کد خبر: ۷۳۳۶۸
تعداد نظرات: ۷۳ نظر
رئیس سازمان دامپزشکی کشور:
«دکتر سیدمحمد آقامیری» افزود: اگر ما لاشه بیش از ۵ درصد چربی داشته باشد، قطعا اجازه واردات و ترخیص آن گوشت را به کشور نخواهیم داد ...

حکیم مهر: رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: ثبت سفارش واردات گوشت قرمز و عرضه آن برای تنظیم بازار تا پایان ماه رمضان ادامه دارد و لاشه‌های گوشت وارداتی بیش از ۵ درصد چربی ندارد.

به گزارش حکیم مهر به نقل از صداوسیما، «دکتر سیدمحمد آقامیری» معاون وزیر کشاورزی و رئیس سازمان دامپزشکی کشور در برنامه روزنه شبکه رادیویی گفتگو، درباره واردات گوشت و تأمین نیاز بازار شب عید این محصول توضیحاتی ارائه داد.

گوشتی که به میادین تره بار آمد و مردم خریدند و اغلب راضی بودند. هم از قیمت و کیفیتش راضی بودند. آیا این ادامه دار خواهد بود؟

تعطیلات نوروز را در پیش رو داریم و همزمان هم ماه مبارک رمضان فرا می‌رسد، وزارت جهاد کشاورزی اقدام به اجرای فجر تا فطر کرد برای کالا‌های اساسی مردم که با قیمت مناسب مراکز فروشگاهی عرضه شود. درباره گوشت هم سیاست‌هایی که وزارتخانه در پیش گرفته، خوشبختانه موجب روند کاهشی قیمت گوشت شده است و هماکنون با توجه به اینکه به وفور گوشت وارد کشور می‌شود و همچنان ما داریم مجوز‌هایی را برای واردات گوشت قرمز صادر می‌کنیم، هر روز میانگین ۱۰ هزار تن ثبت سفارش می‌شود و این‌ها بالاخره بعد از یک مدت کوتاه مجددا وارد کشور می‌شود و این روند کاهشی همچنان ادامه خواهند داشت.

اما از آنجایی که بالاخره تنظیم بازار به عهده معاونت بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی است، ما سازمان دامپزشکی در موضوع نظارت بهداشتی بر واردات این گوشت را دارد تا آن جایی که بالاخره در جلسات ما مطرح می‌شود تا پایان ماه مبارک رمضان تا پایان عید فطر این روند ادامه خواهد داشت و همچنان گوشت وارد بازار خواهد شد و جامعیت بیشتری پیدا میکند تا اینکه قیمت تعادلی خودشان که برای تولید کننده مقرون به صرفه است که بتواند تولید کند، در این قیمت ثابت خواهد شد.

سازمان دامپزشکی براساس مأموریت‌های اصلی خودش نظارت دقیقی را بر سلامت و بهداشت گوشت‌های وارداتی دارد و و اجازه نخواهد داد تحت هیچ شرایط سلامت مردم خدای نکرده به خطر بیفتد، برای همین تمام گوشت‌های وارداتی مورد آزمایش قرار میگیرد؛ اگر چنانچه آزمایش‌های ما را پاس بکند یا اینکه آزمایش‌های مورد قبول ما باشد با استاندارد‌های ما همخوانی داشته باشد تطابق داشته باشد، اجازه عرضه به بازار داده می‌شود و مردم هم با خیال راحت استفاده کنند.

در مطبوعات هم در خبر‌ها خواندم که برخی از این حالا گوشت‌های وارداتی که در حد استاندارد نبودند از بازار جمع آوری شده است درست است؟

اینکه استاندارد نبوده از نظر بهداشتی خیر، از نظر اینکه چربی بیشتری داشت که در مجموع ۲ تا کانتینر بیشتر این محموله نبود و هر ۲ تا کانتینر هم از بازار برگشت خورد و جمعآوری شد که وارد مصارف صنعتی می‌شوند، اما اینکه منبعدشان با دستور وزیر محترم و ابلاغیه معاونت بهداشتی معاونت بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی مأموریت نظارت بر کیفیت اجزای گوشت هم به عهده سازمان دامپزشکی قرار گرفت که چنانچه اگر ما لاشه بیش از ۵ درصد چربی داشته باشد، قطعا اجازه واردات و ترخیص آن گوشت را به کشور نخواهیم داد و در مبدا هم این تذکرات را به کشور مبدا دادیم که نباید این لاشه گوشت که وارد ایران میشود بیشتر از ۵ درصد مجموعا چربی داشته باشد. گزارشاتی که ما داریم، مردم خوبمان از قیمتش راضی هستند؛ هم اینکه از کیفیت هم راضی هستند؛ از لحاظ سلامت هم ما به آن‌ها تضمین می‌دهیم که از لحاظ سلامت هیچ مشکلی ندارند و با خیال راحت مصرف کنند.

