کد خبر: ۷۲۶۴۹

حکیم مهر:  روابط عمومی شبکه دامپزشکی درگز از تلفات 18 رأس گوسفند در یکی از روستاهای این شهرستان بر اثر مصرف کود اوره خبر داد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی، «دکتر حامد شمس» رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان درگز گفت: در پی اعلام یکی از دامداران شهرستان مبنی بر تلف شدن گوسفندان پس از مصرف کود اوره بلافاصله کارشناس شبکه دامپزشکی به محل عزیمت نمود  و بعد از بررسی های اولیه دام های تازه تلف و ذبح اضطراری شده و همچنین خوراک مورد استفاده این دام ها، احتمال مسمومیت با اوره  قوت گرفت ولی جهت حصول اطمینان نمونه برداری صورت گرفت و نمونه ها جهت تأیید آزمایشگاهی به آزمایشگاه سم شناسی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی ارسال گردید.

دکتر شمس افزود: کلیه لاشه ها بعد از ذبح اضطراری به منظور بررسی های بیشتر بر روی علائم اندورنه و خود لاشه ها بعد از طی پیش سرد تحت نظر این شبکه در محل کشتارگاه نگهداری می شوند تا قضاوت نهایی بهداشتی برای آنها صورت بگیرد.

شمس در پایان گفت: کود اوره ، کود رایج مورد استفاده کشاورزان در زمین های کشاورزی بوده که در صورت مخلوط شدن با آب و یا خوراک دام ها به علت سمی بودن ماهیت این کود بلافاصله باعث تلفات می شود در نتیجه کشاورزان و دامداران این موضوع را به طور کامل مد نظر داشته باشند تا از تلفات از این دست جلوگیری کنند.

 

نظر شما
ادامه