کد خبر: ۷۱۴۱۶
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر قاسم رضاییان‌زاده» از تدابیر جدی سازمان دامپزشکی جهت پیاده‌سازی استانداردهای بین‌المللی و مهم در تمام واحدهای تولیدی دامی کشور خبر داد ...

حکیم مهر: معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور از تدابیر جدی این سازمان جهت پیاده‌سازی استانداردهای بین‌المللی و مهم در تمام واحدهای تولیدی دامی کشور اعم از دامپروری، طیور و آبزی‌پروری و همچنین فراگیر کردن بستر توسعه مصرف محصولات پروتئینی بسته‌بندی شده خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر قاسم رضاییان‌زاده» معاون بهداشتی و پیشگیری این سازمان روز چهارشنبه در مراسم بازدید از خطوط تولید یکی از واحدهای تولیدی مواد پروتئینی کشور و پیش از برگزاری دوره آموزشی اظهار کرد: مشاهده جمعیت کارگری این مجموعه و تلاش مدیریت مجموعه جهت محفوظ نگاه داشتن مواد غذایی کارگران، نشانه غالب بودن روحیه اخلاق در بین مدیران این مجموعه است که جای تقدیر دارد.

وی با بیان اینکه در حوزه‌های مختلف کشتارگاهی، صنایع لبنی و... اتفاقات خوبی رخ داده است، گفت: خوشبختانه در این بخش بسیار پیش رفته‌ایم، اما در پشت صحنه اقدامات گسترده و مهمی باید اقدام گردد. لذا یکی از سیاست‌های اصلی سازمان دامپزشکی کشور این است که در بخش تولید و فراوری آبزیان تمام مقدمات و تمهیدات لازم را جهت احصاء و اعطای ممیّزی‌های لازم برای پرورش‌دهندگان ماهیان سردابی، گرمابی و حتی دامداری‌های بزرگ و سنگین انجام شود.

رضاییان‌زاده با استناد به اهمیت تدوین و ارائه استانداردهای روز و مهم جهانی که از یک اصل مهم بین‌المللی در اصول GMPیا HACCP تبعیت می‌کند، اظهار‌کرد: بر اساس آنچه در مباحث با کشورهای مختلف (همسایه و دور) صورت گرفته است و از این اصل همگانی تبعیت می‌کند، عمدتا حدود 80 درصد مباحث بر مزرعه متمرکز است و فقط 20 درصد آن روی فرایند تبلیغی، تست‌ها و اقدامات فرایند صادرات صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه به زودی سیاست برنامه حذف «چیلرهای آبی» در کشتارگاه‌های دام و طیور کشور عملیاتی خواهد شد تصریح کرد: مدیریت این موضوع پیرو ایجاد کمیته مربوطه آغاز شده و از ماموریت‌های اصلی جناب دکتر تبّرایی - مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذائی سازمان - خواهد بود.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه در دوره آموزشی در حال برگزاری باید معیارها به صورت همگون اجرا شود، تاکید کرد: «توسعه مصرف محصولات پروتیئنی بسته بندی شده به صورت همه‌جانبه از جمله مسائل مهمی است که باید زوایای مختلف آن را بررسی کرد؛ چرا که امروز عموم اهل فن نیز هنوز در خصوص آنالیز قیمت‌ها اقناع نمی‌شوند، چه برسد به عموم جامعه!»

رضاییان‌زاده در همین راستا خواستار برنامه‌ریزی فراگیر انجمن صنایع بسته‌بندی محصولات پروتئینی در خصوص توسعه مصرف این دسته از محصولات در بازار کشور شد.


انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
هوشمند
|
United States of America
|
۲۳:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۷
1
7
یک زمان دهه هفتاد وان های آب و یخ در کشتارگاهها بود که با تلاش و جدیت کارشناسان آن موقع که از مدیران فعلی هستند جمع آوری شد جمع شدن چیلر آبی علاوه بر نفع اقتصادی برای مصرف کننده باعث کاهش بار میکروبی محصول نیز میشود تنها مشکل عدم آمادگی و یا نواقص در برخی کشتارگاه ها است مخصوصا در پیک تولید که چیلینگ روم زمان کشتار را بالا میبرد که انشالله با درایت و برنامه ریزی مرتفع میشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
آقای دکتر عزیز
لطفا به جند کتاب تکست مراجعه کنید یا از بازرسان سازمان دامپزشکی که برای واردات گوشت مرغ تشریف بردند بپرسید چیلر آبی در کشتارگاه های طیور در سراسر دنیا وجود دارد با حذف چیلر آبی ایران را از چرخه صادرات مرغ حذف می کنید
در کشتارگاه دام هم که چیلر آبی نداریم جه می خواهید جمع آوری کنید!!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
دوست عزیز در مورد دام بزرگ درست میفرمایید ولی در تمام دنیا چیلینگ روم و دوش آی سرد وجود دارد در کشور ما با توجه به کمبود منبع آبی ممکن است بعد از هر کشتار آب چیلر تعویض نشود که باعث بروز مشکلات میشود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
لطفا به ضوابط اتحادیه اروپا مراجعه کنید
دکتر xy
|
United States of America
|
۰۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
0
5
شما اول مسئول فنی کشتارگاه طیور رو سروسامان بدین بعد تصمیمات بزرگ بگیرید. حقوق ها همه توافقی نه ماده ۱۹ اجرا میشه نه ماده ۱۸. بجای نظارت در کار کشتارگاه فقط کار راه انداز کارفرما شدیم ما . اینهمه مصاحبه کردید و گزارشتون رو تلویزیون هم پخش کرد ولی هیچکاری نکردید.
فقط یه نامه زدید که حقوق مسئول فنی رو اینطوری باید حساب کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
آخرش اومدید حرف کارفرماها را اجرا کردید و روش محاسبه حقوق مسولیت بهداشتی را آنچه که ب مزاج کارفرما خوش می آمد اجرا کردید ک نکند ناراحت بشن . آخه زور هم دارن . وقتی از مسولین بهداشتی خودتون نمی تونید دفاع کنید دیگه چ امیدی به کارای دیگه است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
2
4
قدرت و جسارت می خواهد.
منافع متخلفان به خطر می افتد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
0
6
چیلر آبی در کشتارگاه دام را زودتر حذف کنید. خیییییلیی بده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
0
6
کشتارگاه دام چیلر آبی ..... کجاهست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
0
4
لطفا طرح هایی بدید که قدرت و شرایط اجرای آن را داشته باشید.
راستی از طرح رتبه بندی مرغ و تخم مرغ در عمل چه خبر؟!
حیدرپناه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹
0
4
با سلام جناب آقای دکتر عزیز از شما سوالی داشتم آیا اضافه شدن کلمه (مهندسی) به مدرک بنده باعث میشه اون مدرک نامعتبر بشه من بعد از حدود ۱۸ سال سابقه در سال۹۸ با هماهنگی و سوال از کارگزینی به دانشگاه رفتم و مدرک رو در ۱۴۰۰ گرفتم اما تا بحال اعمال نشده مهندسی غذایی گوشت و فرآورده‌های گوشتی که تمام واحد های اون مربوط به کشتارگاه و دامپزشکی چطور قابل قبول نیست تو را به خدا شما که متخصص هستید فکری برای ما کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
برادر عزیز، در رابطه با پذیرش مدرک تحصیلی فقط نظر شخصی اعمال میشه. در زمانی که دکتر حاج اکبری مدیر کل امور اداری بود یه نامه زد و تعدادی از رشته ها رو از جمله علوم دامی، بعنوان غیر مرتبط با دامپزشکی و غیر قابل پذیرش اعلام کرد. جالبه که معاون توسعه و مدیریت منابع یکی از استانها با مدرک کاردانی دامپزشکی استخدام شده. کارشناسی علوم دامی گرفته و اعمال شده. کارشناسی تغذیه دام که از گرایشهای علوم دامی هست هم گرفته و اعمال شده و دکترای تغذیه دام هم که از زیر گروه علوم دامی هست هم گرفته و اون هم اعمال شده. از طرفی نامه ای هم تحت عنوان یکبار و یک مقطع تحصیلی هم وجود داره که برا ایشان سه بار اعمال مدرک صورت گرفته. برا همین میگم کلا نظر شخصیه. دم مدیر کل رو ببین. فقط. امیدوارم حکیم مهر سانسور نکنه. . بجای متن نقطه چین نگذاره. طوری که کسی نغهمه منظور چیه
نظر شما
ادامه