالی که برگرکینگ تنها زنجیره اصلی فست فود نیست که نسخه‌‌‌های گیاهی را از محبوب‌‌‌ترین غذاهای خود و موارد دیگر ارائه می‌دهد، اما وقتی نوبت به آزمایش فست فودهای بدون گوشت یا حتی کاملا گیاهی می‌شود، از بقیه جلوتر است. تابستان گذشته، برگرکینگ یک شعبه در کلن آلمان را به یک ایستگاه موادغذایی کاملا بدون گوشت تبدیل کرد تا بررسی کند که مشتریان چگونه به منوی بدون گوشت پاسخ می‌دهند. این رستوران زنجیره‌ای همچنین پروژه‌های مشابهی را در اسپانیا، شیلی، سوئیس و لندن آزمایش کرده است. برای دومی، برگرکینگ شعبه گل سرسبد خود در میدان لستر را به مدت یک ماه در ماه مارس به یک ایستگاه کاملا وگان تبدیل کرد.

این منو شامل ۲۵ آیتم گیاهی بود که شامل انواع واپرهای کلاسیک گیاهی و ناگت مرغ وگان و همچنین گزینه‌های ماجراجویانه‌تری مانند Vegan Katsu Royale با الهام از غذای ژاپنی و واپر چیلی Katsu مبتنی بر گیاه بود. فرتی به VegNews  می‌‌‌گوید که ادامه راه‌اندازی شعبه‌های بدون گوشت در نهایت به دلیل تقاضای مصرف‌کننده است. شعبه‌های گیاهی اخیر ما بدون محدودیت زمانی باز شدند و تا زمانی که با مشتریان ما ارتباط برقرار کنند، آنها را باز نگه می‌‌‌داریم. رضایت مشتریان و میزان تقاضای آنها، در نهایت طول عمر هر رستوران و محصولات گیاهی آن را تعیین می‌کند. با ادامه تلاش‌های برگرکینگ برای نوآوری در منوهای خود و تمرکز بر فروش گزینه‌های گیاهی بیشتر، اگر تقاضا وجود داشته باشد، ممکن است شاهد تبدیل شدن شعبه‌های بدون گوشت برگرکینگ به شعبه‌های عادی جدید باشیم.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۰۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
0
0
اگه توی ایران بود چه بازخوردهای خنده داری که از عالم و ادم‌نمی‌دیدیم
نظر شما
ادامه