کد خبر: ۷۱۴۰۹
تعداد نظرات: ۲۷ نظر
رئیس نظام دامپزشکی استان همدان در گفت‌وگو با حکیم مهر:
«دکتر سیدمسعود ذوالحواریه» افزود: با خروج کلینیک‌های دامپزشکی از شهر محیط برای درمانگران غیرمجاز مهیا می شود. موضوع بهداشت و درمان برخلاف برخی امور دیگر قابل مماشات نیست و کمی سهل انگاری عواقب خطرناکی به دنبال خواهد داشت ...

حکیم مهر- محسن طاهرمیرزایی: تقریبا دو ماه پیش بود که دادستان عمومی و انقلاب همدان در نامه‌ای، شهردار این شهر را مکلف کرد که ظرف یک ماه آینده همه مراکز درمانی دامپزشکی تعطیل و به خارج از محدوده قانونی شهر انتقال داده شوند. وی همچنین اداره کل دامپزشکی و سازمان نظام دامپزشکی را مکلف کرد که در این زمینه همکاری نموده و ضمن اصلاح پروانه‌ها برای مناطق خارج از شهر، از صدور پروانه‌های جدید در داخل شهرها خودداری نمایند. حالا با گذشت قریب به دو ماه، محتوای این نامه رنگ اجرایی به خود گرفته و کلینیک‌های دامپزشکی همدان، در حال خروج از منطقه شهری هستند.

از نظر رئیس نظام دامپزشکی همدان این موضوع در همدان برخلاف سایر استان‌ها، بر اساس حکم دادستانی پیگیری شده ‌است.

«دکتر سیدمسعود ذوالحواریه» تصریح می‌کند: «مهمترین معضلی که به وجود می‌آید این است که کاری که امروز تحت نظر سازمان نظام دامپزشکی و اداره کل دامپزشکی استان انجام می‌گیرد، احتمال دارد که از کنترل خارج شود.»

حکیم مهر: آقای دکتر، واکنش نظام دامپزشکی استان همدان به این تصمیم چه بود؟

ما در نظام دامپزشکی استان کارهای زیادی کردیم. تقریباً با کلیه اشخاص ذیربط در سیستم قضایی و شهرداری همدان از جمله شخص دادستان، رئیس کل دادگستری استان، مسئولان شورای شهر و... صحبت کردیم. خود بنده با تعدادی از مقامات قوه قضاییه ملاقات حضوری داشتم ولی علی‌رغم توضیحات مفصلی در این رابطه که صدور پروانه های درمانی بر اساس قانون و با نظارت‌های دقیق سازمانهای متولی صورت گرفته است، متأسفانه نتیجه‌ای نگرفتیم.

حکیم مهر: تفاوت همدان با سایر استان‌ها در این موضوع، چیست؟

تفاوت این است که در همدان، برخلاف سایر استانها موضوع از سوی دادستانی شروع شد که با توجه به لازم الاجرا بودن حکم دادستانی، همکاران ما در این زمینه نهایت همکاری را نموده‌اند. همانطور که می‌دانید دادستان در صدور حکم و رای مستقل است و نمی‌توان حکم او را بازگرداند. همکاران ما موضوع را از طریق دیوان عدالت اداری هم پیگیری کرده‌اند.

حکیم مهر: حکم دیوان چه بود؟

متأسفانه فعلأ نتیجه مشخص نیست، در واقع با تمام تلاش‌هایی که هم من و هم مدیرکل محترم دامپزشکی استان انجام دادیم، تا الان به نقطه‌ روشنی نرسیده ایم و هیچ روزنه امیدی نداریم. کار دیگری که دو روز پیش انجام دادیم، ارسال یک نامه به شهردار محترم همدان بود مبنی‌بر اینکه در اجرای آیین‌نامه اجرایی بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها که در ارتباط با مشاغل مزاحم است، در تبصره ۳ ماده ۳ این آیین‌نامه آمده است که اگر شغلی را مجبور به خروج از شهر کردید، باید در خارج از شهر یک محیط و زمین مناسب برای فعالیت آن مشخص کنید که واجد شرایط آن کار باشد. در این نامه به ایشان یادآوری شد که در این قانون، شهرداری‌ها موظف هستند که این کار را انجام دهند. پس لطفا شما یک محلی را برای فعالیت همکاران ما مشخص کنید با این توضیح که دامپزشکی جزء مشاغل خاص بوده و نیازمند زیرساخت‌های مثل آب، برق، تلفن و گاز برای امور درمانی دامپزشکی است. احتمالا در هفته آینده نیز یک ملاقات حضوری با شخص شهردار خواهم داشت که این مساله را پیگیری کنیم که حداقل یک جایی برای همکاران پیدا کنیم.

