کد خبر: ۷۳۳۰۲
تعداد نظرات: ۱۶ نظر
استاندار کهگیلویه و بویراحمد:
«دکتر سیدعلی احمدزاده» افزود: الحق و الانصاف دامپزشکی در موضوع نظارت‌های بهداشتی و همچنین تنظیم بازار حضوری فعال و جهادی داشته است ...

حکیم مهر: نشست ستاد تنظیم بازار استان کهگیلویه‌ و بویراحمد با محوریت تأمین کالاهای اساسی و نظارت بر بازار برگزار شد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کهگیلویه‌ و بویراحمد، صبح امروز شنبه 6 اسفند ماه 1401 نشست ستاد تنظیم بازار کهگیلویه و بویراحمد به ریاست «دکتر علی احمدزاده» استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد

«دکتر احسان عسکری» معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بابیان اینکه در بازار روند تعادل جابه‌جاشده است، گفت: با مدیریت در بازار باید تحول مثبت ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد هر ساله در ایام نوروز به عنوان یکی از مقاصد گردشگری هموطنان مطرح می باشد، گفت: وضعیت بازار در همه شرایط اقتصادی، مشکلات و تنگناها مدیریت شود.

دکتر عسکری با بیان اینکه عرضه و تولید برای مصرف‌کنندگان دارای شرایط خاص است، ادامه داد: از امروز 6 اسفندماه تا پایان ماه مبارک رمضان بصورت جهادی و انرژی مضاعف در تأمین کالا و تنظیم بازار حضور چشمگیر داشته باشید.

معاون اقتصادی استانداری به‌ضرورت تأمین کالاهای اساسی مردم اشاره داشت و گفت: سازمان جهاد کشاورزی در حوزه تأمین گوشت و تعزیرات نظارت بر بازار و بسیج به‌عنوان بازوی قوی و قابل‌اعتماد نقش‌آفرینی خواهند کرد.

وی به مأموریت صمت و جهاد کشاورزی در حوزه تأمین کالاهای مورد نیاز اشاره کرد و گفت: نظارت‌ها باید دنبال شود، در حوزه گردشگری مقوله گردشگری و الزامات آن می‌بایست در ایام پیش رو مدنظر آن‌ها باشد.

در ادامه «دکتر معتمدی پور» رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد  تنظیم قیمت‌ها از جمله مرغ را نیازمند بررسی بازار دیگر استان‌ها دانست و گفت: در مدت اخیر تعداد جوجه ریزی از حد نرمال به دلیل افت قیمت کمتر شده، ولیکن بعد از تاریخ ۱۵ اسفندماه با برنامه ریزهای صورت گرفته، کمبودی در بازار مرغ گرم و کشتار روز در استان وجود نخواهد داشت.

وی افزود: تجربه متفاوتی در مدیریت بازار داریم، در سال گذشته نرخ ارز ترجیحی وجود داشت اما در سال جاری با توجه به حذف نرخ ارز ترجیحی  طبیعتاً شرایط بازار و بررسی آن می‌بایست با سال گذشته متفاوت باشد.

دکتر معتمدی پور افزود: تأمین مرغ، گوشت و میوه در دستور کار است، قبل از تاریخ ۱۵ بهمن ماه قیمت مرغ به‌شدت کاهش داشت و تولیدکنندگان ضررهایی داشتند و از تاریخ ۱۵ بهمن‌ماه تا تاریخ ۱۵ اسفندماه کمبود داشتیم، در سال گذشته ۷۰۰ هزار جوجه قطعه ریزی شد و در سال جاری بیش از یک‌ میلیون قطعه ریزی صورت گرفت، در بازار قیمت مرغ تعزیراتی ۶۳ هزارتو مان است و در بازار تا ۶۵ هزار تومان بفروش می‌رسد، در استان‌های هم‌جوار قیمت مرغ از ۶۵ هزارتا ۶۸ هزار تومان عرضه می‌شود

وی افزود: ۲ هزار تن گوشت مرغ گرم آماده برای ماه رمضان و ۳۵۰ تن مرغ منجمد در سردخانه های استان داریم.

«دکتر سیدعلی احمدزاده» استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مرغ اگر در بازار با اختلاف سه هزار تومان بیشتر وجود داشته باشد، بهتر از آن خواهد بود که مرغ دچار کمبود باشد.

