کد خبر: ۷۲۰۵۳
تعداد نظرات: ۷۶ نظر
اختصاصی حکیم مهر:
به گزارش حکیم مهر، در این آزمون دامپزشکان اجازه ادامه تحصیل در ۲۵ رشته مختلف گروه دامپزشکی (دستیاری و PhD) را دارند ...

حکیم مهر: ثبت‌نام آزمون دکترای تخصصی دامپزشکی سال ۱۴۰۲ از روز یک‌شنبه ۲۲ آبان جهت پذیرش دانشجو  در ۲۵ رشته مختلف گروه دامپزشکی آغاز شده و تا پایان روز یک‌شنبه ۲۹ آبان ادامه خواهد یافت.

به گزارش حکیم مهر، در این آزمون دامپزشکان اجازه ادامه تحصیل در ۲۵ رشته مختلف گروه دامپزشکی (دستیاری و Ph.D) را دارند که عبارتند از: جراحی دامپزشکی (دستیاری)، مامایی و بیماری‌های تولید مثل دام (دستیاری)، بیماری‌های داخلی دام‌های کوچک (دستیاری)، بیماری‌های داخلی دام‌های بزرگ (دستیاری)، رادیولوژی دامپزشکی (دستیاری)، کلینیکال پاتولوژی دامپزشکی (دستیاری)، پاتولوژی دامپزشکی، بهداشت و بیماری‌های پرندگان (دستیاری)، بیوشیمی، بهداشت و بیماری‌های آبزیان (دستیاری)، بهداشت مواد غذایی، بهداشت خوراک دام، اپیدمیولوژی، انگل‌شناسی دامپزشکی، باکتری‌شناسی، ویروس‌شناسی، قارچ‌شناسی، ایمنی‌شناسی، بیوتکنولوژی دامپزشکی، فناوری تولید مثل در دامپزشکی، سم‌شناسی، فارماکولوژی دامپزشکی، فیزیولوژی، آناتومی و جنین‌شناسی مقایسه‌ای و بافت‌شناسی مقایسه‌ای.

به گزارش حکیم مهر، عناوین دروس امتحانی این ۲۵ رشته عبارتند از:

 


بر اساس برنامه زمانی پیش بینی شده آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه متمرکز (Ph.D)  سال ۱۴۰۲ در روز پنجشنبه ۱۱ اسفند ماه برگزار می‌شود.

داوطلبان لازم است که ابتدا دفترچه راهنمای ثبت‌نام را مطالعه‌کنند و در صورت واجد شرایط بودن، نسبت به پرداخت هزینه خرید کارت اعتباری ثبت‌نام در آزمون را بپردازند و سپس مراحل بعدی را به انجام برسانند.

داوطلبان پس از تکمیل فرم تقاضانامه ثبت نام، شماره پرونده ۶ رقمی و کد پیگیری ۱۶ رقمی دریافت می‌کنند که باید در حفظ و نگهداری این اطلاعات محرمانه دقت کنند و حتماً یک نسخه پرینت از تقاضانامه ثبت نام تهیه و نزد خود نگهداری‌کنند. دریافت نکردن کد ۱۶ رقمی به معنای کامل نشدن مراحل ثبت‌نام است.

داوطلبان از هشتم تا دهم اسفند ماه می‌توانند نسبت به تهیه پرینت کارت شرکت در آزمون اقدام‌کنند. محل آزمون داوطلبان بر اساس استان و شهرستان انتخابی مندرج در بند ۴۰ تقاضانامه تعیین می‌شود.

بر اساس اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور، سنجش و پذیرش برای ورود به مقطع دکتری ناپیوسته آموزشی-پژوهشی بر اساس معیارهای آزمون متمرکز (۵۰ درصد)، سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری (۲۰ درصد)، مصاحبه علمی و سنجش عملی (۳۰ درصد) انجام می‌شود.

همچنین سنجش و پذیرش برای مقطع دکتری ناپیوسته پژوهش - محور بر اساس معیارهای  آزمون­ متمرکز (۳۰ درصد)، سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری (۲۰ درصد)، مصاحبه علمی و بخش عملی (۳۰ درصد)، تهیه طرح­واره (۲۰ درصد) است.

اجرای مرحله اول از سوی سازمان سنجش آموزش کشور انجام می‌شود؛ همچنین امتیاز مربوط به سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری، مصاحبه علمی نیز توسط دانشگاه‌­ها و مراکز آموزش عالی پذیرنده دانشجو داده می‌شود. بر اساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی مواد آزمون متمرکز دکتری (Ph.D) سال ۱۴۰۲ شامل آزمون زبان، آزمون استعداد تحصیلی و آزمون دروس تخصصی در سطح کارشناسی یا کارشناسی ارشد است


 برای دانلود دفترچه راهنمای آزمون دکترای تخصصی سال ۱۴۰۲ «کلیک» فرمایید

برای ثبت نام در آزمون دکترای تخصصی سال ۱۴۰۲ «کلیک» فرمایید


انتشار یافته: ۷۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۷
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
8
36
منتظر دور جدید کامنتها و حملات دوستان به ادامه تحصیل و عدم کارآمدی phd و پایین بودن سطح علمی دانشگاهها و بهتر بودن اسنپ و فست فود و لبو و ذرت مکزیکی و ... از دامپزشکی باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
مگه غیر از اینه وقتی پزشکان که عاقل‌تر از ما هستند در تخصص قلب و داخلی و اطفال شرکت نمیکنن ، ما فکر می‌کنیم چی می‌شیم ، فوقش استاد نیمه وقت دانشگاه آزاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
درک میکنم بالاخره اساتید هم درآمد میخواهند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
سلام دوست و همکار گرامی

واقعا به نکته دقیقی اشاره کردید
این افراد بی سواد هستند و حسود
چون خودشون توانایی ادامه تحصیل ندارند فقط بلدن متلک بندازن و مسخره کنند

