کد خبر: ۷۳۰۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: محققان چینی ۳ ابر گاو شبیه سازی کرده اند که قادر به تولید مقدار قابل توجهی شیر  هستند. آنها می توانند سالانه ۱۸ تن شیر تولید کنند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از مهر، این حیوانات می توانند وابستگی چین به دام های خارجی را کاهش دهند. محققان دانشگاه علوم کشاورزی، جنگلداری و فناوری نورث وست چین ۳ گوساله را در منطقه نینشیا کلون کردند و پرورش دادند.

۳ گوساله مذکور از گاوهای نژاد هلشتان فریژن کلون شده اند که در اصل هلندی هستند و می توانند سالانه ۱۸ تن شیر ( یا ۱۰۰ تن شیر در طول عمرشان) تولید کنند.

چنین رقمی ۱.۷ بار بیشتر از متوسط شیری است که ۲۰۲۱ میلادی در آمریکا تولید شده است. نخستین بار در ۳۰ دسامبر ۲۰۲۲ میلادی تولد گوساله های مذکور اعلام شد. به دلیل وزن ۵۶.۷ کیلوگرم، آنها با سزارین به دنیا آمدند.

محققان برای تولید گوساله های مذکور ۱۲۰ جنین را کلون کردند که از سلول های گوش گاوهایی با قدرت تولید شیر زیاد به دست آمده بودند. آنها جنین های رویان را در بدن گاوهای جایگزین قرار دادند.

جین یاپینگ محقق ارشد پروژه اعلام کرد اکنون برنامه ای بلندپروازانه برای فناوری جدید دارد. او در این باره گفت: ما تصمیم داریم با صرف ۲ تا ۳ سال گله ای شکل دهیم که بیش از هزار ابر گاو را تشکیل دهد و مبنایی مستحکم برای مقابله چین با وابستگی به گاوهای خارجی شیرده باشد و اختلال در زنجیره تولید را رفع کند.

در حال حاضر چین ۷۰ درصد گاوهای شیرده خود را از خارج کشور وارد می کند.

در اوایل ۲۰۲۲ میلادی گروهی از محققان کالج هوش مصنوعی در دانشگاه نانکای چین یک روش کاملا خودکار برای مهندسی کلون سازی خوک ها ابداع کردند. برای نخستین بار با کمک این روش و بدون دخالت انسان، ۵ بچه خوک سالم از طریق یک مادر جایگزین متولد شدند.

منبع: اینترستینگ انجینرینگ


انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
0
2
همین الان‌ در ایران گاوهای سوپر در گاوداریها این‌مقدار شیر را تولید میکنند
نظر شما
ادامه