وی افزود: در کنار مدیریت بازار و تأمین کالاهای اساسی باید رعایت حقوق مصرف‌کنندگان در دستور کار قرار گیرد.

استاندار به‌ضرورت افزایش سردخانه‌ها و بهبود روند افزایش سردخانه‌ها بهبود پیداکرده است، گفت: در سال ۱۴۰۲ از محرومیت‌های سردخانه‌ای خارج خواهیم شد، در سال‌های گذشته ۱۶ هزار تن ذخیره سردخانه‌ای بود و اما در سال جاری این ظرفیت به ۳۲ هزار تن افزایش پیدا کرد.

وی با بیان اینکه دستگاه‌ها باید در حوزه کاری خود محرومیت‌ها را شناسایی کرده و درصدد حل آن اقدام کنند، گفت: در زنجیره تولید مرغ گچساران در هر ساعت ۶ هزار قطعه کشتار با ۸۰۰ نفر اشتغال فعالیت می‌کند و با راه‌اندازی زنجیره تولید مرغ در بهمئی حدود ۵۰۰ هزار تن مرغ کشتار خواهیم داشت و این افزایش تولید می‌تواند حتی سبب صادرات به کشورهایی مانند عراق شود.

دکتر احمدزاده ادامه داد: باید نیازها از طریق سیاست‌گذاری نیازهای دام سبک و سنگین با محوریت معاون اقتصادی تأمین شود.

وی افزود: نهاده‌های دام باید به‌اندازه‌ای تولید شود که پاسخگوی نیاز دام سبک و سنگین ما باشد، اگر روزی توانستیم به استان‌های هم‌جوار صادرات داشته باشیم، هنر کرده‌ایم.

وی در پاسخ به شایعات و ابهامات ایجاد شده در بحث گوشت های وارداتی و عدم نظارت بر این نوع محموله ها واکنش نشان داد و گفت: به حمدالله سازمان دامپزشکی کشور از بنیه علمی بسیار قوی برخوردار بوده و الحق و الانصاف دامپزشکی در موضوع نظارت های بهداشتی و همچنین تنظیم بازار حضوری فعال و جهادی داشته و موضوعات مطرح شده در فضای مجازی را قویاً تکذیب می کنیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به‌ضرورت رصد کشتار دام در  منطقه تنگاری دشت روم اشاره داشت و گفت: گوشت‌هایی که توسط دامپزشکی مورد بررسی قرار گیرد، مشخص شود کدام گوشت‌ها مهر تأیید دامپزشکی را دارد و به‌صورت یک‌دفعه‌ای نمی‌شود کشتارهای غیرمجاز را جمع‌آوری کرد.

در ادامه «دکتر سید مختار رجائی‌فر» مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد به مصوبه شورای تأمین مبنی بر غیرقانونی بودن فروش گوشت دام خارج از چرخه اشاره کرد و ادامه داد: در این منطقه علی رغم برگزاری چندین جلسه با بزرگان و شورای اسلامی روستا و نمایندگان قصابان، متاسفانه حاضر به انجام کشتار دام در کشتارگاه یاسوج به عنوان یکی از سه کشتارگاه برترر کشور نشده و همچنان بحث خونابه ها و آلودگی های محیط زیستی این نوع رفتارها وجود دارد و دامپزشکی طبق قانون نمی تواند بر این نوع مراکز نظارت نماید.

وی گفت: به حمدالله در سه کشتارگاه صنعتی طیور استان هم روحانی ناظر ذبح شرعی و هم دامپزشک مسئول فنی بهداشتی به منظور نظارت بر محصولات استحصالی از این نوع مراکز وجود دارد.

دکتر رجائی فر افزود: در دولت‌های گذشته تا امروز اعلام شد اگر کشتارگاه‌های صنعتی طیور شهرهای  یاسوج و گچساران، طیور موردنیاز را خریداری و کشتار نمایند معظل دلال بازی در بازار مرغ استان به حداقل خواهد رسید.

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید مجدد بر حضور دامپزشکی  و نظارت بهداشتی بر در کلیه محموله های مواد خام دامی ورودی و خروجی از استان  اشاره کرد و گفت: کشتارگاه صنعتی دام یاسوج ظرفیت کشتار ۱۵۰۰ رأس دام در روز  را داراست اما متاسفانه کشتارهای غیرمجاز در حاشیه برخی از مناطق، کار را برای این مرکز بهداشتی سخت نموده در صورتیکه این کشتارگاه ظرفیت تجهیزات دپوی علوفه، کشتار و دپوی دام را داراست.


انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
2
5
توان علمی؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
دقیقاً توان علمی به چه دردی میخوره؟؟؟ با رسم شکل توضیح دهید....تنها جایی که هیچ بنیه ای نداره...همینجا هست داداش...نهبنیه مالی، نه بنیه علمی نه هیچی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
1
6
عجب خبر جالب و مورد نیازی بود.
بسیار مفید و آگاه کننده....
خدایی اگر این خبر رو نمی گذاشتین روز دامپزشکها شب نمی شد و موفق به حل مشکلات عدیده خودشون نمی شدند.
خدا خیر بدهد شما را....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
0
4
تایید قوی بودن بنیه علمی سازمان در وارد کردن گوشت های ........، توسط استاندار کهگیلویه و بویراحمد را باید بعنوان خنده دارترین جوک سال 1401 در تاریخ ثبت نمود
ناشناس
|
Turkiye
|
۱۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
2
0
باتوجه به برگزازی این جلسه واقعآ سازمان دامپزشکی درمورد گوشتهای وارداتی ازنظر بهداشتی اصلآ کوتاه نیامده وکاملآ بر بهداشت محموله ها نظارت کامل داشته وتاکنون هیچ مودری در واردات گوشها مشاهده نگردیده فقط باتوجه به این فصل که اکثر دامها در حال زایش بوده ودامهای کشتاری مربوط به زایش های سال گذشته وعمدتآ وزن بالا ودرصد چربی بالا تری دارند وارد گردیده وتا اوخر اردیبهشت ماه شاهد دامهای جوانتر وکیفیت بالاتری خواهیم بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
0
2
بسیار خلاف واقع فرمودند. حدودا سه سال پیش از سوی وزیر (حجتی) و دکتر رفیعی پور و دکتر ماکنعلی اعزام ناظرین بهداشتی لغو شد. و گوشت های وارداتی بدون نظارت بهداشتی دامپزشک وارد کشور میشه. فقط ناظر شرعی همچنان اعزام میشه چون به زعم آقایان نظارت شرعی مهمتره.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
0
2
به نظر من بهتره که هر کسی در حوزه خودش مصاحبه کند. آخه شما از کجا خبر دارید که ناظر اعزام میشه یا نه؟
.....................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
مگه تو استان شما کسی اعزام شده خارج از کشور جهت نظارت؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۸
شما از کجا خبر داری که ناظر اعزام میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
0
3
مناسبت ایشون با تکذیب خبر کیفیت گوشتهای وارداتی چی بود؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
0
2
استاندار چه صلاحیتی درمورد اظهارنظر گوشت وارداتی دارد/؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
0
2
به حال کشور و این ملک و سرزمین.... نشستم و دارم گریه می کنم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
0
2
یکی نیست به استاندار بگه آخه کی گفته بنیه علمی دامپزشکی ضعیف است داداش الان برای نظارت بر گوشتهای وارداتی دامپزشکی جهت نظارت در کشتارگاه‌های خارج از کشور وجود ندارد فقط یک روحانی اونجا هست قضاوت با آقای استاندار آگاه و وظیفه شناس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
برادر خوب اون ناظر بنیه اش قویه.باور کن خیلی هم قویییییییییییی
ناشناس
|
Turkiye
|
۲۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
1
0
شما فکر میکنید در کشورهای تولید کننده دامپزشک ودامپزشکی وجود ندارد وفقط شما هستید که گوشت خوب وبد وغیر بهداشتی را تشخیص میدهید پس جمعیت ان کشورها همگی باید به همه بیماریهای مشترک بین انسان ودامها مبتلا باشند این قدر به نفع خودتان تفسیر نکنید بیایید ببینید اشکال کار کجاست وبه روی همه تیغ نکشید این مشکلات ونارسایی ها در زمان حضور ناظرین هم بود وچون شما مشغول بودید دیگر کسی نبود این مشکلات را مطرح کند شما به سازمان خودتان هم رحم نمیکنید درصورتیکه تاکنون هیچ تولید غیر بهداشتی وارد مملکت نشده کمی تفکر کنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
0
0
....................................
بله زحمات دامپزشکی در راستای حفاظت از سلامت جامعه قابل تقدیر است ولی نه اینطور ناشیانه!!!
نظر شما
ادامه