کد خبر: ۷۳۰۶۸

حکیم مهر: ناپدید شدن دو میمون از گونه کمیاب «تامارین امپراتور» در باغ وحش شهر دالاسِ آمریکا، آخرین مورد از یک‌ رشته حوادث عجیب در این باغ وحش است که پلیس در حال بررسی آن‌هاست.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایسنا، پلیس شهر دالاس در ایالت تگزاس روز دوشنبه گذشته خبر دزدیده شدن دو میمون از گونه کمیاب تامارین امپراتور را منتشر کرد و اکنون این حادثه در ادامه اتفاقات مشابهی از جمله سوراخ کردن حصارها و مرگ مشکوک یک کرکس در حال انقراض در چند هفته قبل از سوی مقامات محلی در حال رسیدگی است.

بنابر گزارش آسوشیتدپرس، تاکنون کسی در این رابطه بازداشت نشده و پلیس درباره اینکه آیا این رویدادها به هم مرتبطند یا خیر، اظهار نظر رسمی منتشر نکرده است.

پلیس دالاس گفت آن‌ها بر این باورند که شخص یا اشخاصی یکی از حصارها را سوراخ کرده و دو میمون امپراتور تامارین را که مشخصه آن‌ها داشتن سبیل‌های بلند سفیدرنگ است، ربوده‌اند.

باغ وحش دالاس در بیانیه‌ای که در آن به جزئیات کمی اشاره شد، اعلام کرد: صبح دوشنبه پس از اینکه تیم مراقبت از حیوانات متوجه گم شدن دو میمون امپراتور تامارین ما شدند، مراتب به اداره پلیس دالاس اطلاع داده شد. واضح بود که امنیت این زیستگاه عمدا به خطر افتاده بود. کارکنان باغ‌وحش، محل زندگی این میمون‌ها و سراسر محوطه باغ‌وحش را گشتند اما آن‌ها را پیدا نکردند. بر اساس ارزیابی اولیه اداره پلیس دالاس، آن‌ها دلایلی دارند که معتقدند تامارین‌ها دزدیده شده‌اند.

در روز ۱۳ ژانویه نیز پلنگی به نام "نوا" مفقود شد. هرچند پلنگ مزبور پس از جست‌وجوی یک روزه در نزدیکی زیستگاهش پیدا شد اما پلیس گفت که برای ایجاد سوراخ در حصار محل زندگی این حیوان از ابزار استفاده شده است. در عین حال بریدگی مشابهی نیز در محفظه میمون‌های لانگور پیدا شد؛ اگرچه هیچ کدام از آن‌ها مفقود نشدند.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، همچنین در روز ۲۱ ژانویه یک کرکس در حال انقراض به نام "پین" در باغ وحش دالاس مرده پیدا شد. باغ وحش اعلام کرد که مرگ این پرنده طبیعی به نظر نمی‌رسد و گرگ هادسون، مدیر باغ‌وحش گفته که کرکس مرده، زخمی شده بود.

 

نظر شما
ادامه