حکیم مهر: آقای دکتر، اجرایی شدن این تصمیم، چه مخاطراتی از نظر بهداشتی برای جامعه خواهد داشت؟

مهمترین معضلی که به وجود می‌آید این است که کاری که امروز تحت نظر نظام دامپزشکی و اداره‌کل دامپزشکی استان انجام می‌گیرد، به یکباره از کنترل خارج می‌شود و محیط برای درمانگران غیرمجاز مهیا می شود. من برای متولیان امر توضیح داده‌ام که موضوع بهداشت و درمان برخلاف برخی امور دیگر، قابل مماشات نیست و کمی سهل انگاری، عواقب خطرناکی به دنبال خواهد داشت.

حکیم مهر: چه عواقبی؟

با توجه به وجود تعداد نسبتاً قابل توجهی حیوان خانگی در شهر، عدم دسترسی آسان به امکانات بهداشتی و درمانی می تواند منجر به گسترش برخی بیماریهای ویژه حیوانات و حتی بیماریهای مشترک بین انسان و حیوان شود. همچنین در حال حاضر تعداد زیادی سگ بلاصاحب در شهر و اطراف شهر همدان داریم که حقیقتا شهرداری به عنوان متولی ساماندهی به این جمعیت حیوانی، قادر به کنترل موضوع نیست، حال با شرایط جدید به احتمال زیاد برخی افراد هم حیوان خانگی خود را، در خارج از منزل رها خواهند کرد و در نتیجه یک تعداد از حیوانات صاحب‌دار خانگی هم به جمعیت حیوانات بلاصاحب اضافه می‌شود. خلاصه در شرایط بسیار بدی هستیم که نمی‌توانیم به آینده، خوشبین باشیم.

حکیم مهر: ممنون از فرصتی که در اختیار ما قرار دادید.


انتشار یافته: ۲۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۷
طومار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
1
10
جامعه امروزی باید اینو قبول داشته باشه که حیوانات خانگی چه الان و چه در آینده جزئی از زندگی افراد جامعه میشه و مسئولین اینو باید بهتر از دیگران درک کنن.... که نیاز به برنامه ریزی خاصی داره و نباید تصمیمات افراد غیر متخصص باعث تاثیر در این حوزه بشه و منتهی به اقدامات غیر کارشناسی شده و بعضا جبران ناپذیر باشه...
خروج کلینیک ب خارج از شهر باعث تعلل در درمان بیماری های مشترک می‌شود....
متاسفانه آنقدر مدیر چاکر گو توی دامپزشکی داریم که منجر ب شکل گیری اینچنین تصمیماتی در حوزه دامپزشکی میشه و این آخریش نیست....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
خیلی جالبه ،استان همدان مثل یک کشور مستقل از ایران عمل میکند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
قوانین در تمام کشور باید یکسان باشد. اگر کلینیکهای دام کوچک باید از شهر خارج شوند اول باید از پایتخت و سایر کلانشهرها شروع کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
صدور پروانه های درمانی بر اساس قانون و با نظارت‌های دقیق سازمانهای متولی صورت گرفته است

