کد خبر: ۷۲۷۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: دامهای مولد در کشتارگاه کاشمر به منظور تشخیص آبستنی و جلوگیری از کشتار دام های آبستن مورد سونوگرافی قرار می گیرند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان خراسان رضوی، رئیس شبکه دامپزشکی کاشمر با اعلام این خبر افزود: در ادامه طرح ساماندهی کشتارگاه کاشمر اجرای سونوگرافی که یکی از مهم ترین اقدامات در راستای کمک به تولید و اشتغال می باشد  در دستور کار قرار گرفت.

در این راستا با همکاری دکتر دامپزشک بخش خصوصی «دکتر انصاری» جهت تشخیص دامهای آبستن در محل کشتارگاه مستقر و در هنگام بازرسی قبل از کشتار دامهای ماده مورد معاینه و بررسی با دستگاه سونوگرافی قرار گرفته و در صورت آبستن بودن از کشتار دام ممانعت بعمل می آید.

دکترخانزاده تصریح کرد: سونوگرافی برای تمامی دام‌های ماده سبک و سنگین در این کشتارگاه صورت می‌گیرد و در صورت تشخیص آبستنی از کشتار دام بجز مواردی که ادامه آبستنی برای دام و جنین خطرناک باشد جلوگیری خواهد شد.

وی با اشاره به علل کشتار دام‌های آبستن گفت: یکی از عمده دلایل انجام سونوگرافی جلوگیری از کشتار دام آبستن  وبه طبع آن  حفظ ذخایر دامی  کشور است.

وی افزود: در ورودی کشتارگاه سن دام‌ها از روی دندان تشخیص داده شده و دام‌های ماده و جوان کشتار نمی‌شوند. تشخیص آبستنی در دام‌های سنگین زیر ۴۵ روز نیز با استفاده از دستگاه سونوگرافی صورت می‌گیرد وکشتار کلیه دام‌های ماده فقط با گواهی دکتر دامپزشک و ذکر علت حذف و در صورت عدم آبستنی امکان‌پذیر است.

خانزاده در پایان خاطرنشان کرد اکیپ های نظارت شبکه دامپزشکی و مسئول فنی کشتارگاه بر انجام روند کشتار دامها نظارت مستمر دارند .


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشك متخصص
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۹
0
0
براي دام سبك تشخيص آبستني از چه سني در آن كشتارگاه صورت ميگيرد؟
نظر شما
ادامه