کد خبر: ۷۱۴۷۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: مدیر عامل سازمان کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز گفت: با شروع اجرای طرح قصابان امین، سازمان کشتارگاه با استقرار اکیپ بازرسی ثابت در تبریز دور جدیدی از بازرسی های سطح شهر را آغاز کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایانا، «کریم قدرتی» افزود:  طرح قصابان امین با همکاری اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی، اداره کل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی، مرکز بهداشت استان آذربایجان شرقی  و اتحادیه قصابان اجرا می شود.

وی افزود: ایجاد اکیپ ثابت بازرسی با هدف خدمت‌‌رسانی و جلوگیری از صدمات جبران ناپذیر توزیع گوشت غیر بهداشتی و فاقد شناسنامه انجام می شود تا مردم با آسایش خاطر گوشت خود را در سطح شهر تهیه کنند.

قدرتی اظهار کرد: پرسنل مراکز عرضه گوشت به منظور مقابله و پیشگیری از انتقال بیماری‌های ویروسی باید نکات و الزامات بهداشتی در استفاده از تجهیزات ایمنی فردی را رعایت کنند.

مدیرعامل کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز گفت: با توجه به خطر انتقال بیماری‌های مختلف در اثر عرضه غیربهداشتی فرآورده‌های خام دامی، لازم است شهروندان از خرید گوشت قرمز فاقد شناسنامه و مهر دامپزشکی و با برچسب مخدوش و گوشت چرخ شده آماده خودداری کنند.

قدرتی، با بیان اینکه گوشت قرمز مصرفی علاوه بر قیمت مناسب باید از کیفیت بالا و از استانداردهای بهداشتی برخوردار باشد، ادامه داد: تامین امنیت غذایی مردم وظیفه ای خطیر برای دستگاه های ذیربط بوده و به هیچ عنوان امکان اغماض در آن وجود ندارد.

وی یادآور شد: در جریان کشتارهای روزانه دام های سبک و سنگین در کشتارگاه صنعتی شهرداری تبریز، نظارت های بهداشتی توسط متخصصان امر مبنی بر آزمایش دام های ذبح شده و رعایت دستورالعمل زنجیره پیش سرد قبل از توزیع گوشت انجام می شود.

قدرتی، افزود: در این راستا از خروج هرگونه گوشت تازه ذبح شده بدون سپری شدن زنجیره پیش سرد ۲۴ ساعته، جلوگیری و دام های مشکوک به هر نوع بیماری ضبط و معدوم می شوند.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۲
0
2
لطفا پاراگراف آخر خبر را دوباره بخوانید.
یعنی اگر این طرح نبود ، گوشت آلوده و بدون زنجیره سرد و گلیکولیز توزیع میشد!!!!!
.........‌‌‌‌‌
باید روابط عمومی دامپزشکی آذربایجان شرقی اصلاحیه خبر بزند که ما همه این وظایف را انجام میدادیم .
................
نظر شما
ادامه