کد خبر: ۷۱۸۲۱
تعداد نظرات: ۶ نظر
در نشست مشترک با هیئت رئیسه دانشگاه آزاد واحد بجنورد مطرح شد:
«دکتر علی پاکمهر» افزود: از چندین ماه قبل برای اخذ رشته‌های پزشکی، دامپزشکی، کارشناسی علوم آزمایشگاهی دامپزشکی، کارشناسی ارشد پرستاری و کارشناسی ناپیوسته مامایی تلاش‌هایی انجام‌ شده است ...

حکیم مهر: نماینده مردم بجنورد و نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: در استان خراسان شمالی باید زمینه توسعه و گسترش رشته‌های تحصیلی متناسب با نیاز استان فراهم شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از آنا، «دکتر علی پاکمهر» اضافه کرد: بر اساس پیگیری‌هایی که رئیس دانشگاه آزاد استان و سایر مسئولان انجام گرفت با ارتباطی که با وزیر بهداشت و درمان صورت پذیرفت، توانستیم موافقت اصولی برای اخذ رشته پزشکی در دانشگاه آزاد بجنورد را بگیریم که این کار در نخستین قدم اساسی به نتیجه رسید و بعد از دریافت چنین مجوزی همت و تلاش همه مسئولان دانشگاهی را می‌طلبد تا برای پذیرش دانشجو در این رشته زیرساخت‌های مناسب را فراهم آورد.

وی بیان کرد: از چندین ماه قبل برای اخذ رشته‌های پزشکی، دامپزشکی، کارشناسی علوم آزمایشگاهی دامپزشکی، رشته کارشناسی ارشد پرستاری و رشته کارشناسی ناپیوسته مامایی نیز تلاش‌هایی انجام‌شده که امید است بتوانیم برای اخذ مجوز این رشته‌های موافقت اصولی را دریافت کنیم.

پاکمهر تاکید کرد: با توجه به نیاز استان، درخواست‌هایی برای اخذ ۱۳ رشته غیرپزشکی و چهار مقطع دکتری و ۹ کارشناسی ارشد به وزارت علوم و وزارت بهداشت نیز داده شده است.


انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۶
0
5
امسال بعضی رشته های تخصصی مثل جراحی قلب پزشکی و داخلی داوطلب نداشته یعنی خود پزشکان تحصیلکرده میدانند خیرشان در چیست بعد رشته دامپزشکی که اینقدر اشباع است را دارند به سرریزی می‌کشند و از ندانسته های متقاضیان ، بعضی افراد به دلایلی سوء استفاده میکنند
مجید
|
Germany
|
۰۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
0
6
با نظر میرسد پروژه هر بزغاله یک دامپزشک در سایر استانها هم (همانند آذربایجان شرقی و غربی) کلیک خورده دیری نمی پاید که بالای سر هر دام بیمار سه دامپزشک بیکار کشیک دهند بلائی که سر رشته های فنی و انسانی آوردن الان میخواهند سر رشته های پزشکی بیاورند خدا از کسانی نگذرد که بر خلاف نص صریح قانون اساسی آموزش عالی را پولی کرد تا پای مافیای فروش مدرک به آموزش عالی باز شود .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
0
2
به نقل از خبرگزاری ایسنا

شنبه ۷ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۴
دسته‌بندی: : 1401060302237 خبرنگار : 50402
رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور:
امسال متقاضی رشته جراحی قلب نداشتیم/ با عقب‌گرد ۴۰ ساله باید پزشک وارد کنیم

ایسنا/همدان رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور از وضعیت نامناسب برخی رشته‌های پزشکی در کشور خبر داد و گفت: در سال جاری هیچ کس متقاضی رشته جراحی قلب در کشور نشده و با شرایط موجود مجبور می‌شویم با عقب‌گرد ۴۰ ساله پزشک وارد کنیم.

محمد رئیس‌زاده پنج شنبه ۳ شهریورماه در همایش ملی روز پزشک....رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور خاطرنشان کرد: درصدی از مشکلات با ماست اما درصد عمده مربوط به ما نیست. آیا باید تمام مشکلات را به پای ما بنویسید؟ زیرساخت نادرست باعث شده همکاران ما را به سمت مسیرهای بعضا خلاف بکشاند. بیش از ۹۶ درصد در کنار مشکلاتی که وجود دارد به سلامت ارائه خدمت می‌کنند.

رئیس زاده با اشاره به تبعات این مسئله توضیح داد: نتیجه این کار این است که در چند سال آینده پزشکی نخواهیم داشت. در رشته‌های بسیار ضروری جراح نداریم و مجبور می‌شویم برای برخی درمان‌ها با چند برابر هزینه، عزیزان را به خارج از کشور بفرستیم یا با یک عقب گرد ۴۰ ساله واردات پزشک از هند، پاکستان و فیلیپین داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ما هشدار و گوشزد می‌دهیم و اعلام می‌کنیم اما درمان آن با مسئولان است، خاطرنشان کرد: چون ما متهم به تعارض منافع شدیم بنابراین فقط هشدار می‌دهیم و خود مسئولان آن را تحلیل کنند.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور در پایان یادآور شد: تخصص جراحی قلب در سال جاری ۱۸ نفر ظرفیت داشته اما هیچ کس متقاضی نشده و در کل کشور فقط دو فارغ‌التحصیل جراحی اطفال داریم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
1
3
آقا چطوریه وقتی میگیم اصفهان سومین کلانشهر کشور دارای صنایع بزرگ شیر و گوشت و تخم مرغ، دانشکده دامپزشکی نداره، میگن شهرکرد که داره!!!!! بعد الان می خواین برای بجنورد دانشکده دامپزشکی بزنید؟؟؟؟ مگه فردوسی مشهد نداره؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
0
3
باید دید ایشان بر چه اساسی نماینده شده اند؟ و چه منفعتی از اینکار میبرند؟
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
0
0
به لطف دولت آقای رئیسی ریشه دامدار زده شد و همه همکاران دامپزشکی بیکارن تو خدا دیگه بقیه رو بدبخت نکنین
نظر شما
ادامه