گوشت گرمی که با قیمت تنظیم بازار در میادین تره بار توزیع شد و مردم خریداری کردم خیلی هم راضی بودند آیا دوباره توزیع می شود و برنامه و طرحی است، چون نزدیک عید و ماه رمضان است؟

 بله حتما، نه تنها روند ادامه دارد بلکه روند افزایشی یعنی میزان گوشتی که دارد وارد بازار می شود، طبق برنامه‌ای که وزارتخانه دارد و طبق مجوز‌هایی که ما داریم صادر می کنیم برای وارداتش، خوشبختانه روندش بسیار افزایشی شده و همچنان دارد گوشت از مبادی کشور دارد وارد بازار می‌شود و خوشبختانه اینها، چون سرعت هم ما در کارمان برای وارد کنندگان عزیز ما به صورت شبانه روزی داریم خدمات می‌دهیم. یعنی اگر نصف شب هم واردکننده‌ای کالایش وارد شود ما همان دو نصف شب آمادگی داریم که به آن سرویس بدهیم که وارد بروکراسی اداری‌های نشود بلافاصله گوشت یا ترخیص بشود وارد بازار می‌شود.

این خبر خوبی است، به تبع این اتفاق که بیفتد به هر حال این قدر تسهیل شود واردات گوشت به تبعش باید حالا به غیر از میادین حالا کسی که به صورت مغازه‌های تک تک کار می کنند و اینکه قیمت گوشت آنجا مقدار بالاتر هست به تبع اونجا باید به هر حال قیمت‌ها پایین‌تر بیاید حالا حالا اگر پایین‌تر نیاورند قیمت را، آیا سازمان دامپزشکی نظارتی دارد آن‌هایی که قیمت شان را خیلی بالا بردند؟

بینید من اطلاعاتی که دارم عرض می کنم، اطلاعات ما از جلسات ستاد تنظیم بازار است که در حقیقت معاونت بازرگانی بایستی این اطلاعات را در اختیار مردم عزیز بگذارد. حالا شما می‌فرمائید من به حسب اطلاع دارم عرض می‌کنم این که اگر چنانچه عرضه کننده‌ای گوشت تنظیم بازار را تحویل بگیرد و بالاتر از قیمت عرضه حتما تعزیرات اینجا حاضر هست، سازمان بازرسی کل وزارت خود، اداره کل بازرسی وزارت جهاد تیم بازرسی دارند که لحظه‌ای رصد دارند می کنند، لحظه به لحظه رصد دارد می‌شود جمعیت کثیری از همکارانی که در این حوزه دارند زحمت می کشند، عملکرد بسیار مطلوبی هم داشتند و بلافاصله اغماز نخواهند کرد با کسانی که میخواهند با سفره مردم احیانا بازی کنند و بخواهند خدشه‌ای به آن وارد کنند. همکاران بنده در وزارت جهاد هیچ ملاحظه ای در رسیدگی با آن نخواهند داشت .

 

انتشار یافته: ۷۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
12
1
به گفته معاون وزیر{ گزارشاتی که ما داریم، مردم خوبمان از قیمتش راضی هستند؛}
........................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
وقتی نظر کامنت گذار (نقد بر نقل قول) را کامل سانسور کرده اید چه دلیلی داشت نقل قول را بیاورید؟ اگر کمی انصاف داشتید بهتر بود همه را
سانسور می کردید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
حکیم مهر که نظرات فرد کامنت گذار را کاملاً سانسور نموده و فقط صحبت معاون وزیر را درج نموده و افرادی که به این کامنت واکنش منفی داده اند در واقع به سخن معاون وزیر واکنش نشان داده اند
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۲۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
9
38
جناب آقای آقامیری جهت کنترل بهداشتی و کیفیت کوشت حضور ناظرین حاکمیتی بهداشتی در کشور مبدا لازم الاجرا می باشد... با ابلاغ جهادی و دستور جنابعالی ماموریت حاکمیتی ناظرین بهداشتی دامپزشکی رو در نیمه شعبان به حرمت امام زمان آغاز بفرمایید تا این مرد عزیز از نعمت گوشت با کیفیت و بهداشتی برخوردار گردند... بشم الله برادر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
چشمت دنبال حق ماموریت دلاری هست یا کیفیت گوشت و بهداشت؟ ................. می روید خارج از کشور صرفا برای حق ماموریت و تفریح.
اگر اعزام ها از سر گرفته شود، بهترین کار این است که میان دامپزشکان آزمون گرفته شود و هرکسی نمره بالاتری کسب کرد، او اعزام شود.آن وقت همین شماها مخالفت میکنید با ماموریت ها
ناشناس
| Japan |
۰۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
بهداشتی بودن گوشت ، آلوده نبودن آن و منشأ مشخص داشتن در کنار کیفیت مناسب حق مردم ایران است و در کنار همه اینها حق ماموریت دلاری هم حق هر دامپزشکی است که این حق را استیفا کند ، بله دامپزشکان اعزامی باید توانمند باشند و این ضرورت است

