کد خبر: ۷۳۰۲۸
تعداد نظرات: ۶ نظر

حکیم مهر: معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: گوشت گوسفندی گرم وارداتی از روسیه با قیمت هرکیلوگرم ۱۸۰ هزار تومان به صورت شقه در میادین میوه و تره بار و فروشگاه های زنجیره ای و بعد به صورت گسترده در فروشگاه‌های های سطح شهر توزیع می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «حسین دماوندی نژاد» معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به واردات و توزیع گوشت گرم گوسفندی از روسیه برای تنظیم بازار داخلی اظهار داشت: این محصول به صورت گرم و با قیمت هر کیلوگرم 180 هزار تومان به صورت شقه عرضه می‌شود.

وی افزود: این محصول ابتدا در میادین میوه و تره بار، بعد از فروشگاه های زنجیره ای و در مراحل بعد به طور گسترده در فروشگاه های سطح شهر توزیع می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: توزیع گوشت گوسفندی با قیمت مصوب تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد و در کنار آن گوشت منجمد داخلی نیز توزیع می‌شود.

وی تصریح کرد: قیمت گوشت گوسفندی داخلی نیز به صورت منجمد و با قیمت هر کیلوگرم 155 هزار تومان در بازار عرضه می‌شود و محدودیتی برای عرضه این محصولات نداریم.

چرا تنظیم بازار گوشت قرمز به هم خورد؟

وی ادامه داد: گوشت گوسفندی در دنیا کالای لوکس به حساب می‌آید اما با توجه به اینکه در فرهنگ ما استفاده از گوشت گوسفندی توصیه می‌شود، مصرف آن بالاتر از گوشت‌های دیگر مانند گوشت گوساله است و حتی قیمت گوشت گوساله نیز بر اساس قیمت گوشت گوسفندی تعیین می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: با توجه به اینکه گوشت گوسفندی درگیر زایش‌های فصلی است و تولید آن در ماه‌های مختلف متغیر است و حتی ممکن است در مقاطعی به بازار عرضه نشود قیمت آن در مقاطع مختلف متفاوت است.

دماوندی‌نژاد گفت: وضعیت بارندگی‌ها در روزهای اخیر مناسب است که این امر باعث می‌شود که سال آینده با سیاه بهار مواجه باشیم و دامداران با داشتن علوفه مناسب در مراتع دام خود را دیرتر به بازار عرضه کنند.

وی ادامه داد: وزارت جهادکشاورزی در حال اصلاح نژاد دام‌ها است تا تعداد زایش آنها را در سال افزایش دهد تا بتوانند میزان عرضه دام به بازار را افزایش دهد و نوسانات این محصول را در بازار کاهش دهد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در پاسخ به سوال دیگر تسنیم درباره اینکه چرا وزارت جهاد کشاورزی دیر اقدام به تنظیم بازار گوشت قرمز و واردات این محصول کرد گفت: قیمت این محصول تنها یک هفته در بازار با قیمت‌های بالا فروش رفت که دلیل آن نیز سرما و یخبندان جاده‌ای بود و اکنون روند نزولی آن آغاز شده است.

سهم مرغ آرین از تولید مرغ در کشور تا پایایان سال به 22 درصد رسید

دماوندی‌نژاد ادامه داد: گوشت‌های گوسفندی که در فصل تابستان با قیمت 220 هزار تومان به صورت لاشه از دامداران خریداری شده‌اند، اکنون به صورت حمایتی با قیمت هر کیلوگرم 155 هزار تومان (منجمد شده) به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد تا بازار این محصول تنظیم شود. از طرفی توزیع گوشت گرم وارداتی با قیمت هر کیلوگرم 180 هزار تومان (به صورت لاشه) در حال توزیع است که حجم آن افزایش می‌یابد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم، درباره گلایه‌های تولیدکنندگان جوجه آرین از عدم حمایت وزارت جهاد کشاورزی در تولید این محصول گفت: یکی از کثیف‌ترین تحریم‌هایی که می‌شود علیه کشوری انجام داد، تحریم مواد غذایی است که کشورهای غربی و آمریکا این تحریم را علیه ما در دو مقطع انجام دادند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: وزارت جهاد کشاورزی از سال 98، اقدامات جدی برای احیاء جوجه آرین در دستور کار قرار داد و در دولت سیزدهم نیز تکنیک‌ها و روش‌های جدیدی برای این کار در دستور کار دارد و از تیم‌های داخلی و خارجی برای اصلاح نژاد و بهبود عملکرد جوجه آرین انجام می‌دهند.

دماوندی‌نژاد گفت: برای تولید جوجه آرین تسهیلات ارزان‌قیمت و تسهیلات مختلفی مانند اولویت در صادرات، اولویت در خرید جوجه و اولویت در خرید تولید مازاد گوشت تولید شده ایجاد شد و ما ذخایر استراتژیک خود را بر پایه آرین تکمیل کردیم همچنین خرید سازمان‌های بزرگ، دانشگاه‌ها و ... فقط از طریق مرغ‌های تولید شده از سویه آرین انجام می‌شود تا از تولید این محصول در کشور حمایت صورت گیرد.