لطفا کسی نظر منفی نده
هر کسی دوست نداره شرکت نکنه و انتقاد هم نکنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
خب مگه واقعیت غیر از اینه؟
دامپزشک نسل جدید
| Russian Federation |
۱۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
کی گفته که پزشکان عاقل تر از ما هستن؟؟؟و کی گفته که شرکت نکردن؟؟؟؟پس امسال این چهارهزارتا دستیار پزشکی چجوری قبول شدن میشه بفرمایید؟؟؟؟دامپزشکی خوندن و کار کردن در این حرفه اولا هوش میخواد دوما لیاقت میخواد که همه ندارن در پزشکی هم نصف بیکار میشن نصف جزو اون چهارهزارتا متخصص دامپزشکی هم همینه کل جماعت ایرانی ............ کردن دنبال پول مفت نفتن فقط شما نیستین تو همه جوامع و اقشار هست اونیم که رفته خارج به هوای پیشرفت تهش بابایی رو مجبور میکنه خونه بفروشه خرج آقا رو تو خارج بده کم ندیدیم از امثال شما حضرات آیه یاس ........... شما هیچ جا در هیچ زمانی و هیچ موقعیتی هیچی نیستین.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
12:44 ناشناس خوش خیال ، اگه آش دهان سوزی بود این دامپزشکی که اینطور نمیشد رقابت شدید بود و قبولی مشکل ، نه حالا که تو بعضی رشته ها مثلا ۱۰ نفر میخواهند ۲ نفر متقاضی هست این قبولیش نه سخته نه افتخار آمیز نه آینده ای داره ، وقتی دانشجو چند سال وقتشون را در دکترا تلف کردند دیگه میلی به ادامه تحصیل ندارن ، اینهم شعار دادن میخواهد ، تازه اگه خوبه و دست کمه خودت تنها برو خوشت باشه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
دامپزشک نسل جدید یا بهتر بگویم بچه به خیال خودش به دوران رسیده، من ۵۵ سالمه وقتی تو تو قنداق بودی دانشگاه شیراز و نه آزادِ تو درس می‌خواندم ، دیگه وقت شعار دادن برای مسئولین دامپزشکی هم تمام شده گرچه کار دیگری ندارند چه برسه تو تازه دانشجو یا فارغ التحصیل ، بنده ۳۵ سال پیش هم به همکلاسی‌ها همینها را میگفتم و همین حرفها را می‌شنیدم تازه اونموقع کمتر بازار کار اشباع بود ، حالا همه شان چراغ دست گرفتند دنبال من میگردند ، بازهم میگم یا بی عقلید یا خیلی الکی خوش و مغرور بیجا یا هر دوش اگه خیلی خوبه بی سر و صدا برید تخصص بگیرید خوشتون باشه! برای خودتون رقیب درست نکنید، البته اگر رقیبی باشه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
یکی از بزرگترین مشکلات دامپزشکان این است که خودشون را آگاه‌تر از بقیه میدانند، و برای همین این مشکلات را برای خودشان و بقیه درست کرده اند چه کارمند اداره چه بخش خصوصی ، این خبر توجه کنید شما که بدون مطالعه و آگاهی از روی هوا و هوس و نادانی حرف میزنی و توهین بیجا میکنی شما بهتر میدانید یا اینها...
خبرگزاری ایسنا
پنجشنبه / ۳ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۳:۱۱ دسته‌بندی: همدان کد خبر: 1401060302237 خبرنگار : 50402
رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور:
امسال متقاضی رشته جراحی قلب نداشتیم/ با عقب‌گرد ۴۰ ساله باید پزشک وارد کنیم...رئیس زاده با اشاره به تبعات این مسئله توضیح داد: نتیجه این کار این است که در چند سال آینده پزشکی نخواهیم داشت. در رشته‌های بسیار ضروری جراح نداریم و مجبور می‌شویم برای برخی درمان‌ها با چند برابر هزینه، عزیزان را به خارج از کشور بفرستیم یا با یک عقب گرد ۴۰ ساله واردات پزشک از هند، پاکستان و فیلیپین داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ما هشدار و گوشزد می‌دهیم و اعلام می‌کنیم اما درمان آن با مسئولان است، خاطرنشان کرد: چون ما متهم به تعارض منافع شدیم بنابراین فقط هشدار می‌دهیم و خود مسئولان آن را تحلیل کنند.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور در پایان یادآور شد: تخصص جراحی قلب در سال جاری ۱۸ نفر ظرفیت داشته اما هیچ کس متقاضی نشده و در کل کشور فقط دو فارغ‌التحصیل جراحی اطفال داریم
امسال متقاضی رشته جراحی قلب نداشتیم/ با عقب‌گرد ۴۰ ساله باید پزشک وارد کنیم
ایسنا/همدان رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور از وضعیت نامناسب برخی رشته‌های پزشکی در کشور خبر داد و گفت: در سال جاری هیچ کس متقاضی رشته جراحی قلب در کشور نشده و با شرایط موجود مجبور می‌شویم با عقب‌گرد ۴۰ ساله پزشک وارد کنیم.