آقامیری همین مسیر رو ادامه بده سرنخ رو خوب گرفتی
ناشناس
| Finland |
۰۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
شاگرد اول که جلوی کلاس نشستی و از معلم میخوای امتحان بگیره. باشه تو خوبی. اول از همه نمره ی تو بالاتر ه. شما اول اعزام ها برو. برو انشالا مرد بشی برگردی. ما هم ته کلاس بعد تو میریم ولی خب ما قبلا مرد و خودساخته شده ایم لوسی و بی تربیتی و بی نزاکتی دیگه تو مراممون نیست
ناشناس
| Germany |
۰۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
کاملا صحیح است و نظارت از مبدا با تمام کاستی هایی که ممکن هست وجود داشته باشه، لازمه. اون عزیزی هم که انتقاد کردن، توجه داشته باشید که اگر این اخلاق نق زنی و بی حرمتی به همکاران را کنار نذاریم، همین یه وجبی هم که از ساختار دامپزشکی مونده رو هم از دست خواهیم داد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
تو شهر کوچک صبح تا عصر 5روز هفته مثل ربات کار کردن میشه تفریح کرد؟ اگر یک نفس هم بیرون اتاق هتل نکشی، دو کلام فارسی هم حرف نزنی با تماس با دوستانت، برنامه هر روزه ی صبح تو کشتارگاه ظهر تو کشتارگاه، عصر تو راه اتاق، شب او اتاق با استرس و غربت و خستگی منتظریم فقط شما هم حرف در بیاری که تفریح و حقوق دلاری...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
یکی از بیرون سازمان بیاد بخونه برای یه ماه ماموریتی که هنوز تکلیفش معلوم نیست اینجوری دعوا است واقعا میفهمه چه خبره
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
........ دلتون لک زده برای خارج از کشور و حق ماموریت دلاری .........
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
نه دیگه. نمی بینی در مصاحبه خیلی هوشمندانه در مصاحبه شأن به مباحثی از جمله نظارت کیقی در مبدا و حتی نحوه "نظارت کیفی در مقصد"، نزدیک هم نشده اند؟
یعنی بنا ندارند بر سر تغییر اوضاع فعلی واردات گوشت سوالی مطرح شود. البته نمی دانم چرا ولی قطعا انتظار اعلام تصمیمات شتابزده هم نباید داشت. درکل بنظر من شواهد اخیر از جمله پرهیز از هرگونه اظهار نظر جدید و در واقع به نوعی به فراموشی سپردن انتقادهای پیشین از حذف اعزام دامپزشکان، نشانگر تغییر نظر رئیس سازمان در مورد نظارت در مبدا هست.منتها منطق موضوع را درک نمی کنم. ما کشوری هستیم که در امور غذا و دارویمان هم باید با رعایت مسائل حوزه پدافند غیرعامل عمل کنیم، الان هم مشکلاتی در زمینه بهداشتی و کیفی گوشت وارداتی را مشاهده می کنیم. نحوه و سبک زندگی ما هم با خیلی کشورهای وارد کننده گوشت دیگر، متفاوت است و عمدتا واردات گوشت را برای عرضه فروشگاهی داریم. ولی خودمان را با کشورهای دیگر مقایسه می کنیم که در این موارد مناسبی با ما ندارند.
ناشناس
|
Netherlands (Kingdom of the)
|
۲۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۰
10
20
به نظر وظیفه شقه کردن و خرد کردن و چرخ کردن گوشت هم باید به سازمان دامپزشکی واگذار گردد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
در نهایت، نظارت بر نحوه صحیح گوارش و هضم و جذب آن در بین مردم عزیزمان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
0
10
میزان چربی هم خوب بهانه‌ای شده برای فرافکنی، پس بقیه موارد بهداشتی گوشت چه ، از لحاظ میکروبی و شیمیایی چه؟ ، قصاب هم میزان چربی را متوجه میشود احتیاج به دامپزشکی نبود!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
ایراد بنی اسراییلی نگیر.
علاوه بر نظارت بهداشتی رو گفته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
۰۰:۵۹ شما هم از ساده بینی و ساده اندیشی دست بردارید ، آوردن اسم چربی در لاشه برای دامپزشکی درست نیست چه برسد تاکید بر آن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
ضمنا من ۰۰:۰۰, هستم و ۵۵ سالمه یک چیزی می‌دونم که میگم شما جوانان تازه استخدام اداره ای۰۰:۵۹ فقط از حرف و کار خود دفاع کنید تا ببینیم
ناشناس
| Germany |
۰۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
بندگان خدا تازه IHR رسیده به دستشان و قسمت چربی را مطالعه کردن. حالا صبر کنید مابقی را هم اصلاح می‌کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
من همون ۰۰:۰۰ هستم
میخواستم بگویم اینها مته به خشخاش گذاشتن نیست ، من هم نگفتم که گوشتها حتماً اشکال دارد و چون از کیفیت گوشتها ما خبر نداریم گفتم باید تمام آزمایشهای ممکن برای واردات گوشت انجام شود حالا اگر امکانش نیست به مراجع خارجی ارسال شود
مصرف کننده
|
United States of America
|
۰۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
0
15
با سلام
باید تیتر می زدید با دستور وزیر جهاد نظارت بر واردات گوشت به دامپزشکی کشور مبدا (روسیه) واگذار شد .علی برکت اله)
ناشناس
|
Canada
|
۰۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
3
1
مگر تا بحال نبوده، فکر کنم با این حکم میخواهند سازمان دامپزشکی رو‌ از اتفاق پیش آمده دور کنند. ............ مگر کیفیت گوشت جزیی از سلامت گوشت نیست؟ با این صحبت آقای رئیس که گفته اند لاشه با بیش از ۵ درصد چربی را سازمان اجازه ورود نمی‌دهد هم موید این بحث است که بررسی کیفیت جزیی از وظائف سازمان است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
یعنی واقعا تا زمان حال دامپزشکی روی کیفیت گوشت مسئولیتی نداشته؟ بخاطر اشتباهات خودتون کل ساختار رو زیر سوال نبرید! این گونه مواضع حتی در وزارت جهاد کشاورزی هم برای شما مشکل ایجاد میکند‌.
ناشناس
|
France
|
۰۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
2
3
مگه این مدت از ما پسش نگرفتن ؛ چند ساله که ناظر بهداشتی به خارج اعزام نمیشه ؟ حالا که خودش یه موفقیت هست که پس گرفته شده
کارشناس عالی سازمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
1
17
اگر نیاز به ناظر دولتی در کشور مبدا وارد کننده گذشت نیست و به پرو تکل بهداشتی کشور بیگانه ارزش و اطمینان داریم پس چرا در کشور خودمون در هر کشتارگاه ناظر دولتی گماشتید؟
مگر بازرسی سازمان در مبادی ورود فقط منوط به بازرس های پس آر کشتار هست؟ پس بازرسی های قبل کشتار و حین کشتار چی میشه؟ .................
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
از بس که اعتماد وجود داره، اون قسمت ها رو خود دام ها به درستی و منظم اجرا میکنن
ناشناس
|
United States of America
|
۰۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
0
18
بعضاً صحبت های خارج از حدود وظائف، حالا یا بعلت روحیات ریاست محترم، یا حتی گیر افتادن در سوالات حاشیه ای خبرنگار باعث خلط مطالب و دور شدن سازمان از وظایف حاکمیتی میشود. جناب رئیس توصیه اکید دارم که فقط در حدود شرح وظائف صحبت بفرمائید. الباقی امور متولی خودش را دارد که البته لسان شیوایی برای توضیح و ..... دارند.
تجربه نشان داده هر گاه روسای سازمان در حوزه مسئولیت خود فکر کرده اند،موفق تر بوده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
از همه مهمتر فکر کردنه دوست عزیز.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
بسیار متین فرمودید
ناشناس
| Japan |
۱۴:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
نکنه حدود وظایف اون چیزی بود که رئیس قبلی سازمان دامپزشکی تعیین کرده بود ، از نظر شما یه دامپزشکی خوب دامپزشکی مرده است چه در داخل و چه در خارج

