کد خبر: ۷۳۰۸۲
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر: با نرم افزار تخمین هوشمند وزن دام تنها با دریافت فیلم یا چند عکس از طریق موبایل، وزن آن‌ها در کمتر از ۳۰ ثانیه تخمین زده می‌شود.

به گزارش حکیم مهر به نقل از آنا، «محمدشهسواری» مدیرعامل یک شرکت فناور مستقر مرکز رشد جهاد کشاورزی قم در مورد کارکرد نرم‌افزارتخمین هوشمند وزن گفت: این نرم افزار وزن‌کشی خودکار دام با تصویر، روند وزنکشی دام را که با روش‌های موجود با تمام سختی‌ها انجام می‌شود، بسیارساده، سریع با اعتماد و در دسترس در نقاط مختلف کشورکرده است. به طوری که امکان بهبود خرید و فروش، بهبود سیستم دامپزشکی، توسعه پژوهش‌ها در حوزه گاو و مدیریت بهتر در دامداری‌ها با توجه به ملنیتور کردن وزن دام‌ها ایجاد می‌شود.

وی افزود: در این سیستم ابتدا تصویری از گاو دریافت و سپس توسط سیستم هوشمند، وزن گاو برحسب جسته دام و شرایط منطقه، شرایط بدنی، خوراک و سن دام بین حدود ۹۰ تا ۹۵ درصد تخمین زده می‌شود.

مدیرعامل این شرکت توضیح داد: این نرم افزار در حوزه دامداری و حمل و نقل در پرواربندی و خرید و فروش دام کاربرد دارد که به کمک یک موبایل و به صورت دریافت فیلم یا چند عکس تخمین زده می‌شود و می‌توان جهت استقرار در دامداری و ترکیب با سیستم‌های دیگر نیز مدل استقرار در دامداری را تولید کرد.

شهسواری افزود: این نرم افزار از سرعت بالایی برخوردار است. به طوری که از تصویربرداری تا تخمین وزن کمتر از ۳۰ ثانیه زمان می‌برد و خطری برای نیروی انسانی و دام ندارد و نگران بیمارشدن یا کاهش وزن دام نیستیم.

او ادامه داد: با توجه به اینکه وزن گاو بیش از ۲۰۰ کیلو، وزن کشی مشکل است و احتمال صدمه و شکستگی به نیروی انسانی و دام، وارد شدن استرس به دام در زمان وزن کشی که بین ۱ درصد تا ۲ درصد کاهش وزن و برخی بیماری‌ها را دارد، نرم افزارهوشمند وزن به جلوگیری از این موارد کمک می‌کند.

مدیرعامل این شرکت استارت آپ نرم افزارهوشمند وزن را قابل استفاده در تعیین دوز دارویی دامداران و بهبود درافزایش بهره‌وری دامداری عنوان کرد.

وی در مورد مزیت رقابتی این محصول گفت: فقط یک نمونه خارجی پیدا کرده ایم که این کار را انجام می‌هد که استفاده از آن هزینه بالایی را به دنبال دارد.

مدیرعامل این استارت آپ اضافه کرد: در ادامه امکان توسعه سیستم خوراک گاو، جیره نویسی و اصلاح خوراک، فروش موارد مرتبط با خوراک دام، سیستم هوشمند مدیریت دامداری جهت پرواربندی بهتر، سیستم هوشمند تشخیص بیماری گاو و سیستم هوشمند تخمین امتیاز بدنی گاو را داریم.


انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۸
0
0
بسیار عالیست
چیزی شبیه به این می باشد
https://doi.org/10.3390/agriculture12111794
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۰
0
0
نرم افزار ازکجا پیداکنیم
نظر شما
ادامه