محمد رئیس‌زاده پنج شنبه ۳ شهریورماه در همایش ملی روز پزشک در همدان، اظهار کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
آره جوجه تازه فارغ‌التحصیل بادِدماغ بی ادب تو همه چی شدی و هستی و بعدا می بینیم که خواهی بود!!! این ادعاهای نسل جدید هم مال قدیم نسل تحصیلکرده کافیه عاقل باشه جدید و قدیم ندارن جدید بیشتر به معنی بی تجربه است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
الان ۵۰ سال قبل مدرک گرفتی یا دانشگاه دولتی بودی دلیل میشه که به کسی توهین کنی. ملاک برتری چیزای دیگس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
آره دلیل برتری اینها هستش که شما هستید!
بنده به هیچکس توهین نکردم از تجربیات خودم گفتم برای آگاهی بقیه، ادعای زیاد از بی تجربه گی و خوش خیالی و غرور اضافی و وعده های سرخرمن که بقیه کم میدند خودتون هم اضافه به خودتون میدید دلیل خوب بودن نیست ، خودتون اغفال شُدید تو دامپزشکی نمیخواد بقیه رو هم اغفال کنید خدا را در نظر بگیرید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
تعریف زیر را لطفا دقت فرمایید:
نسل جدید یعنی حسن باقری که زیر ۳۰ سال سن داشت و تدابیرش خرمشهر را آزاد کرد در اوج قدرت ارتش بعث
نسل قدیم یعنی اونایی که آخر جنگ در آستانه پیروزی و افول ارتش صدام اومدند و به امام خمینی جام زهر تعارف کردند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
من نسل زیاد قدیم هم نیستم و در شروع جنگ هم ۱۴ سالم بود اینکه سنم را گفتم این بود که فکر می‌کردم همه جوانان امروز هم مثل سابق هستند و نصیحت پذیرند حالا معنی غرور بیجا را فهمیدم که با بی ادبی مخلوط شده ، اصلا ما کاری به جنگ ایران و عراق و صدام نداریم و چیزی هم نمیدانیم اینرا بسپارید به تاریخ‌دانان ، همه جوانان و پیرها هم مثل هم نیستند ، شما الان در زمان صلح و از تحصیلات حرف میزنید و پیشرفت علمی و اشتغال خودتان ، در ضمن شما زمان جنگ چند سالتون بود؟
یاسر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
آفرین این خبری که از ایسنا نقل کردی نشان‌دهنده شعور بالای پزشکان است
دامپزشک عمومی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
سلام خدمت همه همکاران محترم اگه دوستی اطلاع داره که کدوم تخصص دامپزشکی تعداد متقاضی کمی داره و راحت تر هست قبول شدن ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
بروید مصاحبه با خانم دکتر حسین زاده متخصص فارماکولوژی را که چند روز پیش حکیم مهر انجام داده را بخوانید بعد شعار ادامه تحصیل یا بهتر بگویم اضافه تحصیل بدهید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
دامپزشک عمومی ۱۵:۰۳ عزیز جان همه رشته‌های دامپزشکی بیخود هستند و وقت تلف کردن کاری به تعداد متقاضیان هم نداشته باشید اونها که هنوز کمی متقاضی دارند هم داوطلبینش در دنیای ۳۰ سال پیش سِیر میکنند که فکر میکنند هنوز ادامه تحصیل فایده داره و کادر آموزش استخدام می‌شوند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
دوست عزیزی که سوال کردند کدوم رشته متقاضی کمتری داره باید عرض کنم رشته های علوم پایه یعنی از حدود ۱۰تای آخر جدول متقاضی ‌کمتر دارند ولی آسون نیست قبول شدنش همون تستهای زبان پوست آدم را میکنه
ولی شما بین رادیولوژی و پاتولوژی و کلینیکال پاتولوژی یکی را امتحان بده
فقط فکر راحت قبول شدن نباش فکر آینده و عمری که صرف تحصیل میشه هم باش ضمن اینکه مجدد عرض میکنم هیچکدام راحت قبول شدنی نیستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
در ادامه سخنان بی پایه و اساس ناشناس ۱۸:۴۹
اگر هیچکدام راحت قبول شدنی نیستند به معنی خوب بودن هیچکدام از آنها نیست بخاطر ...... و ناچاری متقاضیان است که عمر تلف دوره عمومی دامپزشکی کردند چیزی نشدند فکر میکنند با پی اچ دی شدن یا هیچ پی دی شدن و وقت بیشتری تلف کردن به جایی میرسند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
الله اکبر از دست این جماعت به اصطلاح همکار و فرهیخته!
یه عزیزی محترمانه پرسید کدوم رشته آسونتر میشه قبول شد ما هم محترمانه جوابش دادیم و گفتیم همه سخت هستند ولی متقاضی چند تا رشته آخر کمتره
حالا یکی پیدا شده جواب ما را بی پایه و اساس ارزیابی کرده!
داداش من خودم ۱۷ساله تو دامپزشکی سابقه کار دارم تا دلت بخواد کنکور ارشد و phd امتحان دادم از پزشکی و غیرپزشکی و دانشگاه آزاد و .. الان هم تهران دانشگاه دولتی آخرای دوره تخصص هستم با اساتید بزرگی مشورت کردم از پیشکسوتان دامپزشکی تا اساتید دانشگاه با اطلاع جواب سوال کننده را پاسخ دادم
شما چرا مثل عوام بی محابا هر چی به دهنت میاد را مینویسی و اعلام وجود می کنی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
در پاسخ پرادعابی 6:32
شما اگر فارغ‌التحصیلان رشته تخصصی هستی اولاً یا ......... است یا ......... که تبلیغ میکنی ثانیاً خودت و دوستانت هم همین هستند مشورت هم نمی‌خواهد مگر تو وکیل مردم هستی که رفتی مشورت کردی
باید بگویم دو دسته دانشگاهی داریم آنها که قدیمی هستند و بعد از بازنشستگی بیکار میشوند و مثل رشته‌های دیگر نیستند کاری داشته باشند مجبورند تا عمر دارند در دانشگاه کار کنند و حوصله و توان تدریس به دانشجویان عمومی را ندارند و برایشان آخر کاری راحت تر است چند تا دانشجوی تخصصی را تدریس کنند و بعد از چند سال ازکارافتادگی بازنشسته شوند و تا آن موقع هم رقیب کاری هم برای خودشان درست کردند طوری نیست چون بازنشسته شده اند و غم اشتغال دانشجویان فارغ‌التحصیل را هم ندارند