ولی متأسفانه باید عرض کنم که با آقامیری از این شوخی ها نمیشود کرد میگی نه بشین تا ببینیم
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
من متوجه نشدم کجای صحبت بالا شوخی بوده است؟متاسفانه همیشه عده ای کاسه داغ تر از آش هستند که نمی‌گذارند عقلانیت حاکم باشد و کوچکترین بحث های فنی رو‌ یا شلوغ کاری قاطی میکنند. .............................
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
6
4
این پست ها تمامش از خودتان است. پرسنل جهاد و دامپزشکی و...
اصلا لازم نیست کسی برود کشور مبداء
گوشت بی کیفیت و مشکل دار ترخیص نشود و عودت داده شود. کافی است.
تمام شما ها برای ........... حرف می زنید. هیچکدام برای رفاه مردم هیچوقت قدمی بر نداشته و بر نمی دارید.
خدا مرد را کافی است.
دامپزشک دولتی
|
United Arab Emirates
|
۰۷:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
1
8
نظارت فقط از مبدا باید صورت بگیره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
1
7
اعزام دامپزشک دولتی یکی از شرایط سازمان دامپزشکی بوده که به کمک آن کمبود شدید دریافتی ها نسبت به کارمندان با مدرک دکترا در سایر وزارتخانه ها را جبران می کرده است.
شرایط پیرامونی حضور دامپزشکان خارج از کشور، اعم از کارآمدی، کارآیی، سلامت کارو ... دقیقاً در سطح همین ویژگیها در کل وزارت جهاد کشاورزی بوده است. یعنی اگر کسی ایرادی به کیفیت و نحوه کار کردن دامپزشکان اعزامی وارد کند باید همه واحدهای مرتبط با واردات گوشت وزارت جهاد کشاورزی را نیز از لحاظ کمیت و کیفیت و درستکاری مورد بررسی و ارزیابی قرار داد و تشویق و تقویت یا توبیخ و خلعیت متناسب برای آن در نظر گرفت.
بی شک بازگرداندن شرط اعزام دامپزشک فقط توسط یک رئیس سازمان توانمند امکان پذیر است و ما منتظر این اتفاق هستیم.
ناشناس
|
Turkiye
|
۰۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
2
2
باتوجه به بیانات ریاست سازمان دامپزشکی وزیر نظر گرفتن مسآله کیفیت وتذکرات به شرکت های وارد کننده درمورد رعایت کیفیت وسن دامهای کشتاری وکنترل بهداشتی وکیفی محموله های وارداتی درگمرکات ایران واینکه و درصورت رعایت نکردن موارد تدکر دادهشده نسبت به برگشت محموله تولیدی به کشور تولید کننده تصمیم کاشناسی بسیار خوب برای مصرف کننده ودقت سازمان دامپزشکی کشور میباشد وبنابر این بهچ شکلی الزامی برای اعزام دامپزشک برای نظارت نمیباشد چون مسولیت اقایان دردامپزشکی محل خدمت مهمتراز اعزام میباشد چون این سفر ها جنبه تفریحی وگرفتن ارز حاصل از مآموریت وایجاد مشگل درتولید برای سازمان دامپزشکی شرکت وارد کننده وشرک تولید کننده نبوده واز تخصص لازم دراداره کشتارگاه وتولید ندارند
پاسخ ها
ناشناس
| Japan |
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
فکر کنم اولین دامپزشکی که اعزام بشه سکته قلبی و مغزی رو با هم انجام بدی
ناشناس
| Japan |
۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
وجود کشتارگاه های مافیایی که فقط برای ایران کشتار. میکند مثل سیف ۵۱۶ سابق در برزیل آنهم بدون هیچ گونه نظارت بهداشتی در مبدا برای اعزام دامپزشک ایرانی کفایت میکند ، جناب آقای دکتر آقامیری اینها کشتارگاه های غیر فعال و ورشکسته را خریداری کرده‌اند و بدون نظارت و خارج از ضوابط بهداشتی برای ایران کشتار میکنند

