کد خبر: ۷۲۶۰۱
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: در فصل سرما امکان نزدیک شدن دیگر حیات وحش نظیر گربه سانان به مناطق مسکونی وجود دارد که از شهروندان درخواست می شود در صورت مشاهده از اقدامات خودسرانه خودداری کنند و موضوع را بلافاصله به محیط زیست اطلاع دهند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «مزینانی» در ادامه به موضوع مشاهده پلنگ در حاشیه شرق شهر تهران اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان در حاشیه شهر تهران بوده و همچنین مناطق نظامی در این مناطق وجود دارند، مشاهده گونه های حیات وحش از جمله پلنگ در این مناطق دور از ذهن نیست.

وی با بیان اینکه پس از اطلاع از مشاهده این حیوان در این منطقه تیم های مجرب شامل دامپزشک، کارشناسان و محیط بانان با تجهیزات بیهوشی و زنده گیری به محل اعزام شدند، ادامه داد: پس از حدود سه هفته رصد منطقه خوشبختانه پلنگ مورد نظر از محل مورد اشاره خارج و به زیستگاه خود در مناطق طبیعی استان بازگشته است.

مزینانی به برنامه این اداره کل برای سرشماری زمستانه حیات وحش استان تهران اشاره کرد و گفت: سرشماری زمستانه حیات وحش برای بررسی وضعیت چهارپایان پستاندار علفخوار و مطالعه در خصوص موضوعات مربوطه به حیات وحش و بررسی‌های لازم در حال انجام بوده و نتایج کیفی آن به زودی اعلام خواهد شد.


برچسب ها: دامپزشکی، پلنگ،
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
صمصام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۷
2
6
الان جناب پلنگ خودشون تشریف بردن یا زنده گیری شدن؟ تیتر میگه زنده گیری شد ولی متن خبر میگه خودش رفت
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۰
1
1
جناب پلنگ ظاهرا با رضایت خودش از محل مهمانی خارج شده نه اینکه زنده گیری شده واونو به محل زندگی خودش برده باشن.تیتر بامتن خبر یکی نیست.
نظر شما
ادامه