کد خبر: ۷۳۱۸۶
تعداد نظرات: ۴ نظر

حکیم مهر: رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش، تاریخ طبیعی و ذخایر طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران ضمن تایید تلف شدن ۲ راس زرافه در باغ وحش صفادشت، گفت: علت مرگ این ۲ حیوان کهولت سن نیست و کارشناسان دامپزشکی علت را به زودی اعلام خواهند کرد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از ایرنا، «محمد کرمی» روز چهارشنبه ضمن رد کهولت سن این زرافه های اظهار داشت: جابجایی و انتقال زرافه ها به دلیل وزن و قد بلندی که دارند تا یکسالگی امکان پذیر است و بنابراین، زرافه های نگهداری شده در صفادشت به هنگام مرگ نهایت پنج سال داشتند.

وی خاطرنشان کرد: ۲ راس زرافه باغ وحش صفادشت یکی در شهریور و دیگری دی ماه امسال فوت می شوند که این ۲ حیوان سال ۹۷ به کشور وارد شده بودند.

این مسئول در مورد علت مرگ این ۲ زرافه هم افزود: این موضوع در دست بررسی کارشناسان دامپزشکی است و به زودی و احتمال هفته آینده جلسه ای با آنها در مورد علت تلف شدن این ۲ حیوان خواهیم داشت.

کرمی با بیان اینکه هر ۲ زرافه باغ وحش صفا دشت ماده بودند، خاطرنشان کرد: ۲۵ سال عمر مفید این حیوان است و کهولت سن این زرافه ها صحت ندارد.

۳ زرافه (یک نر و ۲ ماده) سال ۹۷ از خارج از کشور به باغ وحش صفادشت منتقل شدند که زرافه نر در چند ماه اول تلف شد؛ دومین زرافه که ماده بود در اواخر شهریور ۱۴۰۱ و دی ماه هم زرافه سوم در این باغ وحش تلف شده است.

البته پیش از این و در سال ۱۴۰۰ هم سه گورخر آفریقایی شامل ۲ماده و یک نر که از کشور هلند خریداری شد و به مسئولان باغ وحش صفادشت تحویل شدند که متاسفانه گورخر نر ۱۲ اردیبهشت تلف شد.

شهرستان ملارد دارای ۲ بخش مرکزی و صفادشت است که در جنوب غرب استان واقع شده است.

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
1
3
تبدیل شده به کشتارگاه حیات وحش
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
2
1
پس چی است لابد دق کردند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
1
2
کارنامه عملی این باغ وحش نشان از بی کفایتی دارد. لطفاً مخلوقات خدا را از بین نبرید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۹
این باغ وحش به یه دلیل دیگه افتتاح و ادامه فعالیت میدهد!
حکیم مهر انقدر کتک کاری باهاش شده که چیزی نمینویسیم که همکارمون به مشکل بر بخوره
نظر شما
ادامه