کد خبر: ۷۲۸۷۹
تعداد نظرات: ۴ نظر

حکیم مهر: مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به فیلم منتشر شده از توله شیرهای باغ وحش شیراز در فضای مجازی، تصریح کرد: فیلم منتشر شده از یکی از مسوولان باغ وحش شیراز که در آن مردم را برای گرفتن عکس یادگاری با توله شیرها به این مجموعه دعوت می کند، مصداق بارز حیوان آزاری است و با این مجموعه و مسوولان آن به شدت برخورد خواهیم کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از رکنا، «غلامرضا ابدالی» با اشاره به اهمیت این مساله در بین افکار عمومی، گفت: هیچ باغ وحشی در کشور به لحاظ قانونی حق ندارد بدون هماهنگی سازمان محیط زیست موالید یا مولدهای گونه های وحشی را مورد بهره برداری شخصی و موردی قرار دهد.

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست بیان داشت: گرفتن عکس، فیلم، تبلیغ برای حضور مردم و ارتباط فیزیکی با موالید حیات وحش موجود در باغ وحش ها و موارد مشابه مصداق بارز حیوان آزاری است و ما در برخورد با این افراد مماشاتی نخواهیم داشت.

ابدالی با اشاره به اینکه این مساله می تواند تبلیغی برای خرید و فروش حیات وحش و ایجاد بازا سیاه در این خصوص در کشور شود، اضافه کرد: ما با تمام توان از وقوع چنین مواردی جلوگیری خواهیم کرد تا سوالات افکار عمومی نیز در این خصوص پاسخ داده شود.

وی افزود: این مساله هم از طریق حقوقی و از سوی سازمان محیط زیست و هم از طریق مقامات قضایی پیگیری خواهد شد تا متخلف پاسخگوی رفتار نادرست و غیراستاندارد خود با این توله شیرها باشد.


انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
2
2
بهرحال اینهم یکجور تبلیغات است برای جلب بودجه و اقبال مردم کار دیگه ای بلدید خودتون انجام می‌دادید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
2
4
حالا دنیا که به آخر نرسیده
اگر هم این کار تخلف بوده ، هدف مسئولین باغ وحش تخلف نبوده بلکه احتمالا می خواسته اند اینطوری علاقه بیشتری بین بچه ها و این حیوانات برقرار کنند.
آقایان قهرمانی از خوشنام ترین افراد در شیراز هستند و وجودشان باعث افتخار است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
1
3
باغ وحش های ایران محل حیوان آزاری و تجارت نوزادان حیات وحش هست.
خصوصا باغ وحش ارومیه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
1
0
حیوان آزاری ؟
https://www.quora.com/Is-it-illegal-to-take-picture-of-animals-in-zoo
نظر شما
ادامه