مزاح می فرمایید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
1
9
با توجه به اینکه صریحا ضوابط و شرایط تاسیس کلینیک دامپزشکی در قانون آمده و دستور دادستانی خارج از حدود اختیارات و وظائف است آیا نمی شود تخلف دادستان از طریق دادسرای انتظامی قضات شکایت و پیگیری شود!!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
کجای قانون ضوابط اومده هر چه نظام دامپزشکی دلش بخواهد در استان اجرا می کند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
0
5
پس رييس نظام چه ميكنه. چرا هيچ افدامي انجام نميدن
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
همه با هم هستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
1
5
سازمان نظام دامپزشکی باید با استخدام‌یک‌ وکیل زبده و کارکشته نسبت به این تصمیم دادستان در سایر مراجع قضایی اعلام شکایت کند و درخواست تبعیت از قوانین جاری در کشور را داشته باشد.
پاسخ ها
طومار
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
متاسفانه نظام دامپزشکی به عنوان ی نهاد اضافه می باشد و هیچ خدمتی به بچه ها ارائه نمیده...
نظام که درآمدش بیشتر اداره دامپزشکی می باشد...
و فقط فکر ........... برای صدور و برگزاری کلاس برای گرفتن امتیاز می باشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
0
12
ببین به کجا رسیدیم و چقدر بی قانونی شده که دادستان یک شهر میاد و یک صنف را منهدم می کنه و آقایان ککشون هم نمی گزد. این بی قانونی ها زمینه ساز سقوط کشور ماست و هر چه سریع تر باید جلوی این بدعت های خطرناک گرفته شود و البته سازمان نظام دامپزشکی و سازمان دامپزشکی باید جلوی این دستور را می گرفتند و چون همکاری کرده اند باید محاکمه شوند. حکیم جان به کسی توهین نکردم. لطفا کامل بزار که دوستان متوجه باشند همکاری با یک حکم دهنده ای که غیر قانونی حکم کرده است مصداق بارز معاونت در اجرای امری غیر قانونی است و قابل پیگیری قضایی است.
ناشناس
|
United States of America
|
۲۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۵
0
6
اینها همه هماهنگ شده است فقط از یک نقطه شروع‌ می‌کنن‌ که یواش یواش در‌کل کشور این قوانین ...... را اجباری کنند. اگر‌ امروز بقیه دامپزشکان اعتراض خود را نشان ندهند، چند صباحی بعد نوبت خود شهر و استان آنها هم می‌شود و البته همه چیز را گردن یک قاضی یا دادستان می‌اندازند تا از زیر فشار افکار عمومی فرار کنند و بین دامپزشکان اختلاف افکنی کنند تا هدفشان مهیا شود. دامپزشکان وشت این طرح هم مشخصه چه کسانی هستند. همان کسانی که مسئولیت دارند و حاضر نیستند حتی یک کلمه حرف بزنند، همان کسانی که مقاله باند بالا می‌نویسند که تمهیداتی داده شود که پت‌شاپها و کلینیکهای دامپزشکی بسته شود. این افراد پیمانکار اجرای این طرح ها هستند و تصمیم گیرنده کسی ماوراء آنها است. سالهاست این روند بوده و ……..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
0
4
مگه اینجا آمریکا هست که هر استان مثل ایالات آمریکا جدا قانون اجرا می کنند.
ناشناس
|
France
|
۱۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
0
4
تا وقتی مدیران نظام دامپزشکی و ادارات کل برای ترس از دست دادن میز سکوت کنند و یا ضعیف باشد هر کسی از راه برسد میزنه تو سر دامپزشک
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
0
5
طبق دستورالعمل سیاستها و ضوابط تاسیس و فعالیت مراکز درمانی و مراکز مایه کوبی دامپزشکی - ویرایش سوم-فصل پنجم-بخش اول- بند ۵-صفحه ۲۴:
در صورت‌عدم رعایت مفاد سیاستها و ضوابط تاسیس مراکز درمانی و مایه کوبی دامپزشکی ابلاغی سازمان در صدور مجوز تاسیس، جبران خسارات احتمالی برعهده صادرکننده مجوز تاسیس خواهد بود.
حال اگر مجوز تاسیس مراکز درمانی در همدان قانونی بوده پس به هیچ وجه هیچکس حق ندارد فراتر از قانون تصمیم بگیرد و مراکز را مجبور به خروج از شهر و تعطیلی مراکز تاسیس شده کند.
و اگر مراجع قضایی تشخیص داده اند که این مجوزها غیر قانونی هست ، بنابراین بر اساس بند یاد شده در بالا سازمان صادرکننده مجوز ملزم به پرداخت خسارت به صاحب مجوز میباشد.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