و دسته دوم اون افرادی هستند که تازه فارغ‌التحصیل تخصصی هستند که در دانشگاه کار میکنند و دنبال اینکه رقیب پیدا کنند نیستند و کاری هم به آموزش به تخصصی ها ندارند و فرصت کاری برایشان نیست پس رقابتی به جذب دانشجو ندارند شما اگر هم به فرض اتفاقی نظر بعضی را شنیده باشید و چه بسا جزو همان گروه اول هستید
و اما اصل ماجرا باقی است که اشباع در اشباع تخصصی است که سال‌های زیادی است وجود دارد و از این به بعد بدتر هم میشود بنده هم بیش از ۳۰ سال است فارغ‌التحصیل شده ام و با دانشگاهیان دانشگاه شیراز در ارتباط هستم و مهمتر آنکه بیطرف هستم نه نفعی می‌برم نه ضرری فقط از دانسته هایم گفتم ، نه مثل شما که حتماً تبلیغاتچی هستی وگرنه گزافه‌گویی و توهین نمیکردی
و به اصل قضایا و آینده تحصیلی هم اشاره ای میکردی بهرحال به نظر درست بقیه احترام بگذارید و مهمتر از همه خدا را در نظر بگیرید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
۱۱:۰۵ درست میگی ولی اونها که الان در دانشکده های دامپزشکی کار آموزشی میکنند تازه کارِتازه کار هم نیستند حدود ۱۰ ساله استخدام رسمی در دانشگاه بسادگی و برای همه امکانپذیر نبوده به مصاحبه همین نشریه حکیم مهر با خانم دکتر حسین زاده مراجعه کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
۶:۳۲ بیشتر جزو گروه اول است و جزو بقول خودش باصطلاح پیشکسوتان است و یا تبلیغاتچی گزینش دانشجو تخصصی وگرنه هیچکس به ضرر خودش وفوق اشباع کردن کار اشباع خودش تبلیغ نمی‌کرد
از بدخواهی برای همکاران خود بپرهیزید در ضمن خودش در مورد رشته‌های تخصصی سؤال کرده خودش هم جواب داده بعد میگوید یکی سوال کرده من از روی صداقت جواب دادم، اینهم از شگردهای تبلیغاتی است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
الله اکبر!
شما خدا را در نظر گرفتید و مردم را به دو دسته تقسیم کردید و تعیین کردید کی برای چی استاد شده یا میشه؟
من نمیدونم جواب دادن ما به سوال دیگران چرا شما اذیت کرد؟
اون بنده خدا پرسید چجوری میشه راحت قبول شد و کدوم رشته متقاضی کمتر داره ما هم بهش گفتیم حالا چرا شما ناراحتید الله اعلم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
یه سوال پرسیدند و جواب دادیم محض رضای خدا!
حالا بیا و ببین چجور از همه جناحها به ما می تازند که:
تو خدا را در نظر نمیگیری
تبلیغاتچی هستی
دنبال پرکردن اوقات بعد از بازنشستگی هستی
رقیب سازی و...
ایها الناس!
به زبان سلیس و روان بگم؟
این بنده خدا فقط و فقط دنبال قبول شدنه
منم بهش گفتم متقاضی تو رشته های علوم پایه مخصوصا ۱۰تای آخر جدول کمه ولی آزمون سخته مثل بقیه رشته ها ولی شما عمرت را صرف اون سه تا رشته که عرض کردم بکنید مفیدتر خواهید بود(پیشنهاد کردم خودشون برن تحقیق کنند و انتخاب کنند جرم مرتکب شدیم؟!)
ایشون میخواد فقط قبول بشه منم بهش گفتم
شما چرا ناراحتید؟
چرا با ادبیات چاله میدنی همکار خودتون را مورد تاخت و تاز قرار میدید؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
حالا شما که اینقدر آدم درستی هستید چرا اینقدر حساسیت نشان دادید اگر خدا را قبول دارید خودش بهتر میداند این توضیحات را ندارد اگر هم اشتباه گفتید یا از روی بی اطلاعی حالا عمدا یا سهوا اقرار کنید و از خدا طلب مغفرت کنید و از همکاران معذرت بخواهید که البته تا همینجا هم کافیست و عذر خود را ادا کردید خدا قبول کند بنده ها چکارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
به این پزشکان باید البته با اجازه شما گفت:
"نه واقب" بجای "نوابع"
ناشناس
|
Germany
|
۱۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
2
23
واقعا تخصص وقت تلف کردنه تو ایران.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
شما شرکت نکن و نظر منفی هم ندین چون بچه ها ذهنشون درگیر میشه .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
ذهنشون درگیر بشه بهتر اینه که ذهنشون قفل کنه و فکرشون را بکار نندازند
دانشجوی تخصص
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
1
16
تصمیم به تخصص شخصیه و باید هدف فرد رو دید
اگه دنبال علم و تحقیق و کار قوی هست ایران جاش نیست و بهتره برین خارج
اگه دنبال کار و افزایش درآمد هستین علوم پایه فایده ای نداره و بهتر چندسال برین تو کار و سربازی رو بگذرونین بعد بیاین تخصص بالینی بخونین اونم با تحقیق قبلی چون خیلی از بالینی ها فقط اسمشون بالینی هست و پتانسیل ندارند
اگر دنبال مدرک هستین واسه بخش دولتی با پز دادن جاش همین جاست
فقط توصیه من به بچه های عمومی اینه که بخاطر ترس از زندگی و ورود به بازار کار نیان تخصص بخونن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
بهترین نظر رو دادید و بنظرم اگر کسی فقط با هدف پولدار شدن درس میخونه در نهایت به پوچی میرسه. بهتر علم را در درجه اول برای علم بخواهیم و بعد کاربرد و ثروت سازی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
علم خوبه ثروت هم نخواستیم فقط یه زندگی معمولی که جبران زحماتمون بشه و بتونیم کار باصطلاح علمی را انجام دهیم ، این شعارهای عهد بوق را هم برو جای دیگه بده ، فکر کنم تو دانشجو نیستی از بخش گزینش دانشجو و دانشگاهی هستی میترسید بیکار بشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
این 20:56 را بگو تو این زمونه حرف ۶۰ سال پیش رو میزنه (علم بهتر است یا ثروت) که حالا معلوم شده اونوقت هم اشتباه بوده ، علم بدون تامین بودجه هم علم نمیشه حالا ثروت پیشکش ، تازه اونکه علم داره اگه نون نخوره ، باد معده هم نمی‌تونه بده چه برسه مقاله علمی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
