کد خبر: ۷۲۳۲۵
تعداد نظرات: ۵ نظر

حکیم مهر: مدیرکل دامپزشکی لرستان با اشاره به افزایش شیوع بیماری‌های دامی به ویژه تب مالت، گفت: برای مقابله با این بیماری‌ها آموزش را باید از مدارس شروع کنیم.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، «دکتر مصطفی زبردست» امروز سه شنبه در جلسه انعقاد تفاهم نامه تعامل دوجانبه و ارائه آموزش‌های لازم برای پیشگیری از بیماری‌های مشترک انسان و دام بین دامپزشکی و آموزش و پرورش استان با تاکید بر اهمیت موضوع بیماری‌های مشترک انسان و دام و روند افزایش این بیماری‌ها در سال‌های آتی، اظهار داشت: در راستای آگاهی بخشی مسائل مربوط به بیماری‌های واگیر به جامعه نیازمند همکاری با دستگاه بزرگی همچون آموزش و پرورش هستیم.

وی با اشاره به افزایشی شدن بیماری‌های دامی به ویژه تب مالت، افزود: برای مقابله با این بیماری‌ها آموزش را باید از مدارس و برای دانش آموزان شروع کنیم.

مدیرکل دامپزشکی لرستان، گفت: در راستای فرهنگ سازی و شناخت بیماری‌ها، کتابچه، پوستر، بروشور و… تهیه شده که بین مدارس استان توزیع خواهد شد.

«امین جمشیدی» معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش نیز در این جلسه با مهم شمردن سلامت دانش آموزان، گفت: فرهنگ سازی در سنین پایه برای دانش آموزان دارای اهمیت ویژه ای است و زیر ساخت‌های رسانه‌ای موجود در آموزش و پرورش از جمله استودیو الفبا و نرم افزار شاد در راستای افزایش آگاهی بخشی و شناخت بیماری‌های دامی می‌تواند کمک مهمی در این راستا داشته باشد.

بنا بر این گزارش، در این جلسه به منظور شروع همکاری‌ها برگزاری یک دوره مسابقه نقاشی و روزنامه دیواری با موضوع بیماری‌های مشترک انسان و دام (تب و مالت، سل، آنفلوانزا، هاری و…) برای دانش آموزان همه پایه‌های تحصیلی مورد موافقت قرار گرفت.


انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
همکار دولتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
0
4
الان جلسه گرفتید نتیجه جلسه شد نقاشی و روزنامه دیواری ...؟!!!!
همکار علوم پزشکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
0
2
اصول پیشگیری و کنترل بیماری ها را اجرایی کنید تا اندکی بیماری ها کنترل شوند نگاهی به آمار تب مالت استان بیندازید هر چند همکارانم در علوم پزشکی استان به طور مداوم آمار را خدمتتان ارسال می کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
با همین چهار تا آمار و نمودار فرستادن اعتبارات علوم پزشکی بیشتر از دامپزشکی است که بایستی عملیات ها را انجام دهد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۶
1
3
ایا دلیل افزایش شیوع بیماری تب مالت کاهش واکسیناسیون نمیباشد،هر وقت میزان و پوشش واکسیناسیون خوب بوده میزان بیماری تب مالت در انسانها هم کاهش داشته،قطعا میبایست درصد واکسیناسیون بالا رود
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۶
0
0
در شرایط،کنونی پرورش دام در استان و سیستم پرورش سنتی دام واکسیناسیون و آموزش برای تمام دامداران و مردم جز اولویت های بسیار موثر در کاهش موارد بیماری تب مالت می باشد
نظر شما
ادامه