کد خبر: ۷۳۲۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر: «ظاهری» گفت: توران و آذر توله یوز‌های ماده‌ای که پس از ۷۰ روز نگهداری در اداره کل به پارک ملی توران شاهرود منتقل شده‌اند در سلامت کامل هستند.

به گزارش حکیم مهر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، «بهرام علی ظاهری» مدیرکل محیط زیست استان سمنان بیان کرد: توران و آذر توله یوزه‌ای ماده‌ای که پس از ۷۰ روز نگهداری در اداره کل محیط زیست استان سمنان به پارک ملی توران منتقل شده‌اند در ۱۱ هفتگی در سلامت کامل هستند.

وی افزود: وقتی توله‌ها را یک دامدار پیدا کرد کمتر از دو هفته عمر داشتند و به علت پیدا نشدن مادر نیاز به نگهداری به صورت دستی داشتند و برای مهیا بودن شرایط پرورش و تیمار داری و نزدیکی به مراکز آزمایشگاهی و درمانی مناسب دوره شیرخواری تا گوشت خواری و رسیدن به وزن مناسب را در این مکان طی کردند.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان سمنان ادامه داد: وقتی مقرر شد به محیط طبیعی بازگردند بر اساس توصیه متخصصان باید معرفی تدریجی و مرحله‌ای از اتاقک نگهداری به محل زندگی اصلی انجام می‌شد که این مراحل در دو بازه تحرک در بالکن و سپس فضای باز پشت بام مهمانسرای اداره کل محیط زیست که کاملاً محصور و ایمن شده بود انجام شد و بعد از بازخورد مناسب و آمادگی کامل توله یوز‌ها در ۲۰ بهمن پس از واکسیناسیون مرحله اول به مرکز نگهداری و پرورش یوز ایرانی در پارک ملی توران منتقل شدند.

ظاهری افزود: با گذشت حدود ۱۰ روز از انتقال این دو توله یوز، «توران و آذر» در کنار سایر یوزه‌ای مستقر در مرکز پرورش پارک ملی توران شاهرود با عادت کردن به محل زندگی در سلامت کامل هستند.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۳
0
2
بسیار عالی،امیدوارم این دو توله یوز زیبا در نهایت سلامت رشد کنند و بالغ شوند.
نظر شما
ادامه