وی اظهار داشت: سود تسهیلاتی که به تولیدکنندگان این محصول اعطا شده بود 6 درصد است که ارزان‌ترین تسهیلات بانکی در کشور به حساب می‌آید که همه اینها نشان می‌دهد حمایت‌های مناسبی از تولیدکنندگان سویه‌ آرین در کشور صورت گرفته است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه چند درصد تولید و مصرف مرغ کشور  را آرین تشکیل می‌دهد گفت: حدود 40 درصد از گله‌های مرغ مادر ما را آرین تشکیل می‌دهد همچنین پیش‌بینی شده که 22 درصد از گوشت مصرفی کشور تا پایان سال بر اساس جوجه‌‌ریزی انجام شده از مرغ آرین تولید شود.

بالاترین حمایت ها از تولید کنندگان مرغ آرین صورت گرفت سازمان اقتصادی کوثر حق اعتراض ندارد

این مقام مسئول در ادامه صحبت‌های خود گفت: بالاترین خدمت را از شرکت‌های تولیدکننده گوشت مرغ آرین در کشور صورت گرفته است به طوریکه این شرکت این مسئولیت را در سازمان اقتصادی کوثر برعهده گرفته است.  جوجه‌های اجداد و جی جی پی را به صورت رایگان تحویل گرفته است که برای تامین آنها باید هزینه‌های هنگفتی را می‌پرداخت. همچنین 22 میلیارد تومان به این شرکت برای کارهای تحقیقاتی بخشیده شده است.

وی افزود: حال اگر این شرکت حرف از عدم حمایت بزند موضوعی بی‌ربط است زیرا بالاترین خدمات را دریافت کرده و حق هیچ‌گونه اعتراضی ندارد.

دماوندی‌نژاد اظهار داشت: در راستای سیاست‌های کلان صنعت طیور کشور و امنیت غذایی، تولید گوشت مرغ بر اساس نژاد آرین در دستور کار ما قرار دارد که می‌تواند امنیتی پایدار برای کشورمان فراهم کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد بر این اساس مطالعاتی در کشورهای هند و چین انجام شده تا بتوانیم به بهترین نحو عمل کنیم.

وی یادآور شد: مصرف سرانه مرغ در کشورمان 32 کیلوگرم بوده اما این سرانه به طور متوسط در دنیا 16 کیلوگرم است و ایجاد هرگونه اختلال در آن می‌تواند مشکل‌زا باشد.

دماوندی‌نژاد افزود: از اساتید دانشگاه داخلی و خارجی برای تولید بهینه مرغ آرین کمک گرفته‌ شده است تا به بهترین شکل میلیاردها داده آنالیز شود و در آینده علاوه بر تامین نیاز داخلی از تولید اینگونه بازارهای صادراتی را نیز تامین کنیم.

چرا قیمت مرغ به نرخ شهریور 1400 باقی نماند؟

وی در پاسخ به سوالی درباره دلایل کاهش مصرف مرغ در کشور گفت: با توجه به اینکه کالابرگ در زمان مقرر خود به مرحله اجرا نرسید، مصرف مرغ در کشور پایین آمد؛ قرار بر این بود که قیمت مرغ طبق نرخ شهریور 1400 باقی بماند اما عدم اجرای کالابرگ در زمان مقرر این مهم را اجرایی نکرد.

دماوندی‌نژاد یادآور شد: با ارائه کالابرگ انتظار می‌رود که دوباره مصرف مرغ در کشور بالا برود که این امر می‌تواند بخش زیادی از مشکلات مرغداران را نیز مرتفع کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در پاسخ به سوالی درباره گرانی گوشت تصریح کرد: دلیل گرانی گوشت قرمز را چیزی جز دلالی نمی‌دانم و با توجه به اینکه اکنون واردات در حال انجام است حساب احساسی قیمت این محصول شکسته شده است و بازار آن به ثبات می‌رسد.

وی افزود: در بخش مرغ نیز ذخیره بی‌سابقه‌ای از این محصول داریم که در صورت نیاز بازار توزیع خواهد شد.

 

انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
1
6
گوسفند روسی ؟! چه شود؟ چه بهداشتی!
از گوشتشان در نیروگاه اتمی هم میتوان استفاده کرد خیلی انرژی داره
دامدار بی نوا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
0
4
سلام. روسیه خودش یکی از وارد کنندگان گوشت گوسفند است، ببینید چقدر سوبسید می دهند که گوشت گوسفند روسی که در ارزانترین حالت به قیمت حدود ۷ دلار در هر کیلوگرم است را به قیمت هر کیلو ۱۸۰ تومان به دست مصرف کننده می رسانند. یکی نیست به این دوستان بگه خوب این سوبسید را به دامدار کشور خودمان بدهید تا قیمت تمام شده گوشت بیاد پایین هم مصرف کننده راضی باشه و هم تولید کننده ضرر نکنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۳
سوبسید کجا بوده؟! کیفیتش رو باید دید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
2
3
گوشت روسی
واکسن روسی
اسلحه روسی
نیروگاه روسی
حکومت روسی
بعد آیا کمونیستی هستیم یا اسلامی
من که گیج شدم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۵
از حکیم مهر بعید است که این متن را منتشر کرده. حکومت روسی؟
حکیم جان
شما که ساده ترین مطالب را سانسور میکردی!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۲
1
3
گوشت گوسفندی در دنیا کالای لوکس به حساب می‌آید!
نظر شما
ادامه