کد خبر: ۷۲۵۲۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور در دیدار با نمایندگان عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا:
«دکتر سیدمحمد آقامیری» افزود: خوشبختانه با روابط ایجاد شده با اتحادیه اقتصادی اوراسیا در حوزه توسعه صادرات لبنی، اقدامات خوبی در حوزه مدیریت بهداشتی رخ داده است ...

حکیم مهر: معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور در دیدار با نمایندگان تجاری کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا، از فراهم شدن بستر مدیریت بهداشتی دامداری‌ها و واحدهای آبزی‌پروری کشورمان جهت تامین استانداردهای مدنظر کشورهای عضو اوراسیا خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، «دکتر سیدمحمد آقامیری»، معاون وزیر و رئیس این سازمان در دیدار با نمایندگان تجاری کشورهای منطقه اوراسیا (نمایندگان کشورهای ارمنستان و روسیه) در تهران گفت: از آنجا که روابط بین ایران و ارمنستان و تمام کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا، در زمینه های مختلف دوستانه و برادرانه است، ما هم تمایل داریم تا در موضوعات دامپزشکی چارچوب روابط دوستانه بین ایران و کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا را توسعه دهیم.

وی با ابراز تمایل باطنی خودش به توسعه روابط تجاری دو کشور ایران و ارمنستان به دلیل آنچه ریشه‌های فرهنگی و ارتباطات دوستانه بین دو کشور است گفت: به دلیل نبود هیچ فاصله‌ای بین دو کشور و زندگی محترمانه و صمیمانه هموطنان عزیز ارامنه در ایران و مناسبات خوب بین مردم ما و آنها، اشتیاق اینجانب به گسترش سطح مناسبات دوچندان است.

دکتر آقامیری با بیان اینکه تولیدات ایران علاوه بر اتحادیه اروپا، قابلیت صادرات به اوراسیا را دارد تصریح کرد: خوشبختانه با روابط ایجاد شده با اتحادیه اقتصادی اوراسیا در حوزه توسعه صادرات لبنی، اقدامات خوبی در حوزه مدیریت بهداشتی رخ داده است.

معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه این سازمان ممیّزی‌های لازم را در این خصوص را انجام داده است و همچنان ادامه خواهد داد گفت: ممیّزی‌های لازم هم در دامداری‌ها و هم واحدهای لبنی در حال انجام است؛ کما اینکه در حوزه دامداری، مدیریت بیماری‌های مهم از نظر اوراسیا در زمینه پیشگیری، مبارزه و کنترل و ترویج و آموزش برای تولید شیرخام طبق استاندارد اوراسیا در حال اجراست.

دکتر آقامیری در ادامه پس از اشاره به مازاد تولید فراورده‌های دامی در ایران، به سایر برنامه‌های مدیریت بهداشتی در زمینه دامپزشکی اشاره کرد و افزود: امید است در سال آینده با تکمیل و ساخت شرکت تولیدکننده واکسن های طیور با مشارکت شرکت روسی در استان سمنان، بخش قابل توجهی از واکسن‌های وارداتی طیور در این کارخانه ساخته شود.

وی با استناد به اینکه این اطلاعات را با رویکرد اعلام تولیدات با کیفیت مدنظر روسیه و اوراسیا  ارائه می‌دهد؛ در بخش دیگری از توضیحات خود به اکرودیته شدن آزمایشگاه مرکز تشخیص و مرجع سازمان دامپزشکی کشور توسط روسیه اشاره کرد و گفت: خوشبختانه امروز دغدغه ما برای بازاریابی محصولات ایرانی بسیار کمتر شده است.

معاون وزیر و رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به نهایی شدن پروتکل بهداشتی صادرات لبنیات ایران به چین، گفت: امید است در سفر حدود یک ماه آینده رئیس‌جمهور محترم به کشور چین، این پروتکل نیز امضاء شود.

آقامیری با بیان اینکه در ایران هزینه نیروی کار و انرژی دو مزیّت بسیار ارزان جهت کاسته شدن از نرخ تمام شده تولیدات ایران است گفت: با این شرایط، انتظار توجه ویژه اوراسیا به محصولات تولیدی در ایران بوده است.

وی با یادآوری اینکه جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر در زمینه ترانزیت گوشت، مرغ و ... در حال تعامل با کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا است، گفت: در این رابطه منتظر اعلام نتایج ممیزی هیات روسی از کارخانجات لبنی و آبزیان هستیم.

پیش از اظهارات دکتر آقامیری، «دکتر قاسم رضاییان‌زاده» معاون پیشگیری و بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور به بخشی از مناسبات فی‌مابین اشاره کرد و از نشست‌های متعدد آموزشی جهت پیاده‌سازی فرایند ممیزی بر واحدهای تولیدی موادخام دامی و واحدهای فراوری کننده در ایران خبر داد.

لازم به ذکر است کشورهای روسیه، بلاروس، ارمنستان، قزاقستان و قرقیزستان پنج کشوری هستند که اتحادیه اقتصادی اورآسیا را تشکیل داده اند و آقایان آرمن  هاروتونیان (رئیس بخش سیاستگذاری کشت و صنعت کمیسیون اقتصادی اوراسیا)، واردان کوستانیان (وابسته اقتصادی سفارت جمهوری ارمنستان در جمهوری اسلامی ایران) و پرپلکین ولادیسلاو  (رایزن وزارت کشاورزی سفارت فدراسیون روسیه در جمهوری اسلامی ایران) در این جلسه حضور داشتند.









انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
0
4
در شرایطی که مصرف سرانه شیر در ایران به شدت کاهش یافته به دنبال صادرات شیر باشیم کار عبثی است. حالا که انجام کارهای جهادی در سازمان دامپزشکی رویه مرسوم شده، هنر این است که یک حرکت جهادی برای افزایش مصرف شیر در ایران انجام شود!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۹
0
5
فقط امیدوارم لبنیاتی که حق سفره مردم شریف ایران است مانند بنزین صادراتی لیتری 500 تومان به حراج گذاشته نشود
نظر شما
ادامه