ارزهای دولتی را با فاکتورهای صوری میگیرند و بجای گوشت پنج دلاری گوشت دو دلاری به ایران ارسال میکنند ، جت های شخصی میگیرند و در سرتاسر برزیل به اسم انتخاب گاو برای کشتار با ارز دولتی به گشت و گذار میپردازند خواستید عکسهای جت شخصی شأن و هتل های محل اقامتشان موجود است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
این وارد کننده و کاسب گوشت عجب از دست ناظرین بهداشتی ناراحت هست.
پس براحتی میشه فهمید که ناظر بهداشتی کارش درست بوده
افسرجنگ نرم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
1
6
برادر سید بزرگوار رییس سازمان دامپزشکی در روایت است که پیامبر ص نیز دام را خودش خریداری میکرد و از نظر شبهه در خوراک مدتی نگه میداشت و خودش نظارت بر ذبح داشت. ضمنا قرآن کریم نیز توصیه میکند به غذایی که میخواهید بخورید نگاه و توجه کنید این صرفا نگاه ظاهری نیست بلکه شامل نظارت بر انتخاب دام و توجه به سلامت آن و بعد ذبح است تازه در شرع مقدس هم اجزایی میبایست حذف شود... سازمان دامپزشکی در زمان مدیر قبل از شما با حذف ناظرین بهداشتی به مضامین دینی ملت توجه نمیکنید و شما اصل کیفیت بهداشتی را رها نموده اید و چسبیده اید به چربی گوشت که ما در اعزامها به آن هم توجه داشتیم چون پروتکل وارد کننده بود و دام مسن را کشتار نمیکردیم حتی اگر لاشه جوان هم به phمناسب نمیرسید حذفش میکردیم... کاری نداریم روسای قبلی با داشتن ذهنیت کامل از نقش مهم سازمان در این امر نظارت ناظرین بهداشتی را حذف کردند ولیکن از رییس تا آبدارچی سازمان نظارت ناظرین بهداشتی را قبول دارند و لازم میدانند من خودم بعنوان کارمند سازمان که 4 بار اعزام شده ام به همشهریان میگویم که این محموله ها چون تحت نظر مستقیم ناظرین بهداشتی نبوده از نظر شرعی بشرط نظارت مستقیم ناظر شرعی که بعید است اتفاق بیفتد قبول است اما ما در آنجا ناظر بهداشتی نداریم و بهداشت گوشت محل شک است ....سید جان انسان مومن چیز سبهه ناک نباید بخورد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
درود بر سرهنگ جنگ نرم
کامیاب قیصربیگی
| Germany |
۱۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
سلام.
چرا در خصوص ذبح شرعی پروتکل امضا نمی کنید ؟
پیدا کردن قبله با وسایل الکترونیک آمروز که سخت نیست.
دابح مسلمان هم که زیاده آنجا.
پس چرا حتما بایستی ناظر بفرستید ؟
به شخصه با اعزام ناظرين ذبح شرعی مشکلی ندارم و اتفاقا دوست گرامی که همراه بنده بود،خدایش همراه و در کنار من کمک می کرد.
اما چرا این عزیزان که رفتند و دیدند جنگ و دعوای ناظرين بهداشتی با کشتارگاه و اهمیت حضور بازرسین بهداشتی ،سکوت کردند و در مواردی هم به حذف ناظرين بهداشتی کمک کردند ‌،جای سوال دارد.وحدان یا پول و حفظ صندلی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
به عملکرد غلط ریاست قبلی خوب اشاره کردی
دوست
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
چهار بار حق ماموریت گرفتی؟؟؟؟ ...........‌
کامیاب قیصربیگی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
0
6
سلام.
خدایا ،خدایا.
خدایش یک نفر برای ما بیسوادها توضیح بدهد این پنج درصد در کدام دستورالعمل استانداردی ذکر شده .
واقعا جای بسی تاسف.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
چون اصول دین ۵ تا می باشد بر همین اساس درصد چربی هم باید ۵ درصد باشد
گوشت های دارای ۴۰ درصد چربی چون با هدف سودجویی توسط چهل دزد بغداد تولید شده بودند
حرام اعلام و از رده خارج شدند
ناشناس
| Japan |
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
میخوای بگیم متخصص اتحادیه اروپا برگرده ... همون که سفت و سخت پای حذف نظارت بهداشتی ایستاد
کامیاب قیصربیگی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
سلام.
ناشناس ۱۴۰۴۲.
اگه می توانستید پاسخ می دادید چون سواد و دانش فنی ندارید ،با حفظ ظاهر و ............... به نا حق صندلی اشغال کردی.نگران نباش تا پایان دولت ..سوپر انقلابی لاکچری هستید.
ناشناس
|
Turkiye
|
۱۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
7
1
پس هدف شما برادران نظارت نیست برای کسب درامد حاصل از اعزام اینقدر سروصدا وهیاهو می‌کنید پس این همکاران شما که فارق از تحصیل وهم اکنون بیکار هستند چگونه زندگی میگذرانند شما که حقوق میگیرید پست هم دارید پس بدنبال مسولیت های محوله باشید هیچ کشوری براساس پرتوکل ناظر اعزام نمیکند
پاسخ ها
ناشناس
| Japan |
۱۴:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
فارق التحصیل ، پرتوکل.....
به نظرم باید یه قانون بگذارن که پادوهای پله غنوروزخان بازار نتونن وارد کننده گوشت باشن یا حداقل سواد خواندن و نوشتن و داشته باشند