4
12
وای تخصص دامپزشکی
الا اینکه مغزتو ............ بری تخصص دامپزشکی بگیری همون عمومیش هم تلف کردن عمر و جوونیه
مزخرف ترین رشته ممکن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
لیاقت دامپزشکی رو ندارین
لطفا نظر منفی ندین و مسخره کردن رو کنار بزارین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
2
0
کدوم شهرها داره
اسدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
2
5
این دوستی که همش میگه هیس حرف نزن انتقاد نکن!!!تو کیی که همش القا میکنی باید حرف زد باید انتقاد کرد و باید نظر داد.هر که پر طاووس جور هندوستان باید
همه آدما خودشون درک و شعور دارن و خودشون راه خودشون رو انتخاب میکنن هر راهی رو که دوست دارن
حالا هی تو مثه مبصر کلاس هیس کن
نظرات همه دوستان قابل احترامه ولو خلاف نظر و عقیده ما
من مخلص اونی که نظر منفی میده هم هستم
گوی و میدان،
اختیار و هنر زندگی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
حالا نمیگفتی، رقیب زیاد میشه
دامپزشک
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
شما سکوت کن و انتقاد نکن
چون .....................
آرش پیرانی ( رزیدنت دام بزرگ - چمران )
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۳
0
8
برای دوستان و همکاران عزیزی که در شرف فارغ التحصیلی اند و شاید اطلاعات کاملی نداشته باشند چند خطی مینویسم .
باشد که مفید واقع شه
ببینید دوستان ، برای ادامه تحصیل ، این تصمیم کاملا شخصی هست و بستگی به دیدگاه شما ، توقع شما از خودتون و موارد اینچنینی داره.
فقط شما هستید که از شرایط ، اهداف و توقعتون نسبت به خودتون اطلاع دارید.
آیا نیاز دارید هر چه سریع تر به درامد برسید؟
آیا تصور میکنید بازار در آینده تخصصی خواهد شد؟
آیا دوره عمومی توقعات شمارو براورده نکرده؟
آیا در محل سکونت شما امکان رقابت با دکتری عمومی هست؟
آیا به لاین خاصی که در عمومی به اون اشاره چندانی نمیشه علاقه دارید؟
آیا از وضعیت رشته تحصیلی مد نظر در دانشگاه ها خبر دارید ؟
فوکوس شما دانشگاه خاصیست یا استاد خاصی یا خیر؟
و سوالات بسیار اینچنین دیگه.
اما این رو لازم میدونم بگم برای دوستان...
اگر هدف شما تطبیق هست ، دوره عمومی به درد شما میخوره و دوره تخصص بالینی کمک شایانی به شما نمیکنه و بعد از دریافت مدرک تخصص بالینی شما برای مهاجرت باید باز هم تطبیق مدرک بدید با مدرک عمومی ، و در صورت قبولی با مدرک عمومی کار کنید... اما اگه هدف مهاجرت هست دوره های پی اچ دی چه در قالب اپلای برای تحصیل در کشور مدنظر و چه بعد از تحصیلشون در ایران و سپس مهاجرت امکان بیشتری دارن.
اما برای رشته های مشترک با علوم پزشکی هم لازم میدونم یاداور بشم که شما به محض قبولی تا پایان تحصیل کمک هزینه نسبتا خوبی دریافت میکنید از وزارت بهداشت...چیزی که در وزارت علوم متاسفانه از اون خبری نیست .
امیدوارم این پیام طولانی بتونه کمکی باشه در انتخاب مسیر .
اگر سوالی بود پاسخگو هستم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
رزیدنت جان حرفات خوب بود ولی بهترین قسمتش را توضیح ندادید که پی اچ دی در خارج کشوره که لااقل ۲ میلیارد هزینه درس و زندگیش میشه از کجا باید آورد و آیا میشه رفت و خارج تخصص گرفت و بازار کار بعدش چطوره چون خیلی‌ها خارج بورسیه شدن. و تخصص گرفتند و آمدن اینجا کار میکنند یا شاید در آینده اینجا هم کار برایشان تو دانشگاه نباشد اونوقت چه باید کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
اشتباه گفتی هزینه PhD خارج کشور بدون زن و بچه لااقل ۵ میلیارد میشه اینها که حرف از ادامه تحصیل در خارج میزنند حالا چون اینجا نتونستند چیزی بشوند یا خیلی خوش خیالند یا نادان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
حیف ۵ ریال که صرف ادامه تحصیل دامپزشکی کنیم من حاضرم چندرغازی بگیرم همین مدرک دکتری دامپزشکیم را هم بفروشم حیف وقتی که تلف شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۶
و‌دوستان اینو توجه داشته باشید که قبولی Phd وزارت بهداشت کار ساده ای نیست! با توجه به رقابت شدید ( به عبارتی وحشتناک ) حتی در پایین ترین رشته ها ، ریسک قبولی بهترین رشته دامپزشکی خیلی کمتره!
در صورتی طرف وزارت بهداشت برید که هم رزومه خیلی خوبی داشته باشید و هم بنیه علمی خیلی قوی و هم حداقل ۲-۳ سال شاید پشت کنکور موندن!
اما ارزش این همه زحمت واقعا داره! و دامپزشکا در چندین رشته وزارت بهداشت درخشیدن ! و اساتید بورد های علوم پزشکی توانایی این بچه ها را دیدن و نظر مثبتی دارن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۶
۰۳:۲۴ درست میگی ولی چون این رشته ها داوطلبین غیرپزشکی هم شرکت می‌کنند اشباع است و دلیل بر خوب بودن آنها نیست از ناچاری و سردرگمی اینگونه از متقاضیان است ، در صورتی که پزشکان رشته جراحی قلب را سالهاست شرکت نمی‌کنند و بقیه رشته های تخصصی هم کم تقاضا شده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
۲۳:۴۳
الان در بعضی رشته ها شرکت کننده های اصلی پزشک هستند! مثلا بیولوژی تولید مثل و..
آینده کاری تضمین، هیات علمی تضمین ، درآمد بالا ، عدم شیفت و لولینگ ، امکان مهاجرت و... دلیل اصلی اقبال پزشکان به phd های وزارت بهداشت است!
رزیدنتی جز بیچارگی و بی پولی و عدم اجازه کار ، لولینگ و تخریب شخصیت! شیفتهای سنگین با مسولیت چیزی تهش نیست!
و البته رزیدنتی ها خالی هم نیستن! اون خبر از زرنگی دوستان پزشک برای جلب توجه بود! امسال تکمیل تکمیلن

