کد خبر: ۷۲۹۳۱
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر: در دیدار رئیس شبکه دامپزشکی و «دکتر انصاری» دامپزشک سونوگراف کشتارگاه با دادستان کاشمر، «حجت الاسلام بلوچ زاده» اظهار داشت: برابر مقررات قانونی، کشتار و ذبح دام آبستن مطلقا ممنوع است و ذبح دام ماده نیز باید تحت شرایطی خاص با مجوز دامپزشکی صورت گیرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی شبکه کاشمر، این مقام قضایی خاطرنشان کرد: دادستانی وفق صلاحیت قانونی خود برای حمایت از دامپزشکی به این موضوع ورود کرده و اقدامات قانونی مقتضی را انجام خواهد داد.

بلوچ زاده با اشاره به مطالبات عمومی در خصوص سلامت غذایی گفت: حوزه های سلامت و امنیت غذایی جزء مطالبات عمومی و یکی از مطالبات دادستانی است که تعارف بردار نیست و ما از تمام ظرفیت‌های دستگاه قضایی برای مقابله با جرایم حوزه دامپزشکی استفاده می کنیم البته بصورتی که برخورد قضایی، آخرین راهکار باشد .

او افزود: صرف برخوردهای قهری و مناسبتی با تخلفات حوزه دامپزشکی نتیجه‌بخش نیست و باید بسترهای جرم‌ زا را با آموزش، فرهنگ سازی و سختگیری در اعطای مجوز از بین برد.

«دکتر خانزاده» نیز در این دیدار با تشکر از  حمایت های قانونی دادستانی  در صدور آرای مربوط به تخلفات دامپزشکی گفت: با توجه به رسالت دامپزشکی در سلامت عمومی جامعه تلاش میکنیم با استفاده از ظرفیت ها و حمایت های  قوانین سیستم قضایی بسیاری از هزینه‌های این حوزه کاهش داده و اقدامات موثری در راستای بهبود و ارتقاء سطح بهداشتی جامعه و صیانت از سرمایه دامی کشور انجام دهیم.


انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
0
5
جوان
کارآمد
باانرژی
همیشه موفق باشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
0
6
اینهم کار درستی است ولی باید سریع با دقت و هزینه کم انجام شود چون هم ذبح حیوان آبستن عمل انسانی نیست هم به صنعت دامداری صدمه میزند
نظر شما
ادامه