نه هدف ما لخت شدنه خیالت راحت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
و دقیقا کاسبان گوشت از نظارت ناراحت هستند
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
0
3
اگر کار با دستور درست می شد تا بحال شده بود
همكار دامپزشك
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
3
2
اين دستور آقاي وزير دقيقا همان اهرم قوي هستش كه يك رئيس سازمان باكفايت لازم دارد تا نظارت بهداشتي بر گوشت وارداتي در مبداء را به حالت صحيح قبلي برگرداند. همكاران دامپزشكي كه براي اين ماموريت اعزام شده اند دقيقا ميدانند كه در يك روز كاري از ساعت چهار صبح تا بعد از ظهر در محيط كشتارگاه بايد كيلومترها پياده راه رفت و سرپا بود. تحمل دماي منفي هيجده تا سي و پنج درجه سردخانه ها و تونل انجماد در كشوري كه دماي محيط تا 30 درجه ميرسد كاري بسيار شاق است. تازه جنگ و درگيري براي اجراي درست قرارداد با مسئولين كشتارگاهها كه جاي خود دارد. ماموريت به ارز خارجي هم هماني هست كه كليه مامورين اعزامي ساير دستگاهها و ارگانها ميگيرند و كوته فكري است كه براي كسي مخصوصا آنكه همكار هم باشد باعث عذاب و ناراحتي باشد.
خلاصه اينكه برقراري مجدد اين اعزامها، تنها ضرر مادي كه ممكن است داشته باشد، براي شركت وارد كننده است كه در مقابل ارزش قرارداد و نفع اقتصادي آنها اصلا به حساب نمي آيد. .....................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
دقیقا خوب فرمودید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
1
4
با سلام
روند نظارت برکشتار دام در مبدا :
1 - حضور در کشتارگاه ساعت 6 صبح
2 - معاینه قبل از کشتار و بررسی گواهی حمل دامها و تطابق گواهی با شماره پلاک دامها در بهاربند کشتارگاه
3 - فک پلمپ و بررسی لاشه دامهای کشتار شده 48 ساعت قبل و اندازه گیری دما و ph و اجازه استخوانگیری و بسته بندی
4 - حضور در خط کشتار و بررسی سن دام و کنترل لاشه تا زمان نگهداری در سردخانه و پلمپ سردخانه
5 - نظارت بر نحوه استخوانگیری و کنترل چربی و وزن بسته ها
6 - بررسی ارگانولپتیکی بسته بندیها در سردخانه و نمونه گیری رندوم جهت آزمایشات لازم
7 - بارگیری محموله و کنترل دمای سردخانه ماشین حمل و صدور گواهی حمل
اتمام کار غالبا ساعت 5 غروب
بنده حداقل 15 لاشه سلی رو که برای cif برزیل حذفی به حساب نمیامد حذف کردم و همچنین یک سردخانه لاشه به علت عدم شستشوی مناسب از استخوانگیری برای ایران حذف شد .
پس از پایان ماموریت پیشنهاد دادم همراه هر دامپزشک حتما یک کارشناس خبره نیز حضور داشته باشد .
پاسخ ها
همکار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
با سلام و احترام.
دیکته صحیح SIF است که cif نوشته آید.
همکار محترم، پیشنهاد می دهم با فردی که دارای تجربه کافی باشد، صحبت کنید.
دیکته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
همه ۷ بند فوق کاملا صحیح هست.
همچنین فکر می کنم فردی که خود را همکار معرفی کرده ، وارد کننده گوشن هست که اینقدر بخاطر اشتباه تایپی c با s اینقدر ناراحت شده و نکات مثبت را ندیده.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
1
3
باسلام
ریاست محترم سازمان دامپزشکی
خواهشمندم نسبت به اعزام ناظر های بهداشتی، حاکمیتی به کشورهای صادرکننده گوشت اقدام فرمایید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
0
2
لطف می کنید بگید ۵ درصد را چطور محاسبه می کنید ؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
احتمالا وزیر یا معاون امور دام گفته اند!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
همانطور که نرخ تورم ۴۰۰ درصدی را زیر ۲۰ درصد و سرعت موشک ها را چندین برابر سرعت نور
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
0
1
در صورتی گوشت باکیفیت و بهداشتی به سفره مردم می رسد که کلیه مراحل از ورود دام زنده تا بارگیری محصول و ترخیص و توزیع نظارت شده باشد. برای مثال کافی است در هریک از مراحل تولید دمای پیش سرد، تونل انجماد، دمای سردخانه نگهداری، دمای سالن کشتار و سالن فروشی، ph گوشت بعد از حمود نشی، زمان انتظار تا ورود به سردخانه، بازرسی قبل از کشتار و بعد از کشتار و...... دمای کابین حمل گوشت و.... انجام آزمایشات میکروبی و شیمیایی در حین تولید و هنگام ترخیص و توزیع و.... این میشود گفت که نظارت انجام شده و غیر از این باشد امکان پذیر نیست
ابراهیم محبی از سنقر کلیا یی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
0
1
گوشت بسیار گران شده ‌ پس گوشت وارداتی کجاست پس چرا به دست ما نمی رسد؟
پاسخ ها
دکتر حاج ولی
| Australia |
۰۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
فروشگاه مواد پروتئینی واعظی در خیابان مطهری موجود داره مراجعه کنید
ناشناس
|
Turkiye
|
۲۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