برای بچه های دامپزشک این phd ها خیلی عالیست و بستر و زمینه پیشرفت زیادی هست از طرفی جو برای دامپزشکان خیلی خوب ‌ و مثبته. که این مرهون افرادی است که به سیستم وزارت بهداشت وارد شدن و توانایی دامپزشکان نشان دادن! شما در ناباروری اسم دکتر شیرازی را بیاورید با کمال احترام و با افتخار یاد می کنند ! در دکتری های تخصصی داروسازی اسم دکتر امیرخانی را بیاورید به عنوان افتخار دانشکده داروسازی یاد می کنند و در انستیتو پاستور شهباززاده ها و ... خیلی از عزیزان همینکونه هستند ( شاید ۱۰۰ نفر بشود نام برد ) و حجم زیادی از افتخارات وزارت بهداشت کار عزیزان دامپزشک بوده است، جای دامپزشک وزارت بهداشت است نه سیستم فشل علوم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
بعضی فقط به فکر مهاجرت هستند و یا تدریس در دانشکده پزشکی که معلوم است رشته‌های ناشناخته را شرکت می‌کنند مثل تولید مثل که گفتی اینهم مزیت خاصی نیست نه از لحاظ مهاجرت که نه به این سادگی خیریه و مخصوصا نه از کار برای این‌ دانشجویان پزشکی که درواقع سردرگم هستند که یا علاقه به رشته‌های عملی و معمول پزشکی ندارند یا شانس قبولی ندارند که به این رشته‌ها روی آورده‌اند که خدا کمکشان کند!
خیلی وقت است که تخصص‌های پزشکی استقبال نمی‌شود امسال هم با وعده و وعید و یا گفتن اینکه متخصص از خارج میآوریم چند نفر مثل همیشه شرکت کردند که آنهم حرف بی اساسی است آن زمان که پزشکان از هند و پاکستان می‌آمدند اینجا کار میکردند گذشت ، اینهم مثل اینکه فکر میکردند توریست ورزشی از قطر می‌آید این‌جا یک نفر هم متقاضی نداشت .ضمنا در مورد اساتید قدیمی که گفتید در تخصص پزشکی تحصیل کرده‌اند و موفق بوده اند مربوط به قدیم است هیچ زمانی را نمی‌شود با زمان دیگری مقایسه کرد الان دامپزشکی و بخصوص پزشکی هیچ ارجحیتی برای اینگونه افراد فراهم نمی‌کند و ضمنا پزشکی به دامپزشکان افتخار نمیکنه، بخاطر غرورش، ما هستیم که اینطور فکر می‌کنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
خطاب به ۱۰:۲۰ عدم شرکت در تخصص‌های پزشکی توسط افراد ذیصلاح دروغ نیست بلکه تقلب و دسیسه آنجاست که افراد باصطلاح دانشجو "بی صلاحیت" و معلوم الحال را اینبار برای تخصص های پزشکی ثبت نام و قبول میکنند تا کم نیآورند، وگرنه اونکه عاقله شرکت نمی‌کرده و نمیکنه ، به این امید که شاید سال آینده به عده ای دانشجویان ذیصلاح ولی در عین حال ساده اندیش با این شگرد و تبلیغات جوّ گیر شوند و واقعا شرکت کنند، البته شرکت هم نکردند که نکردند این آقایان شاید اصلاً دنبال پزشک متخصص باسواد نیستند!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
۲۰:۲۴ دوست عزیز
اینکه به بیولوژی تولید مثل می گویید رشته ناشناخته ! نشان از نااگاهی شماست! اول اندکی اطلاعات کسب نماایید سپس نظر دهید! البته ایرادی هم نیست در دامپزشکی کلا همه چیز ناشناخته است!
وزارت بهداشت هم به دامپزشکان افتخار نمی کند ! حتی با کارت نظام دامپزشکی درب ورود به شما اجازه ورود به وزرات خانه را هم نمی دهند! وزارت بهداشت به نوابغش افتخار می کند که همه انها تخصصی در رشته های پزشکی دارند! کاری به پایه دامپزشک بودن انها ندارند! و تخصص افراد را نام می برند! اما خود افراد با توانایی خود توانستند جایگاههی بیابند! و حرف من این است در بورد های تخصص دامپزشکانی که امده اند و در رشته ای پذیرفته شدند خیلی ها انقدر خوب کار کردند و درخشیده اند که در هنگام مصاحبه نظر هیات علمی ها به پایه دامپزشک بودن مثبت شده است!

