کد خبر: ۷۱۵۱۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: «دکتر حمید رمضانی» با اشاره به ظرفیت پرورش اسب در استان خراسان شمالی گفت: در استان دانشگاه ها همچنین جهاد دانشگاهی باید رشته های تحصیلی مرتبط با اسب را برای تدریس، پذیرش کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از اترک نیوز، «دکتر حمید رمضانی»، مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی اظهار کرد: در سال 92، مجوز صادرات اسب از ایران به کشورهای متقاضی برای خراسان شمالی صادر شد تا صادرات تخصصی اسب از گمرک استان انجام شود.

رمضانی گفت: در همین راستا، آزمایشگاه دامپزشکی مرتبط با این صادرات نیز در استان ایجاد و راه اندازی شد.

وی عنوان کرد: ضرورت دارد که در حال حاضر سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برای به روز کردن تجهیزات این آزمایشگاه، اعتبار مالی اختصاص دهد.

این مسئول همچنین در ادامه با اشاره به اینکه در استان سه دامپزشک متخصص داخلی فعالیت می کنند و بیمارستان تخصصی دام نیز در استان ایجاد و راه اندازی شده است، بیان کرد: انجام جراحی و سزارین اسب در استان باید توسط دامپزشک متخصص اندام های حرکتی انجام شود.

وی گفت: در استان دانشگاه ها همچنین جهاد دانشگاهی باید رشته های تحصیلی مرتبط با اسب را برای تدریس، پذیرش کنند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی افزود: در استان رشته هایی در زمینه تیمار و پرورش اسب همچنین چابک سواری نداریم.

رمضانی همچنین به هیات سوارکاری استان، اشاره و پیشنهاد کرد: در این هیات یک دامپزشک متخصص اسب برای ارائه مشاوره باید عضو شود.


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۷
0
0
قبلا تو دانشگاه ها، رشته ای تحت عنوان «علوم اسب و اسبداری» وجود داشت و جزو رشته های گروه علوم دامپزشکی بود. متاسفانه یا خوشبختانه سال هاست پذیرش نداره.
نظر شما
ادامه