2
0
ان فردی که درمورد کنترال تولید توضیح داده فکر میکنم اطلاعی از زنجیره تولید از فارم پرورش تا سفره مصرف کننده اطلاعی نداشته واصلا خط تولید ندیده باشد شما که این شرایط راتوصیح دادید اگر مطلع بودی حداقل درجات مورد نظر درزنجیره تولید را توضیح میدادی شما همه مرحل راباهم مخلوط کردی بعد میخواهی بری نظارت کنی نطارت درکشتارگاه متخصص میخواهد مثل ان دوست ما که عنوان کرده چندین لاشه سلی در برزیل را معدوم کرده هرلاشه سلی که نمیتواند غیر قابل مصرف باشد وشروطی دارد درمورد مصرف یا غیر قابل مصرف یا مصرف مشروط یا مصرف درصنعت پخت فکر نمی‌کنم ایشان اصلا لاشه سلی دیده باشد واگر اگاهی داشتی چرا گذاشتی لاشه های سالم ازطریق الودگی ثانویه با لاشه های سالم استکاک پیدا کند میخواستی به ریاست سازمان نظارت یاد بدهی ازاین اضهار نظرها نکنید که بیانگر عدم تجربه شما میباشد با شرایطی که ازنظر بهداشتی وکیفی مطرح شده نیازی به اعزام دامپزشک نمیباشد
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands (Kingdom of the) |
۲۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
کنترل نه کنترال
اصطکاک نه استکاک
اظهار نه اضهار
لطفا روی جمله بندی هم کار کنید
بعد بیایید
ناشناس
| Canada |
۰۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
از صحراهای مغولستان تا کشتارگاه های روسیه ، راستی تو الزامات بهداشتی واردات گوشت که قرار شده خود حیوانات مغولستان رعایت کنند میشه گوسفند و میش مال مغولستان باشه ولی تو کشتارگاه روسیه کشتار بشه و فرستاده بشه ایران ، این خیانت بعدی دلال ها است که حیوانات کشورهای دیگر را به کشور دارای توافقنامه کاپیتولاسیون با ایران میفرستند و برای ایران کشتار می‌شود مثلاً گوسفند مغولی در روسیه و گاو پاراگوئه‌ای در برزیل برای ایران کشتار میکنند خیانت از این واضح تر نمیشود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
0
1
من سالها در زمینه نظارت بهداشتی در داخل شاغل بوده و هنوز هم مرتبط هستم
به برزیل هم اعزام شده ام
کامنتهای واردکنندگان گوشت کاملا مشخص هست
یک سوال دارم
چرا وارد کنندگان اینقدر عصبی هستند و نمی خواهند نظارتی باشد و می گویند نظارت ارزشی ندارد؟
نحوه عصبانیت آنها نشان میدهد که نظارت موثر بود
ناشناس
|
Turkiye
|
۱۴:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
0
0
هیچ شرکت وارد کننده عصبی نمیباشد واز نظارت هم استقبال میکنند ام عدم مدریت وتجربه شما درمدریت کشتارگاه ومشکلاتی که دراین ارتباط بوجود میاورید ومشکلاتی که از نظر مالی برای کشورهای تولید کننده ودرنهایت برای سازمان بوجود می اورید باعث کنار گذاشتن شما گردیده ونام ببرید کدام کشور برای تولیدات ناظر اعزام میکند واکثر کشورهای تولید کننده ازاظهار نظر های شما درتولید تعجب میکنند کسیکه اعزام شود باید حداقل ده سال درتولید کشتارگاها کار کرده وبه تولید مسلط باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۲۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
یعنی ۷۰۰۰ تا کارمند سازمان دامپزشکی اندازه شما نمی‌فهمن و فقط شمایی که می فهمی ؟ تازه کارترین کاردان های سازمان دامپزشکی فهم و درک و عملکردش از شما به مراتب بیشتر و معقولتر است و تحصیلات اینکار را هم دارد این از این موضوع حالا شما با چهارتا آدم بیسواد تو سازمان حشر و نشر داری اجازه نداری به بقیه این آدمهای شریف توهین کنی حالا اینها که دولتی هستند بخش خصوصی دامپزشکی رو شما حتی نمیتونی از دانشش استفاده کنی چون دانش بخش خصوصی ما برای کار دامپزشکی هست و نه دولتی و نه خصوصی دامپزشکی هیچ کدوم متخصص کلاهبرداری و کلاشی و دزدی نیستند و در ابن زمینه حق با شماست
وارد کننده و کشتارگاه دزدی نکنه هیچ مشکلی نه با دامپزشک دولتی پیدا می‌کنه نه با خصوصی ، شما که در حد و اندازه ای نیستی که بخوای ما رو کنار بگذاری اتفاقا الان مردم بدون افشاگری های ما فهمیدن شما چه شارلاتان هایی هستید و کافیه ما افشاگری برای جامعه رو شروع کنیم اونوقت دیگه سنگ رو سنگ بند نمیشه عمو دلال
راست میگی خیلی از اظهار نظر ما تعجب می‌کنند مخصوصا زمانی که فهمیدن چطور میتونن عمر ماندگاری محصولاتشون رو بالاتر ببرن
سازمان خودش می‌دونه چه کارشناسی رو کجا بفرسته یه وقت کارشناس می‌فرسته که دزدی وارد کننده رو علنی کنه یه وقت کارشناس می‌فرسته برای مسایل ریز بهداشتی شما علی الحساب جواب تخلفات بالا رو که از پرسیدیم رو بده با بقیه کارت نباشه
حالا برو لالا کن ..............‌‌.‌
کامیاب قیصربیگی
| Germany |
۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
سلام.
حداقل آقای با سواد مسلط با هویت می نوشتی.
با که سواد نداریم و مسلط به تولید نیستیم ،خوب بیا ثابت کن .بنده اعلام آمادگی می کنم برای هم صحبتی با شما.

