کد خبر: ۷۳۱۷۱

حکیم مهر: مدیرکل دامپزشکی لرستان در خصوص شیوع بیماری تب برفکی هشدار داد و گفت: دامداران باید باتوجه به شیوع بیماری تب برفکی با سویه جدید، اقدام های لازم را برای پیشگیری از این بیماری انجام دهند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از سفیرلرستان، «دکتر مصطفی زبردست» با خبرنگاران اظهارکرد: با توجه به گزارش های دریافتی از سازمان بهداشت جهانی دام و سازمان دامپزشکی کشور مبنی بر شیوع بیماری تب برفکی با سویه جدید  SAT2در کشور عراق، از کلیه دامداران استان درخواست می شود که نسبت به رعایت موازین بهداشتی در واحد های دامی خود اقدام کنند.

وی افزود : در حال حاضر کلیه جمعیت دام سبک و سنگین استان تحت پوشش واکسیناسیون رایگان اداره کل دامپزشکی استان بر علیه تب برفکی قرار دارند و تا پایان سال علملیات در سطح استان ادامه دارد.

مدیر کل دامپزشکی لرستان با اشاره به اینکه  بیماری تب برفکی بیماری به شدت واگیر دار صنعت دامپروری با شیوع بالا و تلفات سنگین در دام های جوان دارد ، گفت:رعایت دستورالعمل  های بهداشتی  می تواند نقش موثری در پیشگیری از شیوع این بیماری داشته باشد.

وی افزود:تب برفکی از جمله واگیردارترین بیماری های ویروسی جمعیت دام سبک و سنگین می باشد که میزان واگیری آن نزدیک به ۱۰۰ درصد و با تلفات بالا است.

زیردست یادآورشد: علائم این بیماری دامی شامل تب، بی حالی، لنگش، زخم های گسترده دهانی، کاهش اشتها و کم شدن تولید شیر و گوشت می باشد.

مدیر کل دامپزشکی لرستان گفت: حمل و نقل دام بدون هماهنگی دامپزشکی و بی توجهی به واکسیناسیون به موقع از جمله علل اصلی شیوع بیماری تب برفکی است بنابراین دامداران باید به هشدارهای اعلامی در خصوص موارد پیشگیری از این بیماری توجه کنند.

 

نظر شما
ادامه