حکیم مهر: دبیرکل کانون سراسری
انجمنهای صنفی پرورشدهندگان مرغ تخمگذار در بیست و یکمین نمایشگاه بینالمللی
دام، طیور و صنایع وابسته، ضمن حضور در غرفه پایگاه خبری حکیم مهر، گفت: «به طور
کلی نمایشگاههای ما باید بیشتر جنبه تجاری داشته باشند، اما متاسفانه اینگونه نیست
و بیشتر شبیه به نوعی نمایش هستند که این مساله خیلی به داد صنعت ما نمیرسد.»
به گزارش حکیم مهر، «دکتر سیدفرزاد طلاکش» تصریح کرد: «به
همین دلیل است که سال به سال، نمایشگاه به جای اینکه رونق بیشتری داشته باشد و برای
کسانی که در این موضوعات سرمایهگذاری دارند، رشد پیدا کند، اما وضعیت به گونهای
است که اگر نگوییم کاهش پیدا کرده اما رشد هم نداشته است. دلیل آن این است که انگیزه
تجاری عموما در نمایشگاهها وجود ندارد و حتما باید فکری برای این کار شود.»
وی خاطرنشان کرد: «نمایشگاههای ما باید به این سمت بروند که
بتوانند مخاطبینی را جذب کنند که عملیات اقتصادی انجام دهند اما عمدتا میبیند که
در این نمایشگاه عملیات اقتصادی انجام نمیشود و یکی از بزرگترین گرههای کار همین
است که باعث شده افراد توفیق زیادی از برگزاری نمایشگاه به دست نیاورند. کمااینکه
پس از چهار روز نمایشگاه، اگر همین سوال را از افراد صاحب غرفه بپرسید، بعید میدانم
دستاورد مهمی را برای خود اندوخته باشند. به نظر من بزرگترین عیب این است، اگرنه
از دیدگاه اینکه کاری انجام میشود، بله، کار خوبی است اما قاعدتا آن آثاری که باید
داشته باشد را ندارد.»
ما نمایشگاه کتابمون هم یه فروشگاه بزرگه