کاملا درست هست. در واقع کلینیکهای همدان که ملزم به خروج از شهر شده اند میبایست در سریعترین زمان از نظام دامپزشکی همدان شاکی شوند و در اینصورت سازمان نظام دامپزشکی میتواند ورود کند و از مجوزهایی که قانونی صادر کرده دفاع کند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
احسنت. بهترین راه این هست که کلینیکهایی که ملزم به خروج از شهر هستند طبق قانون از نظام‌دامپزشکی‌به عنوان صادر کننده مجوز شکایت کنند و در واقع عنوان خواسته باید مطالبه ی خسارت طبق نظر کارشناس بابت عدم رعایت مفاد سیاستها و ضوابط تاسیس از سوی نظام دامپزشکی باشد. و چون نظام دامپزشکی طبق قانون مجوز صادر کرده محکومیتی شاملش نخواهد شد و تبرئه میگردد و این حکم میتونه حقانیت این کلینیکها و قانونی بودنشون را تایید کند و مانعی باشد برای دستور دادستان مبنی بر خروج از شهر و جابجایی. این یک نوع رکب هست به تصمیمی که گرفته شده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۳۰
باید از نظام دامپزشکی شکایت شود تا نظام بتواند از عملکرد خود در صدور مجوز و در ادامه کلینیکهایی که ملزم‌به خروج از شهر هستند دفاع کند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
1
5
اگر رییس نظام دامپزشکی توان برخورد با اقدامات علیه دامپزشکان را ندارد و اگر همسو با این موارد نیستید، استعفا دهید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
دقیقا.چرا سایر استانها ، حتی دادستان با نظام دامپزشکی همراهه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
2
3
یه داستان براتون بگم که بفهمید اوضا چطور؟
چند سال پیش در انتخابات شورای شهر یزد یک فرد زرتشتی رای اول را میاره. کاندیدا شدن منع قانونی نداشته کما آنکه سالهای قبل هم اینطوری بود.
در آن سال کذایی یکی از کاندیداها شبه ای ایجاد می کنه که غیرمسلمان تباید حاکم بشود این در شرایطی است که دین زرتشتی در قانون اساسی رسمی آمده.
خلاصه با کمک ابزارهای نظارت استصوابی چند سال شهر یزد را و این فرد را از کار می اندازه تا اینکه بالاخره بعد از چند سال رای به ابطال شکایت داده می شه! از قضا آن مدعی هم چند ماهی جبهه رفته بود.
حالا اینطور که معلومه این بساط برخورد با دامپزشکان هم توسط همین افزاد دنبال میشه! یا از نیروی دریایی خسته شدند یا از نیروی دریایی اخراجشان کردند تصمیم گرفتند مواظب اسلام باشند! من رگه های نفوذ اسراییلی ها را در این موضوع کلینیک های دامپزشکی می بینم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۴
شما به طرز شگفت انگیزی بیخود میکنی درباره جنگ و جبهه صحبت میکنی یا از کسانی که در نیروی دریایی بودن حتی اسم میبری .............!! حکیم‌مهر بدون سانسور بزار لطفا . این آدم نماها فکر نکنن جایی خبریه تند نرو که تند از روت رد میشیم همونجور که توی جنگ‌رد شدیم
همکار دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۶
1
1
مشکلات استانی طبیعتاً باید از پایتخت حل شه موقعی که نظام و سازمان خوابن بیشتر از این انتظار نیست واقعا متاسفم
بزرگترین مشکل شغل دامپزشکی اینه که صاحب نداره سازمان و نظام باید از خواب بیدار شن چرا باید یه دادستان تصمیم سلیقه ای بگیره در یه شهرستان و استان و هیچگونه مخالفت از طرف تهران نشه مطمئنا این معضل گریبانگیر سایر استان ها هم خواهد شد
شهروند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
1
3
برای یکبار هم شده بخش دولتی و خصوصی اقدامی هماهنگ نموده با تهدید تعطیل نمودن کلیه خدمات دامپزشکی از جمله بازرسی و نظارتهای بهداشتی و خدمات واکسیناسیون و .... استانداری را ملزم به عقب نشینی نماید.
بی نام
|
United States of America
|
۲۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
0
3
اصلا جای تعجب ندارد چون تا زمانی که غم نان و حقوق آخر برج بر سایر الویت های دوستان شاغل در سازمان دامپزشکی و نظام دامپزشکی ارجحیت دارد از این دست مسائل اتفاق می افتد و خواهد افتاد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
0
0
عالی بود
ناشناس
|
United States of America
|
۰۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۴
0
0
به نظرم آقای دادستان اول باید جایی رو برای کلینیک ها تعریف می کردند بعد حکم صادر می نمودند در ضمن هر جا هم کلینیک بره در آینده نزدیک حومه شهر میشه .....
نظر شما
ادامه