اتفاقا از نظر دانش فنی اصلا ما چیزی کم نداریم .فقط فرق ما با آنها این که در کشور ما کسی که مدیر می شود نه سواد دارد و نه هوش .همین.
آگاه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
0
1
نظارت بر بهداشت و سلامت گوشت و نوع دام کشتاری و سن و جنس و سلامت دام و کیفیت گوشت از جمله درصد چربی و عدم وجود ضربدیدگی و زردپی و تاندون و امثال آن از وظایف مسلم و موکد سازمان دامپزشکی کشور است که باید با اعزام ناظر بهداشتی دولتی انجام شود و نیازی به دستور وزیر ندارد . وزارت جهاد کشاورزی باید دست از مقاومت بردارد و اعزامها از سر گرفته شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
0
0
یک دفعه میگویید اعزام نیاز بدستور وزیر ندارد دوباره میگویید وزارت جهاد کشاورزی بای دست از مقاومت بردارد ونظارت برگوشت های تولیدی فقط همین مطالبی که ذکر کرده اید پس بیماری های مشترک چیست چرا اینهمه دم از درصد چربی میزنید تخصص شما همین است موارد دیگری درتولید نباید مد نظر باشد یا اقای دیگری دامپزشکان بخش خصوصی را برای کاردامپزشکی مثال میزند مگر انها مثل شما درس نخوانده ودرحال حاظر اکثر انها بیکار میباشند چرا شما که شاغل ودرادارات پست دارید ایا عدالت است که شما درمآموریت خارج سه ماه پست شما خالی باشد پس مسیولیت شمارا چه کسی جوابگو هست ونظارت شما فقط جنبه دید دارد چونبراساس پرتوکل توافق شده کلیه بازرسی های بهداشتی وکیفی را دامپزشکی کشور تولید کننده ومجوز بهداشتی راهم صادر می‌کند بفکر همکاران بخش خصوص هم باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۷:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
............... آخرین حربه شما اختلاف انداختن بین همکاران خصوصی و دولتی و کارشناس و دکتر است که دیگر از کار افتاده است راستی از جنون گاوی چه خبر می‌دونستی که جنون گاوی یکی از معضلات دام‌های مسن است همانها که شما سعی میکنید برای ایران کشتار. کنید و بفرستید
نظر شما
ادامه