یاد بگیریم وقتی اطلاعای از مووضعی نداریم نظر ندهیم! وضعیت دامپزشکی به خاطر همین حرف های بی ارزش به اینجا رسیده است! کوه عقده نباشیم!

برای تخصص هم حرص رزیدنتی های پزشکی را نخوریم! انها بلدند چطور رشته پر کنتند و چطور از مملکت هم باج بگیرند! فکر این رشته های دامپزشکی باشید که واقعا تهش هیچی نیست!

صحبت من این است دوستان دامپزشک بیایند اگر بنیه علمی و رزومه خیلی قوی دارند در phd های پزشکی و انجا ظرفیت و امکانات و اینده بهتر است ! وگرنه که ماشالله با درصدهای واقع ابرو ریز همه دامپزشکی تخصص می گیرند!

دوستان هم به نظرات این عزیزان که از سر نا اگاهی کامنت می گذارند و سم پاشی اصلا توجه نکنند ! بروید و از دانشجویان تخصص هر رشته بپرسید و راه درست را انتخاب کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
برای رضای خدا یک نفر تا الان در زمینه دکتری تخصصی دامپزشکی نظر مثبت نداده است ! ماشالله چه کرده ایم!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
ناشناس بی شناس ۱۷:۴۸ دوست نسبتا عزیز
نمی‌دونم این تبلیغات بیجا را برای چی میکنی و چه هدفی داری ولی مطمئنا هدفت مثبت نیست و مغرضانه است چون هیچکدام از دلایل منرا باطل نمیکند فقط حرفهای بی اساس خودت را بدون دلیل قانع کننده با تهمت و ناسزاگویی از روی استیصال تبلیغ کردی من رشته دامپزشکی تبلیغ نمی‌کنم ولی شما نمیدانم چه وابستگی به رشته‌های پزشکی دارید در صورتی که این رشته‌ها که شاید شما هم تحصیل کردید یا میکنید و به احتمال زیاد همون تولید مثل خیلی شناخته شده یا مو تعصب دارید اینها رشته پزشکی نیستند بلکه بین رشته ای هست و باصطلاح "نه به باره نه به باره" ،
و فرقی با تولید مثل دامپزشکی چندان نداره فقط بدرد تدریس میخوره البته شاید اونکه در دانشکده پزشکی خوندید با منت تو دانشکده پزشکی اجازه تحصیل بهتون بدهند ، که البته اونم به کمک شماها داره اشباع میشه ، اینهم که به دامپزشک اهمیت نمی‌دهند ولی استادش را تحویل میگیرند چون دارند از ایشان سوء استفاده میکنند و اونها فقط دلشون خوشه تو دانشکده پزشکی تدریس میکنند! ضمنا نگفتی چرا رشته‌های واقعی تخصصی پزشکی مثل داخلی جراحی قلب و اطفال متقاضی نداره ، پرسیدن از دانشجویان هر رشته هم درست نیست مثل صلاح دید از شما میشود .....................
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
۱۷:۴۸ بیولوژی را گفتم فیزیولوژی تولید مثل بهر حال گرچه فرقی هم نمیکند همش نمایشیه ، تازه شاید فیزیولوژی ظاهراً تخصصی تر و بهتر هم هست ، درهرصورت آن‌چه مهم است برداشت عموم از این رشته بحثها است که توصیه میکنم شما که البته متعصبی و نظر اشتباهت عوض نمی‌شود بلکه بقیه که بیطرف هستند همه کامنت ها را از اول بخوانند و نتیجه گیری کلی کنند تا دچار اشتباه نشوند دلیلی ندارد که شما که دچار اشتباه شدی ، بقیه را هم تشویق کنی فکر نکن وقتی تعداد زیادی دچار اشتباه تحصیلی شما شدن اشتباه در کثرت حل و رفع میشود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
۱۷:۴۸
عقده که گفتی اونی داره که حرف بی دلیل میزنه و تبلیغات بیجا میکنه و بخاطرش ناسزا میگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۱
بعضی اینقدر کله خشکن که فکر میکنند ارزش رشته به تعداد متقاضیان اون رشته است نه به کاربردی بودن و بازارکار آن، در صورتی که برعکسش درسته هرچی متقاضی کمتر باشه بهتره ، پس تبلیغات هم برای اون کار کله خشکهاست ، مگر اینکه بخواند اون رشته دانشگاهی به جایی نرسه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
حرف از نوابع پزشکی دیگه از اون حرفها بود .............، کدوم نوابغ جایی دیگه گفتم من و پدرم بارها بیمارستان بستری شدیم یکی از این " نوابغ" رو زیارت نکردیم بار آخر سکته مغزی خونریزی دهنده کردم چندماه پیش یکی از این نوابغ بعد از سی تی اسکن و ام آر آی داروی ضدانعقاد میدادند فلج شدم بعد که مرخص شدم هم در نسخه چندتا داروی ضدانعقاد داده بودند که بعد از رها کردن داروها بهتر شدم به هرکی میگم باور نمیکنه ، این فقط یک نمونه اش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
آخه آدم خوش خیال کدوم رشته تخصصی پزشکی مناسبی برای تدریس در دانشکده پزشکی مخصوص دامپزشکان تاسیس کرده اند اینها رشته‌های اشباع را گذاشتند برای غیرپزشکان فکر بازارکار هیچ‌کس هم نیستند فقط میخواهند ظرفیت پر شود بودجه بگیرند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
البته اشباع از لحاظ بازار کار ، نه از لحاظ متقاضی ، از لحاظ متقاضی درپی پیدا کردن متقاضی و مشتری یابی در رشته‌های خالی برای تامین بودجه هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
۱۷:۴۸ به این پزشکان که عاشقشان شدی باید البته با اجازه شما گفت:
"نه واقب" بجای "نوابع"
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
والا لین حجم از عقده واقعا عجیب است! طرف راه افتاده زیر همه خبرهای حکیم به من ناسزا می گوید که چرا حرف زدم! استدلالش هم نیست است بیمارستان رفته نابغه ندیده!!! خوب ایشان فقط بیماسرتان دامپزشکی دیده اند عیبی ندارد!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
سلام وققتون به خیر
ببخشید واسه مهاجرت شما اطلاع دارین کدوم رشته ها واسه تخصص بهتر هستن؟
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
1
2
