حکیم مهر: پایگاه خبری «تیتر
یک» نوشت:
«محدثه آقایی» پژوهشگر حوزه جمعیت در گفتگو
با خبرنگار «تیتر یک» گفت: دستگاه پروپاگاندای دشمن در جنگ شناختی آشکار،
علاوه بر نهی مخاطبان ایرانی از فرزندآوری، ترغیب به همزیستی خانگی با سگها را
پررنگتر از قبل کرده است.
وی ادامه داد: دشمن با مکانیزم ناهماهنگیِ شناختی به دنبال
تغییر نگرش و باورها از طریق تغییر رفتارها و سبک زندگی است.
آقایی افزود: سگبازی به صورت فزاینده در حال ترویج در کشور
است، به گونهای که در گذشته این مهم یک کار بیارزش بود اما امروز این مهم تحتالشعاع
قرار گرفته است.
این کارشناس تصریح کرد: به مرکز دامپزشکی در مرکز شهر کرج
مراجعه کردم؛ مراجعهکنندگان خوراک و لباس میلیونی برای سگ و گربههایشان میخریدند،
همینجا باید رگ غیرتمان بالا بزند.
آقایی
ادامه داد: باید با کار فرهنگیِ فاخر جلوی ترویج این فرهنگ غلط گرفته شود، زیرا
دشمن شبانهروز تلاش میکند.
این
کارشناس تصریح کرد: انسانها با نگهداری سگ و تهیه تغذیه آن، در حال ضربه زدن به
چرخه محیط زیست نیز هستند و تعداد زیاد و بیش از حد گربه و موش در کف خیابان و در
وسط شهر مهر تأییدی بر این ادعاست.
وی
افزود: سبک زندگی غربی با شدت فزایندهای در کشور در حال ترویج است، موضوعی که آسیبهای اجتماعی را در
جامعه افزایش داد و در حال تبدیل شدن به یک فرهنگ است.
آقایی
بیان کرد: یکی از شروط ازدواج یک دختر جوان، به همراه بردن سگ خود در زندگی مشترک
بود و اینکه چون سگ دارد، هیچگاه بچه نمیخواهد و مرد باید این شرط را میپذیرفت.
این
کارشناس با اشاره به اینکه رسانه ملی نیز باید با تولیدات فاخر مانع از ترویج این
نوع سبک زندگی شود، گفت: متأسفانه در برخی از تولیدات تلویزیون سبک زندگی غربی
ترویج میشود.
وی
افزود: اگر امروز جلوی ترویج سبک زندگی غربی را با تولیدات فاخر نگیریم در آینده
باید چندین برابر هزینه کنیم، زیرا هزینه پیشگیری بسیار کمتر از درمان است.
آقایی
در خاتمه خاطرنشان کرد: بانوان نقش بیبدیلی در ترویج سبک زندگی ایرانی - اسلامی
دارند، زیرا مدیر خانه هستند و وظیفه خطیر مادری را بر عهده دارند.