کد خبر: ۷۲۷۲۳

حکیم مهر: رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ملایر اعلام کرد: دو شکارچی غیرمجاز که تیرماه امسال اقدام به شکار یک راس میش ارمنی آبستن و یک راس قوچ ارمنی در منطقه حفاظت شده لشگردر کرده بودند، با حکم دادگاه به سه سال حبس و پرداخت جزای نقدی محکوم شدند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، «عباس نجاری» اظهار کرد: دو شکارچی غیرمجاز به وسیله یک دستگاه موتورسیکلت وارد منطقه حفاظت شده لشگردر می شوند و اقدام به تیراندازی به سمت وحوش می کنند که یک رأس قوچ و یک رأس میش وحشی آبستن که حامل دو عدد جنین نیز بوده، مورد اصابت گلوله قرار می گیرند و تلف می شوند.

نجاری ادامه داد: با هوشیاری محیط بانان منطقه، شکارچیانی که اقدام به تیراندازی به سمت وحوش کرده بودند، شناسایی و به مراجع قضایی معرفی و پس از انجام مراحل قانونی به تحمل سه سال حبس و پرداخت جزای نقدی محکوم شدند.

وی با اشاره به اینکه جریمه شکار حیوان ماده و نوزاد سه برابر گونه نر است، تصریح کرد: شکارچی متخلف برای شکار میش آبستن به پرداخت ۷۵ میلیون تومان و برای هر یک از بره های درون شکم این میش نیز به پرداخت ۷۵ میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شد.

نجاری با تاکید بر اینکه اسلحه و ادوات شکار این شکارچیان غیرمجاز به نفع وزارت دفاع مصادره شد، گفت: طبق دادگاه تجدیدنظر استان، فعلا تحمل یک سال حبس برای این شکارچیان قطعی شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ملایر به شش منطقه حفاظت شده و ۱۳ منطقه شکار ممنوع استان همدان اشاره و خاطرنشان کرد: منطقه حفاظت شده لشگردر با مساحت حدود ۴۸ هکتار در جنوب شرقی ملایر واقع شده است و در سال ۶۳ به عنوان منطقه شکار ممنوع اعلام شد و در سال ۶۹ به منطقه حفاظت شده ارتقاء یافت.

  

نظر شما
ادامه