کد خبر: ۷۳۰۸۳

حکیم مهر: جدیدترین تصویر منتشر شده از «امید» و «رویا»، این دو را در کنار یکدیگر و درحالی که هم‌قدم شده‌اند، نشان می‌دهد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از تسنیم، «امید» تنها بازمانده از گونه تک درنای سیبری در ایران است که به مدت ۱۵ سال بدون جفت خود «آرزو» به تالاب فریدون‌کنار سفر می‌کند. امید یکی از پرندگانی است که مهاجرت منظم دارد و حرکت خود را از سیبری آغاز می‌کند و پس از اقامتی کوتاه در ولگا روسیه و قزاقزستان وارد تالاب فریدون‌کنار می‌شود و تا اسفند ماه مهمان ایران است.

سازمان محیط زیست به منظور حفظ کریدور ایران و برای اینکه شاهد حضور جمعیت بیشتری از درناها در کشورمان باشیم، یک درنای ماده به نام "رویا" را به امید معرفی کرده که به نظر می‌رسد این معرفی موفقیت‌آمیز بوده و "امید" و "رویا" با یکدیگر ارتباط گرفته‌اند. جدیدترین تصویر منتشر شده از امید و رویا نیز این دو را در کنار یکدیگر و درحالی که هم‌قدم شده‌اند، نشان می‌دهد.

برای اینکه بتوان گفت که معرفی دو درنا به یکدیگر موفقیت‌آمیز بوده یا خیر، باید ببینیم که آیا در اسفندماه که زمان مهاجرت درناست این دو با یکدیگر هم‌مسیر می‌شوند و در صورت هم‌مسیر شدن، آیا در زمان بازگشت به ایران در سال آینده خانواده‌های دیگری از درنا را نیز با خود به ایران می‌آوردند یا خیر؟

 

نظر شما
ادامه