سلام من هر چی فکر میکنم یادم نمیاد از کی ما نسبت به هم اینقدر غریبه و دشمن شدیم هر خبر یا مطلبی که در اینجا یا هر جای دیگه شبکه های اجتماعی و .. میاد پشت سرش انواع کامنت های توهین آمیز و رقت انگیز سرازیر میشه ما همه از یک خانواده و یک صنف هستیم چرا بدون توهین و به هدف راهنمایی نظرتون رو نمیگید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
اینها توهین نیست اینها برحذر کردنه گاهی با توهین اشتباه میگیرند بعضی ها چون خیلی جوان نازناز هستند اینهم تو این شغل ، ولی حالا دیگه وقت مَرد شدنشونه ، شاید یه پیشرفتی تو دامپزشکی حاصل بشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۴
0
2
اگه قصد راهنمایی نسل جوان رو دارین، محترمانه و با ادله روشن، بیان کنید. در ضمن تخصص یا پی اچ دی گرفتن یه مسئله شخصی هست.تاسف و دیگر هیچ برای برخی همکاران به ظاهر پیشکسوت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
تأسف و دیگر هیچ برای همکاران به ظاهر تازه کار و در واقع مثلا پیشکسوت که از بیکاری و بازنشستگی می‌ترسند و یا تبلیغاتچی های سنجش و جذب دانشجویان البته بهتر بگوییم فارغ‌التحصیلان بیکار آینده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
0
2
توی یه اداره کل در رشته بهداشت مواد غذایی در دانشگاه ازاد تهران سه دامپزشک دو سال پیش قبول می شن- اونم به چه وضعیتی، به قول خودشون فقط نشستن سر جلسه امتحان و با شیر یا خط پاسخ سوال ها رو دادن، جالبه هر سه شون قبول شدن و الان ترم پنج هستند بدون رفتن یکبار سر کلاس، ازمون انلاین و تمام تقلب، موقع ثبت نام ترم، دانشگاه بهشون زنگ می زنه و فقط میگه پول ثبت نام رو بریزید و مابقیش با ما، بعد شما میگه تخصص گرفتن خوبه یا سخته، اینا دو روز دیگه میشن نظریه پرداز صنعت بهداشت غذایی کشور، یه زمانی متخصص اجر و قرب داشت چون با سختی قبول می شد و با سختی و مشقت ناشی از درس خوندن تمامش می کرد. الان که قربونش برم، کافیه ثبت نام کنی و بعد چند ترم بری و ادعای گرفتن مدرک را داشته باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۵
آفرین درود بر شما همکار گرامی ۷:۵۹ که حق مطلب را بیان کردید اون از فارغ‌التحصیلش اونم از عاقبت کاری خودشون و بدتر از همه عاقبت کاری که برای صنعت و دامپزشکی درست میکنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۶
1
3
فقط دکتری وزارت بهداشت، علوم و آزاد فقط تلف کردن وقت و سرمایه است!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۶
البته همه وقت تلف کردن هست درسته ولی باز با هم فرق میکنند مثلا در مورد آخری یعنی آزاد فوقِ وقت تلف کردن و اتلاف واقعی سرمایه است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
درسته آزاد یعنی وقت تلف کردن و از دست دادن سرمایه های فکری و معنوی و هم مادی است یعنی همه جوره ضرر در ضرر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
2
6
متاسفانه انگیزه یادگیری بین همکارای دامپزشکی بسیار پایینه و تقریبآ کارمندای دامپزشکی پس از شاغل شدن تقریبآ میزان مطالعه‌ شون صفر میشه و پس از گذشت چند سال حرفی برای گفتن پیش دامدار ندارن، وخیلی وقت ها دامدار بيسواد پس از جواب دامپزشک پوزخندی میزنه و میره، به کار خودمون و شغلمون احترام بگزاریم تا دیگران هم محترمانه با ما حرف بزنن، شاید ۱ درصد ماها میتونستیم پزشکی، دندانپزشکی یا دارو سازی قبول بشیم و در انتخاب رشته اشتباه کردیم، لطفا خودمون رو با بچه های وزارت بهداشت مقایسه نکنیم، یا استعدادش رو نداشتیم و یا کمتر تلاش کردیم پزشکی و ... قبول نشدیم، و مجبور شدیم دانشگاه آزاد دامپزشکی بخونیم نباید ادعای بیش از حد داشته باشیم، لطفا لطفا لطفا واقع بین باشین و نگین درس خوندن در رشته های دامپزشکی عمر تلف کردنه، استعداد و یا تلاش ما اندازه رشته دامپزشکی بوده و باید واقعیت را قبول کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
متأسفم که همه چیز رو در رتبه ی کنکور اشخاص میبینید، اونم کنکوری که به دفعات محدودی امکان شرکت درش وجود داره و هزار و یک مشکل دیگه از جمله وجود انواع سهمیه های مختلف، عدم یکسان بودن سطح آموزشی مدارس در مناطق مختلف و... علکی انگ بی استعدادی به کسی نزنید
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
افرین به شما که بهترین نظر رو اینجا مطرح کردی
خوندن تخصص توی زمینه دامپزشکی صرفا یه تصمیم شخصی و از روی علاقه هست
بله درست میفرمایید شاید ما کمتر تلاش کردیم -درس نخوندیم و رشته های تاپ هم قبول نشدیم
اما بیایم احساساتی نظر ندیم
شاید یک درصد همین کسانی که تخصص میخونن از روی علاقه قلبی باشه و قطعا هم موفق میشن حالا چه وزارت بهداشت چه وزارت علوم
کاملا درست میفرمایید هر چقدر تلاش بیشتر باشه قطعا نتیجه خیلی بهتری هم میگیریم
خیل از دامپزشکا تخصص گرفتن و خیلی هم موفق هستن چون علاقه داشتن و خوندن
مشکلی که داریم -ما دامپزشکا خودمونو دست کم گرفتیم و احساس پوچی داریم در صورتی که از لحاظ پایه علمی با دروسی که گذروندیم خیلی پایه قوی داریم
لطفا حس ناامیدی رو القا نکنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
اونیکه بدون سهمیه دامپزشکی قبول شده، مسلما اگه سهمیه داشت داروسازی، پزشکی یا دندانپزشکی قبول میشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
3
4
به جای این تخصص ها دو واحد تهیه سیب زمینی تنوری یاد بگیریم خیلی به درد بخورتر از این رشته دامپزشکی هست.
نظر شما
ادامه